17:46 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مولکول

جزئیات برگزاری المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸/ تمهیدات حفظ امنیت آزمون
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان جرئیات برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ به میزبانی تهران را اعلام و اظهار کرد: زمان افتتاحیه المپیاد روز ۲۴ تیرماه خواهد بود و ۳۰ ام تیر اختتامیه برگزار می‌شود. پیش بینی می کنیم از میان ۶۲ کشور تا شروع المپیاد حدود هزار مهمان داشته باشیم.
تاثیر رایحه چوب صندل بر کاهش سلول‌های سرطانی مثانه
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی گیرنده بویایی خاص اغلب در تومورهای بدخیم مثانه نقش دارد که این یافته به درمان بهتر سرطان مثانه منجر خواهد شد.
ارسال سنسور به داخل بدن راهکار جدید تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: دانشمندان علوم کامپیوتر و علوم پزشکی به کمک هم حسگرهایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند مشکلات بدن انسان را به راحتی از طریق وارد شدن به روده بیمار اندازه‌گیری و نتایج را برای تشخیص بیماری در خود ثبت کنند.
تاثیر ماست بر کاهش التهابات مزمن روده
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن ماست می تواند باعث کاهش التهابات مزمن، عامل بیماری التهابی روده، ‌آرتروز و آسم شود.
آلودگی صوتی شهرهای بزرگ کشور چقدر است؟
  پایگاه خبری راد: آلودگی صوتی از جمله معضلات زیست محیطی است که کمتر به آن توجه می‌شود. باید در نظر داشت که این معضل زیست محیطی نیز همچون آلودگی هوا اثرات مخربی بر سلامت انسان دارد و می‌تواند سبب افت شنوایی و افزایش فشار خون شود.
تمیز نگهداشتن شیشه های خودرو با ترفند هایی ساده
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلاتی که بخش زیادی از مردم هنگام شستشوی خودرو با آن رو به رو هستن شفاف سازی کردن شیشه های خودرو است و متاثر از علت های زیادی خواهد بود.
اولویت‌های زیست‌فناوری در کشاورزی تعیین شد
پایگاه خبری راد: اولویت‌های زیست‌فناوری در کشاورزی به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تعیین شد.
تولید ریحانی با اسانس و عصاره بیشتر در دانشگاه تهران/معرفی ارقام طالبی مقاوم به بیماری پژمردگی
پژوهشگران پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با جمع آوری 40 توده متفاوت از ریحان درصدد هستند که این گیاه خوراکی و درمانی را با بهترین کیفیت اسانس و عصاره تولید کنند.
اصلاح ژن "کریسپر" بدون استفاده از قیچی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی در پژوهش اخیرشان، به فناوری جدیدی در اصلاح ژن دست یافتند که در آن از قیچی استفاده نمی‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد