12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندرویدی

گرفتار آنتی‌ویروس‌های ویروسی نشوید!
پایگاه خبری راد: بدافزارها و برنامه‌های مخرب در حالی ممکن است در هر یک از اپلیکیشن‌های منتشره حضور داشته باشند که آنتی‌ویروس‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و به همین دلیل لازم است کاربران آنتی‌ویروس را از شرکت‌های معتبر دریافت کنند.
استفاده از گوگل‌مپ با ارسال دستور صوتی!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک امکان پشتیبانی نقشه جغرافیایی اختصاصی خود از دستیار صوتی گوگل اسیستنت را به گوشی‌های اندرویدی و iOS اضافه کند.
آپدیت جدید واتس‌اپ برای آیفون منتشر شد
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در جدیدترین به روزرسانی خود به کاربران این امکان را می دهد تا در مکالمات گروهی برای اعضای موردنظر خود پیام خصوصی ارسال کنند.
گوگل به کمک موسسات خیریه آمد
پایگاه خبری راد: گوگل به تازگی اعلام کرده است که دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد تا بدین ترتیب کاربران بتوانند تنها با ارسال یک دستور صوتی، به موسسات خیریه کمک مالی و نقدی کنند.
در گوگل‌مپ هم می‌توانید پیام بدهید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی را به نسخه اندرویدی برنامه گوگل‌مپ اضافه کند تا بدان وسیله کاربران بتوانند با صاحبان مشاغل موردنظر خود در نقشه گوگل در ارتباط بوده و پیام رد و بدل کنند.
پیدا کردن جاسوس فیس‌بوک !
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون کسب اجازه از کاربران، اطلاعات حساب کاربری کاربران را برای فیس بوک ارسال می‌کردند.
مراقب بعضی از برنامه های اینستاگرام باشید!
پایگاه خبری راد: برنامه‌های زیادی با نام‌های «فالوئریاب»، «لایک بگیر»، «آنفالویاب» و عناوین مشابه برای ارائه خدمات جانبی به کاربران اینستاگرامی در مارکت‌های داخلی منتشر شده است که شاید در ظاهر هدفشان عمدتا گرفتن فالوئر و لایک و... است، اما اصل ماجرا چیزی دیگری است.
 آنتی‌ویروس‌هایی که نامعتبرند!
پایگاه خبری راد: در حالی که ممکن است بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب در هر یک از فروشگاه‌های آنلاین یافت شود، این برنامه‌های مخرب حتی می‌توانند در قالب آنتی‌ویروس هم در برخی از مارکت‌ها وجود داشته باشند.
فناوری تشخیص چهره و احراز هویت آیفون فریب هکرها را نمی خورد!
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی مدعی شده است که سیستم تشخیص چهره هوشمند در گوشی های آیفون فریب حقه جدید هکرها برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران را نمی‌خورند.
قابلیت جدیدی به زودی به واتس‌اپ می آید
پایگاه خبری راد: سرانجام انتظار کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز به پایان رسیده و قابلیت تصویر در تصویر واتس‌اپ قرار است در هفته جاری برای دسترس کاربران منتشر و ارائه شود.
قابلیت‌های جدید واتس‌اپ به زودی اجرا می شود
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در آینده‌ای نزدیک میزبان چند قابلیت جدید و کاربردی خواهد بود و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از آنها بتوانند کارهای خود را در آن بهتر انجام دهند.
شناسایی 500 بدافزار موبایلی؛ از پوشش ادعیه تا عناوین غیراخلاقی!
پایگاه خبری راد: روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد طبق بررسی‌های اخیر درباره اپلیکیشن‌های مخرب در فضای مجازی و مارکت‌های ایرانی، بیش از 500 نرم‌افزار موبایلی با موضوعات متنوع شناسایی شده که عوامل آن سعی بر آلوده‌سازی طیف گسترده‌ای از کاربران را داشته‌اند.
اضافه شدن سیم‌کارت ای‌سیم به گوشی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که گوگل نیز همچون اپل قصد دارد قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM) را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند.
خداحافظی با پیام رسان گوگل دروغ است!
پایگاه خبری راد: مدیران گوگل، قطع دسترسی کاربران به پیام‌رسان هنگ‌اوت تا سال ۲۰۲۰ میلادی، را رد کردند.
برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.