23:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

20 درصدی

دلار 4200 تومانی حذف و یارانه بیشتر شود
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اهداف دولت از اختصاص دلار 4200 تومانی به کالاهای اساسی محقق نشده است، گفت: بهتر است دولت با حذف ارز دولتی و به رسمیت شناختن نرخ آزاد دلار، مابه‌التفاوت نرخ ارز بازار و نرخ ارز ترجیحی 4200 تومانی را به مردم یارانه بدهد.
 ارز 5500 تومانی برای بودجه 98 !
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد سیاست نرخ ارز در بودجه گفت: پیشنهاد کنونی دولت در مورد نرخ ارز 5500 تومان است، اگر این عدد بالاتر رود هزینه دولت افزایش می‌یابد و کاهش آن تاثیر منفی بر واقعیت‌های اقتصاد کشور دارد.‌
راه مقابله با تحریم ها، افزایش 20 درصدی تولید نفت ایران می باشد
پایگاه خبری راد: راه مقابله و دور زدن تحریم‌ها را بلد هستیم و تا زمانی که برای نفت ایران مشتری وجود داشته باشد و بتوانیم نفت را بفروشیم، حتی یک بشکه نیز از تولید نفت کشور را کاهش نخواهیم داد.
افت 28 درصدی قیمت سهم زاگرس در کمتر از یک ماه
پایگاه خبری راد: علی رغم رشد چشمگیر قیمت سهام بسیاری از شرکت های پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری که عمدتا به دلیل رشد معنی دار قیمت های جهانی نفت (اخبار تحریم های نفتی ایران) و محصولات پتروشیمی و همچنین صعود تاریخی قیمت دلار در کشور، بود در ماه گذشته شاهد افت های نگران کننده قیمت سهام این گروه بودیم.
سود واقعی تولید، 7 درصد است
پایگاه خبری راد: برای کمک به صنایع پایین دستی باید نرخ ارز ثابت بماند که این مهم تنها با کاهش نقدینگی قابل اجرا است.
 صنایع ایران با حمایت یونیدرو،بهره وری انرژی خود را افزایش دادند
پایگاه خبری راد: طرح ارتقاء آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌‎ بر ایران با حمایت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به صورت پایلوت در شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد اجرایی شد.
اعمال مدیریت 100 درصدی مصرف آب در یزد بدون تنش برای مشترکان
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‎‎ای یزد با اشاره تلاش برای تحقق طرح 100 درصد مدیریت مصرف آب در استان تا افق 1400، می‌گوید: این طرح با صرفه ‎ جویی آب ‎ های غیرموثر مشترکان و بدون بروز تنش و سختی برای آنها اعمال می‏‏‌شود و در صورت تحقق استان را در تامین آب در سال ‎ های آتی با مشکلی مواجه نخواهد کرد.
فاز دوم کاهش آلودگی هوای تهران کلید خورد
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن تشریح نقاط قوت فاز دوم طرح کاهش یا (LEZ ) گفت: همه خودروهای دیزلی و بنزینی که در تهران تردد می‌کنند، اعم از شخصی، عمومی، اتوبوس، کامیون، کامیونت، نخاله‌بر، زباله‌بر و ... باید برگه معاینه فنی داشته باشند، چون در مرحله دوم طرح کاهش، محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، به طور 24 ساعته، در هفت روز هفته و 365 روز سال اجرا می‌شود.
صادرات انار میبد از استان‎های دیگر
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به کاهش 20 درصدی محصول انار باغات این شهرستان به دلیل خشکسالی و آفت مگس مدیترانه‌‎ای، اعلام کرد: نبود صنایع بسته ‎ بندی مناسب در میبد باعث شده تا انار شهرستان از طریق استان‎های دیگر به سایر کشورها صادر شود.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
عرضه اندک دلالان، مهمترین دلیل نوسان قیمت خودرو است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تغییر نرخ ارز و عرضه اندک خودرو از سوی واسطه ها و دلالان دو دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار خودرو است.
«عراق» در صدر مقاصد صادراتی آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، گفت: سامانه نیما و بازار ثانویه ارز برای صادرکنندگان ضرر مضاعف دارد.
علت کمبود میوه در بازار یزد مشخص شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد روند غیرقابل قابل پیش‌بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده‌ آن عنوان کرد و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.
جو روانی دلیل مشکلات بازار باطری
پایگاه خبری راد: در باطری های ساخت داخل، بازار بیشتر از اینکه کمبود داشته باشد، جو روانی کمبود را حس می کند و همین جو روانی، باطری برخی خودروها را مانند ارز و طلا با ارزش کرده است.
افزایش 10 درصدی محصولات کشاورزی با کودهای زیستی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: استفاده از کود زیستی در دنیا باعث افزایش 10 تا 20 درصدی محصولات کشاورزی شده است.