18:47 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

 بوی آشپزخانه آستان قدس با فناوری‌ محققان کشور حذف می گردد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی با اجرای پایلوتی موفق به حذف بوهای نامطبوع از محیط شدند و بر اساس قراردادی که با آستان قدس رضوی منعقد شده است، قرار است بوی آشپزخانه این نهاد با فرآیندهای پلاسمایی حذف شود؛ ضمن آنکه راهکارهایی را برای حذف بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه کردند.
تورم 100 درصدی کالاهای صادراتی ایران !
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
توقف طرحی که ایران را پنجمین کشور صاحب فناوری معرفی کرده بود!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی دستگاه‌هایی را با قابلیت چاپ‌پذیری در سطوح پلیمری و ورق‌های فلزی تولید کردند؛ این طرح در مرحله تجاری به دلیل بد عهدی‌های صورت گرفته و بی‌توجهی به مالکیت معنوی طرح، متوقف شده و دستگاه‌های حمایت‌کننده مجریان این طرح و شرکت فناوری همکار را برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی هدایت کرده است.
کنترل ۳ بیماری در قالب "ایراپن"
پایگاه خبری راد: برنامه ایراپن در چهار شهرستان کشور در حال اجراست و براساس تصمیم شورای معاونین وزارت بهداشت در سال گذشته، مقرر شد این برنامه به صورت محدود در قالب۵۰ هزار نفر از هر دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور گسترش یابد.
 حفظ کاهش وزن کمک با رژیم غذایی مناسب
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت معتقدند که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات به حفظ کاهش وزن افراد چاق کمک می‌کند.
شیر خام ۲۰۰۰ تومان شد!
پایگاه خبری راد: قیمت جدید شیر خام به نرخ ۲۰۰۰ تومان برای تحویل درب دامداری، تصویب شد.
چهار دروغ بزرگ علم به بشر
پایگاه خبری راد: آیا پیشرفت علم، دنیا را به جای بهتری تبدیل کرده است؟ شاید نتوانیم این پرسش را با قاطعیت پاسخ دهیم؛ اما امروز، در دوران اوج پیشرفت‌های علمی، یک چیز را با اطمینان می‌دانیم: علم بارها به انسان خیانت کرده است و این خیانت، در زمینه‌های مختلف اتفاق افتاده است. در این میان پزشکی و داروسازی، اقتصاد، اقلیم‌شناسی و صنایع غذایی از متهمان اصلی‌اند. موارد بسیاری از این خیانت‌ها وجود دارند که در این گزارش چند مورد از آنها آمده است.
انحصار نانوپوشش‌های چربی‌گریز محققان کشور در اختیار بخش صنعت
پایگاه خبری راد: محصول نانو پوشش چربی‌گریز یکی از شرکت‌های نوپا بر اساس امضای قراردادی به صورت انحصاری برای یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی تولید می‌شود.
تولید بسته‌بندی نانوکامپوزیتی با قابلیت افزایش ماندگاری مواد غذایی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تبریز نانوکامپوزیت‌ زیست تخریب‌پذیر برای بسته‌بندی مواد غذایی تولید کردند که به دلیل داشتن خاصیت ضدمیکروبی و نفوذ ناپذیری در برابر بخار آب، موجب افزایش ایمنی و ماندگاری مواد غذایی می‌شود.
با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید
پایگاه خبری راد: جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی "بنه" را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.
بررسی سطح کلسترول باید از کودکی صورت بگیرد
پایگاه خبری راد: پزشکان انجمن قلب آمریکا در دستورالعمل‌های جدید خود، تاکید کردند که بررسی سطح کلسترول باید از کودکی صورت بگیرد.
تاثیر مصرف خشکبار بر کاهش وزن
پایگاه خبری راد: کارشناسان سلامت معتقدند مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.
کاهش وزن؛ اساسی‌ترین اقدام درمانی کبد چرب
پایگاه خبری راد: یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علل بروز کبد چرب، گفت: کاهش وزن اساسی‌ترین اقدام درمانی در کبد چرب است.
قاچاق غذا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: "با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند
۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ ساله‌ ایرانی مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند
پایگاه خبری راد: مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت گفت: تقریبا از سه دهه قبل موجی از بیماری دیابت نوع دو در دنیا آغاز شده و روبه افزایش است.