23:01 | پنجشنبه 14 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمک

از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
درآمدزایی ملی مس ایران رکورد ۴ ماه را زد
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان رسید و مس کاتد در این هفته حتی کاتد ۲ را هم به عنوان محصول کمکی برای رکوردشکنی به همراه خود آورده بود.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
صندوق‌های توسعه و تثبیت؛ بازگرداننده اعتماد عمومی به بازار سرمایه
با حضور صندوق‌ توسعه بازار و صندوق تثبیت، هیجان‌های بازار سرمایه به میزان قابل توجهی کنترل و مدیریت می‌شود، در نتیجه، اعتماد عمومی به بازار افزایش می‌یابد.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
صندوق‎‌های تثبیت و توسعه؛ از تزریق منابع مالی تا ثبات در بازار
هدف از تاسیس صندوق‎‌های تثبیت و توسعه، کمک به ثبات بازار از طریق تزریق منابع مالی به بازار سرمایه در مواقع بحرانی و نیز عرضه سهام در زمانی که صف‌های تقاضا تشدید می‌شوند، است.
واکاوی اثر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه
افزایش تدریجی نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر نشانگر سیر صعودی این مؤلفه مهم اقتصادی است، طوری که در آخرین آمار بانک مرکزی این رقم به ۱۹.۳۵ درصد رسیده؛ موضوعی که در آینده احتمال رشد نرخ بهره را قوت می‌بخشد و به زعم کارشناسان در طولانی مدت اتفاق خوبی برای بخش تولید و اقتصاد به شمار نمی‎‌آید.
آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه ایران
هفته جهانی سرمایه‌گذار به طور رسمی امروز در بازار سرمایه ایران آغاز شد.
حذف موج سواران شرایط غیرشفاف و دستوری
یکی از آفت‌های اقتصاد دستوری، فاصله گرفتن فضای اقتصادی از شرایطی است که در آن به جای اینکه تولید توجیه اقتصادی داشته باشد واسطه‌گران و دلالان در آن جولان می‌دهند.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.