22:41 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

مشخص نکردن شاخص های بومی توسعه پایدار در بخش معدن
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی از وضعیت توسعه پایدار در بخش معادن و صنایع معدنی و همچنین قوانین و مقررات محیط زیستی حاکم بر فعالیت‌های معدنی منتشر کرده که طبق آن شاخص‌های بومی توسعه پایدار برای بخش معدن که متناسب با مختصات اقلیمی، اقتصادی و اجتماعی کشور باشد، هنوز مشخص نشده است.
فعالیت  بیش از 50 درصد تعاونی ها در بخش تولید
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با بیان این که ۵۲ درصد تعاونی‌های کشور در بخش تولید مشغول فعالیت هستند،‌گفت: تعاونی‌های تولیدی نقش موثر و بسزایی در اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی دارند.
دلایل کاهش صادرات محصولات معدنی از زبان فعالان بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: جدیدترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان‌دهنده کاهش صادرات بخش معدن است؛ موضوعی که در ماه‌های گذشته، فعالان این بخش نیز به آن اشاره کرده و برخی مشکلات داخلی را از مهمترین موانع صادرات عنوان کرده بودند.
افزایش صادرات فولاد
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادرات فولاد در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
 اولویت‌ اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن اکتشاف است
پایگاه خبری راد: توسعه اکتشاف و حذف بوروکراسی‌های پیچیده این سازمان را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه و نوسازی است.
از افراد کارشناس در وزارت صنعت استفاده شود
پایگاه خبری راد: یکی از فعالان حوزه معادن و صنایع معدنی گفت: اولویت کاری وزیر جدید صمت، انتخاب افراد شایسته و کارشناس برای معاونت‌ها و پست‌های کلیدی در این وزارتخانه باشد.
وزیر صنعت در تیم معاونان این وزارتخانه بازنگری کند
پایگاه خبری راد: رییس خانه معدن ایران به تشریح عمده نیازها و ضرورت‌های سیاست‌گذاری و فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور پرداخت.
صادرات مواد معدنی کاهش یافت، واردات افزایش
پایگاه خبری راد: طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات مواد معدنی بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است در حالی‌که میزان واردات کالاهای این بخش حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
آیا تولید سنگ‌آهن کمتر از مصارف خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن اعلام کرد که برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال کسری تامین سنگ‌ آهن از سال ۱۴۰۴، براساس برآوردهای فعلی صورت گرفته و با توجه به کشف ذخایر جدید سنگ‌آهن در آینده و مشخص نبودن میزان دقیق تولید فولاد در سال‌های بعد قطعی نیست.
افزایش ۴۶ درصدی تورم تولید در بخش معدن
پایگاه خبری راد: شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در تابستان امسال به ٣٢٤,٧ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل (٢٨٨.٨)، ١٢.٤ و شاخص فصل مشابه سال قبل (٢٢٢.٠)، ٤٦.٢ درصد افزایش داشته است.
مهمترین انتظارات فعالان معدنی از وزیر صمت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین انتظار فعالان معدنی از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت) را اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد که به گفته وی مهمترین بند این طرح، توسعه اکتشافات معدنی است.
هدف‌گذاری وزارت صمت برای افزایش سهم معدن در اقتصاد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش ۰.۲ درصدی سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و اعلام کرد که وزارت صمت برنامه‌هایی برای افزایش صادرات مواد معدنی اجرا خواهد کرد.
گردهمایی بین‌المللی معدنی‌ها در تهران
پایگاه خبری راد: چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسـازی و صنایع وابسته، ‌ امروز، با حضور ۳۵ شرکت خارجی آغاز به کار کرد.
نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
انتظارات یک نماینده مردم تهران از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از کلیدی‌ترین دستگاه‌های موثر در زندگی و معیشت مردم و کم و کیف اشتغال و معیشت پایدار و مولد، نظام سامان یافته تامین مایحتاج زندگی روزمره مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.