17:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

معجزه‌ای رخ نداد!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای معتقد است، دو مساله تحریم و قاچاق محسوب شدن ارز آزاد، موجب شده واردات کالا با مشکل مواجه شود و اگرچه برخی توانسته‌اند ارز دولتی دریافت کنند اما این روند همچنان مشکلات خود را دارد و علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام داده، معجزه‌ای اتفاق نیفتاده است.
جزئیات راه اندازی بازار ثانویه ارزی شفاف نیست
پایگاه خبری راد: دکتری اقتصاد گفت: بازار ثانویه در شرایط فعلی و وجود تحریم‌های اقتصادی که منابع ارزی ورودی به کشور کاهش یافته است، می‌تواند در کوتاه مدت از نوسانات ارزی تا حدود ناچیزی جلوگیری کند، هرچند که به خاطر افزایش میزان تقاضای ارز توسط مردم و ناتوانی دولت در تامین و عرضه منابع ارزی، نمی توان در بلندمدت از این روش برای مدیریت بازار استفاده کرد.
FATF فرصتی دوباره به ایران داد
پایگاه خبری راد: کارگروه ویژه اقدام مالی در تازه‌ترین نشست خود اعلام کرد با توجه به تلاش‌های مستمر دولت ایران برای نهایی شدن و تصویب متمم‌های مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران را ادامه می‌دهد.
کسانی که فقط به جیب خود فکر می کنند؛ خائن هستند
پایگاه خبری راد: باید با اتخاذ برنامه‌های هوشمند، عاقلانه و پیگیر در برابر راهبرد و هدف آنها که نابودی ایران است با جدیت پای کار بایستیم و با مقاومت دشمن را ذلیل کنیم .
درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: شرکت‌هایی که نفت خام ایران را خریداری می‌کنند باید تا ابتدای نوامبر خرید نفت را به طور کامل متوقف کنند، در غیر این صورت با تحریم‌های قدرتمند آمریکا مواجه خواهند شد.
ایران انتظار ندارد مشتریان نفتی معافیت بگیرند/راه‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌ها داریم
پایگاه خبری راد: وزیر نفت که برای شرکت در نشست رسمی اوپک به وین رفته بود در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: تصور نمی‌کنم که خریداران نفت ایران بتوانند از دولت آمریکا معافیت بگیرند تا پس از بازگشت تحریم‌های دونالد ترامپ، به خرید محموله‌های نفتی ادامه دهند.
فرمول «رنو» برای ماندن در بازار خودروی ایران
پایگاه خبری راد: وزیر دارایی فرانسه، سه‌شنبه گذشته در گفت‌و‌گویی اعلام کرد: شرکت‌های اروپایی مانند رنو، پژو و سیتروئن که بعد از برجام به ایران آمدند، به‌دلیل شرایط حاکم بر نقل‌و انتقال پول نمی‌توانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند و مجبور به ترک بازار ایران خواهند بود.
چرا «رنو» در ایران ماندگار شد؟
پایگاه خبری راد: با اعلام کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو این خودروساز فرانسوی با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های مربوط به صنعت خودرو، در ایران می‌ماند.
پاسخ‌های مؤدبانه بانک‌ها دلسردکننده است
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن مهلت آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها و عقب‌نشینی شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی از بازار ایران که با تغییر مقررات ارزی و اعمال محدودیت‌هایی در داخل برای ورود ارز به کشور تا ۱۰ هزار یورو همراه شد، آژانس‌های توریستی برای جابه‌جایی‌های مالی گردشگری این‌بار در بخش صادرات، با مشکلات و نگرانی‌هایی روبرو شده‌اند.
انتقاد یک نماینده از تعلل بانک مرکزی در شفاف‌سازی سیاست‌های ارزی
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تعلل بانک مرکزی در شفاف سازی سیاست‌های ارزی انتقاد کرد.
ضرورت تشکیل اتاق فکر در زنجیره خودروسازی
پایگاه خبری راد: زنجیره خودروسازی کشور سال‌هاست که با تغییر یا وقوع هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در فرآیند صنعت‌خودرو، کمیته بحران یا اتاق فکر تشکیل می‌دهد، این در شرایطی است که با بازگشت احتمالی تحریم‌ها تشکیل اتاق فکری در راستای پیش‌بینی مشکلات پیش‌رو ضرورت یافته است.
دستور وزیر تجارت و صنایع عمان برای حل مشکلات بازرگانان ایرانی در این کشور
پایگاه خبری راد: هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مسقط برگزار می‌شود.
ناگفته‌ها و جزئیاتی از پرونده دکل‌های نفتی گمشده
پایگاه خبری راد: در میان انبوه اخباری که از مفاسد گوناگون اقتصادی در دولت نهم و دهم در سال‌های اخیر منتشر شده است، گم شدن یک دکل نفتی خبری نیست که بشود به راحتی از کنارش عبور کرد. دکلی با هزار تن وزن و کلی تجهیزات طبق اسناد و مدارک با پرداخت۸۷میلیون دلار خریداری شد اما هرگز وارد ایران نشد.
احتمال صعود نفت به ۱۰۰ دلار پس از شکستن قیمت ۸۰ دلار
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به روند رشد بی‌رویه تولید امریکا با وجود انتظار برای اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه در قیمت پایین‌تری بسته شد، اما برای کل هفته افزایش ثبت کرد.
 تعیین تکلیف وضعیت فروش نفت منوط به مذاکرات با اروپایی‌ها است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ادامه وضعیت فروش نفت و حل مشکل نقل و انتقال پول منوط به نتیجه مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی است، گفت: می‌توان از روش‌هایی همچون دادن امتیاز برای خرید نفت و یا مدت‌دار کردن و برخورداری شرایطی برای خریداران پیش‌بینی‌های لازم را برای آینده کرد.