19:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه فناوری

محصولات ژئوماتیک استاندارد می‌شود
نماد برتر- استانداردسازی محصولات ژئوماتیک در دستور کار ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گرفت.
توسعه خدمات هوشمند بار با فعالیت ۲۰ استارتاپ
نماد برتر- مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از حضور ۲۰ استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل بار کشور خبر داد.
فعال شدن ۶۰۰ شرکت و استارتاپ در شرایط شیوع کرونا
نماد برتر- همزمان با شیوع کرونا ویروس ۶۰۰ شرکت و استارتاپ خدمات مجازی و غیر مجازی خود را در حوزه‌های سلامت، تولید محتوا و فروشگاهی ارائه کردند.
۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور با نانو رنگ‌های ایرانی پوشش‌دهی شدند
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به فرمولاسیون نانو رنگ‌هایی با استاندارد صنعت هوایی دست یافتند و در حال حاضر رنگ ۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور از سوی این شرکت تامین می‌شود.
تمدید مهلت ثبت‌نام در ۲ چالش نوآوری
نماد برتر- مهلت ثبت‌نام در چالش‌های‌ نوآوری "کاهش آب‌شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی" و "اصلاح کود فسفاته به منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک" تا ۲ شهریورماه تمدید شد.
خط تولید لیزرهای فیبری راه‌اندازی شد
نماد برتر- خط تولید لیزرهای فیبری با کاربری جوشکاری و پردازش برای کاربرد در صنایع گوناگونی مانند نفت و گاز و خودروسازی راه‌اندازی شد.
تجهیزات فناوری باید از رده کالاهای لوکس خارج شوند
نماد برتر- رئیس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از قرار گرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، گفت: ایران مزیت بسیار بالایی در صادرات محصولات مختلف به ویژه نرم‌افزارها دارد که با ارزبری کم می‌تواند ارزآوری بالایی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.
ایجاد پارک فناوری در دانشگاه اصفهان/تزریق سرمایه‌های تازه به زیست بوم نوآوری اصفهان
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام خبر احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه اصفهان و حمایت معاونت علمی از این اقدام، گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان انجام شده است که تسهیل‌گر گسترش فناوری در این استان هستند.
پذیرش ایده‌های نوآورانه در زمینه تثبیت کود فسفاته در خاک
نماد برتر- طی فراخوانی از شرکت‌های خلاق و فناوران دعوت شده تا ایده‌های نوآورانه خود را در زمینه اصلاح کود فسفاته و ثتبیت آن در خاک ارائه دهند.
بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
تولید نانوذرات سیلیکا برای ارتقای کیفیت تایرهای ساخت داخل
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با نیازسنجی تولید تایر اقدام به تولید نانو ذرات سیلیکا برای کمک به بهبود کیفیت تایرهای ساخت داخل کردند و به گفته آنها این نانو ذرات از خارج تامین می‌شد.
برگزاری رویداد ایده‌پردازی ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع
نماد برتر- دومین رویداد ملی ایده‌پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع در حوزه‌های طراحی و ساخت انواع حسگرهای تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی و حسگرهای تشخیصی سریع پوشیدنی در شهریورماه امسال برگزار می‌شود.
ارزهای دیجیتالی در یک نگاه
نماد برتر- ارزهای دیجیتالی به یک صنعت ۲۰۰ میلیارد دلاری تبدیل شده اند.
تولید نانوذراتی برای رهایش آرام عصاره شاهدانه به منظور درمان چاقی
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فعال در حوزه استخراج عصاره گیاهان،از نانوذرات پلیمری برای رهایش آرام و درازمدت عصاره گیاه شاهدانه استفاده کرده است و امیدوارند از این ماده به‌ عنوان عامل درمانی در برابر عدم تحمل گلوکز مرتبط با چاقی استفاده شود.
حملات سایبری و اختلالات اینترنتی
نماد برتر- حملات سایبری از مواردی است که با هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور به اختلال اینترنتی و نارضایتی کاربران منجر شد، هرچند از ابتدای سال گذشته از سپر دفاعی با نام دژفا رونمایی شده بود که در شناسایی و مقابله با این حملات سایبری تاثیر زیادی داشت.