07:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مزمن

۷ توصیه برای بهبود سلامت روده‌ها
پایگاه خبری راد: چندین گونه از میکروب‌ها نقش مهمی در حفظ میکروبیوم (ریز اندامگان همزیست) روده‌ها دارند و راه های زیادی از خوردن غلات کامل گرفته تا تغذیه با شیر مادر برای حفظ آنها وجود دارد.
سرکوب نرخ ارز حاصلی جز ایجاد رانت ‌ندارد
پایگاه خبری راد: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در چند دهه گذشته پدیده تورم بوده است. این معضل اقتصادی از طریق تأثیرگذاری بر رشد اقتصاد، سرمایه‌گذاری، اشتغال و توزیع درآمد و حتی سیاسی و اجتماعی یک کشور و به‌صورت کلی‌تر بر زندگی همه شهروندان کشور تحت تأثیر قرار دهد.
به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما از حق غنی‌سازی دفاع می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۱۲ سالی است که با ماجرای هسته‌ای در چالش هستیم این در حالی است که جمهوری اسلامی در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای، استراتژی روشنی را دنبال کرده است
در صورت دخالت کمتر دولت، بازار ثانویه ارزی اقدامی درست است
پایگاه خبری راد: ‌بی‌تردید یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در چند دهه گذشته پدیده تورم بوده است. این معضل اقتصادی از طریق تأثیرگذاری بر رشد اقتصاد، سرمایه‌گذاری، اشتغال و توزیع درآمد و حتی سیاسی و اجتماعی یک کشور و به‌صورت کلی‌تر بر زندگی همه شهروندان کشور تحت تأثیر قرار دهد.
ریزش طبقات متوسط مردم به زیر خط فقر
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتفد است: سیاست رهاسازی قیمت ارز منجر به تورم شدید خواهد شد و هم رکود مزمن را که با وجود تلاش‌های دولت در چند سال گذشته دامن اقتصاد کشور را رها نکرده است، تشدید کرده و تعطیلی یا ورشکستگی واحدهای تولیدی به خصوص در بخش صنعت و خدمات را در پی خواهد داشت.
نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی باید اصلاح شود
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علاوه بر شنیدن سخنان خودروسازان و درخواست حمایت‌شان، باید پذیرفت تا زمانی که نظام مدیریتی در شرکت‌های خودروسازی اصلاح نشود هر قدر هم از آنان حمایت‌های قیمتی و غیرقیمتی شود باز هم در مشکلات‌شان غوطه‌ور می‌مانند.
"زنده باد استیضاح" نام کتاب جدیدم است
پایگاه خبری راد: وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین جشنواره تعاونیهای برتر گفت: تعاون را یک بخش نمی دانم بلکه تعاون یک روش و منش و فکر است و هیچ مسیری جز تقویت روح تعاون برای نجات ایران نخواهد بود.
زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت‌های پزشکی
پایگاه خبری راد: با وجود انجام مطالعات و تحقیقات متعدد همچنان بسیاری از بیماری‌ها هستند که درمانی برای آن‌ها وجود ندارد.
تحلیل‌ یک اقتصاددان از آنچه گریبان اقتصاد کشور را گرفته
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه چمران اهواز معتقد است حل نشدن اغلب مشکلات اقتصادی ایران ریشه در بی توجهی به آموزه‌های دینیِ تأثیرگذار بر پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور دارد و در نتیجه این امر سبب شده مشکلات اقتصادی و اجتماعی مزمن شده روندی کاهشی نداشته و با شدت و ضعف و در ادوار مختلف، همچنان گریبان مردم را بگیرد.
"حمله خواب" چیست؟ +علائم
پایگاه خبری راد:یک متخصص طب اورژانس با اشاره به اختلال حمله خواب، گفت: حمله خواب یک اختلال خواب مزمن است که با خواب آلودگی و حملات ناگهانی خواب در روز همراه است.
گزارش فسادهای مالی با سلامت روان مردم چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به تاثیر افزایش گزارش فسادهای مالی در سال‌های اخیر در آرامش جامعه، تاکید کرد که در کنار افزایش گزارش این فسادها، رشد فاصله طبقاتی و به ویژه نمایش مکرر آنها در گردش بی‌سابقه اطلاعات در فضاهای مجازی، هم‌افزایی کم‌سابقه‌ای در برهم‌زدن آرامش جامعه داشته است.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
پرخاشگری یکی از عوامل بروز جرم/محرک‌ها، خشم را به پرخاشگری تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: یک مشاور با بیان اینکه وجود پرخاشگری در فرد می‌تواند یکی از عوامل بروز جرم باشد، گفت: باید به این مسئله توجه کرد که خشم در تمام افراد وجود دارد اما اینکه خشم تبدیل به پرخاشگری می‌شود و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را کنترل کنند، معضل است.
پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت تورم در ماه‌های آینده
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز معتقد است: همراه با ارائه شدن بسته ارزی جدید یک سری اصلاحات و اقدامات تکمیلی در جهت کنترل افراد و شرکت‌هایی که ارز ارزان را صرف سودهای کلان خود کردند نیاز دارد و البته این اقدامات تکمیلی، علاوه بر دولت نیاز به مشارکت فعال نهادهای قضایی و نظارتی دارد تا از سوء استفاده های بعدی جلوگیری شود.
ضعف عضلانی و نارسایی کلیه علت فوت «ضیاءالدین دری»
پایگاه خبری راد: پزشک معالج مرحوم «ضیاءالدین دری» کارگردان سینما و تلویزیون درباره علت فوت وی گفت: ایشان به‌علت شدت ضعف عضلانی و به‌دنبال آن نارسایی کلیوی نتوانست درد را تحمل کند.