20:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آهن و فولاد

تجارت خارجی در نیمه آذرماه/ واردات نصف شد
پایگاه خبری راد: در نیمه آذرماه این صادرات بوده که از واردات پیشی گرفته و اختلاف حدود دو برابری ایجاد کرده است.
پیک تقاضا برای سوخت کثیف تا سال 2040
پایگاه خبری راد: بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ به ۵.۴ میلیارد تن می‌رسد که تنها ۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ بالاتر خواهد بود.
 صنایع ایران با حمایت یونیدرو،بهره وری انرژی خود را افزایش دادند
پایگاه خبری راد: طرح ارتقاء آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌‎ بر ایران با حمایت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به صورت پایلوت در شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد اجرایی شد.
صادرات ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری چدن، آهن و فولاد
پایگاه خبری راد: صادرات چدن، آهن و فولاد با رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال گذشته به دو میلیارد و ۸۶ میلیون دلار رسید.
صف خرید و فروش سهام کوتاه شد
پایگاه خبری راد: امروز در برخی از سهم‌ها که در هفته گذشته با صف خرید مواجه بودند شاهد کاهش قیمت بودیم. ارزش معاملات نسبت به هفته‌های گذشته کمتر شده و انتظارات از آینده اقتصاد بیش از پیش بر داد و ستدها تاثیرگذار شده است.
«عراق» در صدر مقاصد صادراتی آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، گفت: سامانه نیما و بازار ثانویه ارز برای صادرکنندگان ضرر مضاعف دارد.
افزایش ۷۵ درصدی قیمت آهن و فولاد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد از افزایش ۷۵ درصدی قیمت آهن و فولاد و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت محصولات آهن و فولاد خبر داد و گفت: بازار این محصولات تابع قیمت‌های جهانی است و از سوی دیگر تحت تأثیر درآمدهای ارزی به‌ واسطه صادرات قرار گرفته است و باوجود اینکه مازاد نیاز داخلی صادر می‌شود، جذابیت درآمدهای صادراتی بر قیمت داخلی هم تأثیرگذار بوده است.
با سدسازی کلید آب همسایه به دست ما نخواهد افتاد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مدیریت منابع آب ضمن انتقاد از سیاست‌های وزارت نیرو و وزارت خارجه ایران، با اشاره به مشکل قدیمی ایران و افغانستان در زمینه آب اظهار کرد: متاسفانه اراده سیاسی لازم برای حل بحران آب ایران وجود ندارد.
کدام ارزها بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری دارند؟
پایگاه خبری راد: فرانک سوئیس و واحدهای پولی کشورهای شمال اروپا بیشترین آسیب‌پذیری را از جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ این کشور خواهند داشت.
در معاملات فقط دلار را نبینیم
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه آهن و فولاد تصریح کرد: تعیین قیمت‌های پایه فقط براساس نرخ دلار و قیمت های جهانی نمی‌تواند جوابگوی بازار داخل باشد، چراکه باید ارزش پول ملی کشور حفظ شود و معاملات کالاها را فقط به دلار معطوف نکنیم بلکه باید سایر عوامل را در تعیین قیمت‌های پایه لحاظ کنیم.
۹۰درصد سود در انتظار سهامداران سرمایه گذاری امید
پایگاه خبری راد: در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید مقرر شد ۹۰درصد سود سهام به سهامداران خرد پرداخت شود.
پیک‌بار تابستان امسال یزد به 1632 مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: قائم‌ مقام مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به پیش‌بینی پیک‌بار تابستان امسال استان به میزان 1632 مگاوات، ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های پیک‌سایی با همکاری صنایع و مدیریت مصرف، بتوان بدون خاموشی از پیک‌بار امسال عبور کرد.
سهم ایران از بازار کنیا فقط ۱۰۰ میلیون دلار!
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در کنیا گفت: کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.
حجم روابط تجاری با ایتالیا به 5 میلیارد رسید
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: قبل از تحریم حجم مبادلات تجاری ایران با ایتالیا به 8 میلیارد دلار می‌رسید اما از دوران تحریم این حجم کاهش چشمگیری داشته است. در شرایط پسابرجام بار دیگر روابط تجاری افزایش یافت.
خواب خرگوشی که ۱۵.۷ میلیون دلار آب می‌خورد!
وضعیت بالقوه اقتصاد بازیافت ایران تنها در هشت گروه کالایی بررسی شده رقمی حدود ۱۵.۷ میلیون دلار و با اشتغالی بالغ بر یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر است که هرگز توجه درخوری از سوی مسئولان به آن نشده است.