08:00 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مددجو

پرداخت «وام» به مددجویان و پشت نوبتی‌های متقاضی ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برخورد با مختل‌کنندگان ارز و محتکران ضروری است.
توزیع کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار بر این باور است که توزیع کارت نقدی خرید کالا بین ۲۵ میلیون نفر در کشور بسیار کم است، چون فارغ از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند این حمایت ها هستند.
توزیع «بن کالا» تا پایان شهریور
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی روستایی مددجویان کمیته امداد، اظهارکرد: لازمه کار در کمیته امداد روحیه جهادی توام با مدیریت انقلابی است.
موضوع نامه فتاح به روحانی؟
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش وام اشتغال شد.
درخواست از شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که طرح پیشنهاد اعطای کوپن و بن کالا حکم مسکّن موقتی را دارد تا بخشی از معیشت کارگران را پوشش دهد. او از شورای عالی کار خواست تا ترمیم مزد کارگران را در دستور کار قرار دهد.
خطرهای "کوپنی" شدن کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: به‌دنبال زمزمه‌هایی در رابطه با توزیع کوپن و کارت شارژ برای سرپرست خانوارها، رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که این موضوع هنوز قطعی اعلام نشده است، نسبت به خطرهای آن برای اقتصاد کشور هشدار داد و تصریح کرد که این کار، تورم‌ را شدیدتر و زمینه‌های رانت را بیشتر می‌کند. همچنین فاصله طبقاتی‌ را گسترش می‌دهد و زمینه‌ساز فساد خواهد شد که بسیار خطرناک است.
پیشنهاد شارژ کارت‌های یارانه برای کوپن کالا
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پیشنهاد طرح اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی گفت: توزیع کوپن موجب کاهش قیمت بسیاری از کالاها در بازار می‌شود.
فتاح: کسی نباید در ساز ناامیدی بدمد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته امداد با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات، به پیروزی یقین داریم و کسی نباید در ساز ناامیدی بدمد، گفت: دشمنان از همه ظرفیت‌های خود برای عملی کردن توطئه علیه این انقلاب استفاده کردند اما ایمان و اعتقاد ملت ایران و تبعیت از رهبری، آنان را ناکام گذاشته است.
تشدید احتمال قاچاق شیرخشک به خارج از کشور!
پایگاه خبری راد: چند روزی است که بحث کمبود شیرخشک و پوشک به مسائل بغرنج والدین تبدیل شده است.
سرنوشت طرح «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» چه شد؟
پایگاه خبری راد: درحالی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی سال گذشته تحت عنوان «نصب مولدهای خورشیدی در خانه مددجویان» به دنبال کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش به ویژه برای خانوارهای زن‌سرپرست یا سالمند بود، نوسانات ارزی و شرایط جدید اقتصادی این طرح را با رکود و عدم صرفه اقتصادی رو به رو کرده است.
ارائه بسته‌های تشویقی کمیته‌امداد به بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: بسته‌های تشویقی کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد ارتقاء یافت.
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ادامه دارد
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند افزایش مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف کاهش فقر و زمینه‌سازی برای توانمندسازی آنها همچنان ادامه خواهد یافت.
پیشنهاد سرپرست وزارت کار برای حمایت از کارگران
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حمایت‌های اجتماعی نظیر برخورداری از بیمه تکمیلی و همینطور کمکهای موردی را در دستور کار قرار خواهیم داد.
نخستین کارآفرین برتر ملی چه ساخت؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران و مدیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی با بیان این که کارآفرینی ایجاد یک ارزش جدید در راستای ثروت‌آفرینی است، گفت: این ثروت تنها محدود به خود کارآفرین نمی‌شود بلکه جامعه را نیز ثروتمند می‌سازد.
توقف پروژه‌ نیروگاه‌های خورشیدی در 3 استان به دلیل بی‌ثباتی ارز و نبود تجهیزات
پایگاه خبری راد: در حالی که بنا به مصوبات دولت، دستگاه‌های دولتی باید بخشی از برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند ولی یکی از شرکت‌های فعال نیروگاه‌های خورشیدی به دلیل تلاطمات قیمت ارز و عدم امکان واردات تجهیرات این نیروگاه‌ها از توقف پروژه‌ها در این حوزه و تعدیل شدن 60 درصدی نیروهای متخصص خبر داد.