17:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار در بازار

عامل گرانی سکه شناسایی شد!
پایگاه خبری راد: در حالی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود دو هفته گذشته با افزایش حدود ۴۰۰ هزار تومانی از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشت که رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید این گرانی بیشتر جنبه روانی دارد.
حال تجارت چطور است؟
پایگاه خبری راد: آمارهای روزانه واردات و صادرات کشورگویای آن است که در برخی روزها حجم واردات کشور در قیاس با صادرات به حدود یک چهارم رسیده است.
پیش‌بینی بازار اجاره در تابستان + قیمت
پایگاه خبری راد: اجاره بها در زمستان ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹.۳ درصد رشد داشته است اما با توجه به رشد بازارهای موازی، احتمال افزایش نسبی نرخ اجاره در تابستان ۱۳۹۷ وجود دارد.
وضعیت حراج و پیش فروش سکه در نوروز
پایگاه خبری راد: در تعطیلات نوروز با وجود توقف حراج سکه، پیش فروش همچنان ادامه خواهد داشت.
بسته ارزی چقدر نقدینگی جذب می‌کند؟
پایگاه خبری راد: در حالی بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار ارز برای جذب نقدینگی بسته سیاستی سه‌گانه‌ای را در روزهای اخیر به اجرا درآورده که تاکنون بیانگر دستاورد قابل توجهی برای جذب نقدینگی نبوده است. هرچند که باید این بانک در پایان اجرای بسته مورد نظر گزارشی در این باره اعلام کند.
اختلاف "یورو"بالا کشید
پایگاه خبری راد: همانطور که طی ماه‌های اخیر و در جریان نوسان ارزی، قیمت دلار در بازار رسمی و غیررسمی از یکدیگر بیش از گذشته فاصله گرفته است، یورو نیز از این رقابت جانمانده و شکاف نرخ آزاد و مبادله‌ای آن تا بیش از ۱۵۰۰ تومان رسیده است.
سکه چقدر حباب دارد؟
پایگاه خبری راد: سکه که این روزها با قیمت بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومانی هم در بازار معامله می‌شود، حدود ۶۰ هزار تومان حباب دارد.
رکوردهای دو دلار و نوسان یک دلار
تغییرات قیمتی دلار در بازار رسمی و غیر رسمی حاکی از آن است که با وجود روند رشد سریع در هر دو و ثبت رکوردهای جدید، این دلار آزاد است که نوسان قابل ملاحظه‌ای داشته و تا حدی غیر قابل‌پیش بینی حرکت کرده است.
چرا سکه را حراج می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: با وجود انتقاداتی که به روش عرضه سکه با برگزاری حراجی مطرح می‌شود، متولیان آن معتقدند که این بهترین و موثرترین روش برای تامین نیاز بازار و کنترل قیمت‌هاست و در نهایت سکه‌های فروش رفته در حراجی نیز روانه بازار شده و تعدیل قیمت‌ها را به دنبال دارد.
دلار ۴۰۰۰ تومانی و اتفاق خاصی که نیفتاد
پایگاه خبری راد: دلار نرخ ۴۰۰۰ تومان را مدت‌هاست که رد کرده و با وجود موضع‌گیری‌های متفاوتی که در مقابل ماندن در این کانال وجود داشت همچنان در نرخ بالای ۴۰۰۰ تومان ماندگار شده است و گاهی روند رو به رشد را طی می‌کند. این جریان از نگاه سیاست‌گذار ارزی روال طبیعی سال‌های قبل بوده و اتفاق خاص و استثنایی در بازار نیفتاده است.
بودجه در رکود!
پایگاه خبری راد: در حالی باید تا ۱۵ روز دیگر لایحه بودجه ۱۳۹۷ در بهارستان حرکت کرده و از سازمان برنامه و بودجه به مجلس برود که در فاصله ۱۵ روز مانده به زمان قانونی، هنوز بررسی‌های مربوطه در هیات وزیران انجام نشده و ارقام نهایی نیست.
شاید دلار گران‌تر نشود!
پایگاه خبری راد: گرچه وزیر اقتصاد تاکید داشت سیاستی برای ماندگاری دلار برای بیش از ۴۰۰۰ تومان وجود ندارد، اما فعلا در این نرخ و بیش از آن ماندگار شده و نشانه‌هایی برای برگشت به کمتر از این نرخ دیده نمی‌شود. این در حالی است که تازه‌ترین اظهارات رئیس کل بانک مرکزی تنها نشان از این دارد که می‌توان مانع از افزایش بیش از این قیمت دلار شد.
تحولات ۶ ماهه شاخص‌های اقتصادی/دلار ۴۰۰۰ تومانی نیست
پایگاه خبری راد: گر چه تغییرات شاخص های کلان اقتصادی در نیمه اول امسال بیانگر آن است که بیشترین نوسان به برگشتی‌های سفته و برات اختصاص دارد ولی پایان این دوره آغازی است برای شدت گرفتن قیمت دلار و رکوردشکنی‌های سکه در بازار.
رقابت دو دلار !
پایگاه خبری راد: دلار مبادله‌ای که توسط بانک مرکزی نرخ‌گذاری و عرضه می‌شود در روندی رو به رشد طی یک سال گذشته حدود ۲۶۰ تومان گران شده و برگشت قابل توجهی به نرخ پایین‌تر نداشته است. اکنون دو نرخ آزاد و دولتی در شیبی رو به رشد در حال حرکت هستند.
صفحه قبل | صفحه بعد