02:12 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پوست

دولت به سمت ارز تک نرخی پیش رود
پایگاه خبری راد: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت باید به سمت ارز تک نرخی پیش رود و استثنائاتی را برای برخی از حوزه‌‎ها از جمله دارو و کالاهای اساسی ایجاد کند.
افزایش تولید و فروش یک شرکت تولید اسباب‌بازی چوبی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
پایگاه خبری راد: یک شرکت طراحی و تولید اسباب بازی چوبی داخلی با اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی و خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید موفق به افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات خود شد.
آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک خبر داد.
صادرات ۷۰ تنی حوله‌های نانویی به کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره توانسته حوله‌های آنتی باکتریال تولید کند و در فاز اول موفق به صادرات ۷۰ تنی این حوله به کشورهای CIS شد و کسب بازارهای روسیه و ترکمنستان فاز دوم هدف‌گذاری این شرکت به شمار می‌رود.
مذاکره برای واردات پوست از کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران از سه برابر شدن قیمت مواد اولیه صنعت چرم خبر داد و گفت که این انجمن در حال رایزنی با سازمان‌های مربوطه برای واردات پوست از کشورهای همسایه است.
اتصال مستقیم به تلگرام از پوسته‌های فارسی امن‌تر است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه همواره اتصال مستقیم به تلگرام امن‌تر از اتصال از طریق پوسته‌هاست، گفت: اینکه تلگرام‌های فارسی جاسوس‌افزار باشند، ثابت‌شده نیست و اقدام گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی تروریسم اقتصادی است.
ساخت گجت‌های پوشیدنی پایش عملکرد قلب در یک چالش فناوری
پایگاه خبری راد: به منظور کاهش هزینه‌های درمانی، مرکز نانو الکترونیک ایران در نظر دارد بزرگترین چالش ساخت پلتفرم‌های پایش از راه دور بیمار را برگزار کند و در این چالش شرکت‌کنندگان طرح‌های خود را در زمینه ساخت گجت‌های پوشیدنی سنجش عملکرد قلب انسان ارائه خواهند داد.
درجست‌وجوی مقصران عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی‌
پایگاه خبری راد: در حالی که منتقدان رشد نکردن دلخواه پیام‌رسان‌های داخلی معتقدند که این موضوع به دلیل عدم حمایت از این ابزارهای بومی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید وزارتخانه‌ی متبوعش تنها دستگاهی بوده که به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های مشخص‌شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده است.
تولید محلولی که برداشت قارچ را ۵ کیلوگرم افزایش می‌دهد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به تولید نخستین بهبود دهنده رشد قارچ دکمه‌ای در کشور، گفت: بهبود دهنده رشد قارچ دکمه‌ای ۵ کیلوگرم برداشت قارچ در هر متر مربع را افزایش می‌دهد.
چرا تلگرام‌های فارسی حذف شد؟
پایگاه خبری راد: نسخه‌های فارسی تلگرام در حالی پس از فیلترینگ این پیام‌رسان مشغول فعالیت بودند که ظاهرا اکنون گوگل‌پلی به دلایل امنیتی این برنامه‌ها را از فروشگاه خود حذف کرده است.
استانی که چرم لباس‌های نظامی و خلبانی تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: چرم، یکی از جذاب‌ترین و پرسودترین صنایع و تجارت جهان به شمار می‌رود و استان همدان نیز یکی از پایلوت‌های تولید چرم در ایران به شمار می‌رود، اما چرم تولیدی آن خوراک برندهای معروف شده و خودش بهره‌ای از صنایع پایین دستی‌اش نمی‌برد.
سهم ۶۰ درصدی مقاله‌های لاتین/ آمار بالای بازدید از مقالات وب پژوهی
پایگاه خبری راد: دبیر پنجمین کنفرانس وب پژوهی با اشاره به اینکه مرکز وب پژوهی به دلیل خلأ موجود در حوزه وب در کشور و به منظور رصد پژوهش‌ها در این حوزه ایجاد شده است از اختصاص دو شماره مجله وب پژوهی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی خبر داد و گفت: در صدد دریافت مجوز مجلات علمی-پژوهشی وزارت علوم برای مجله وب پژوهی هستیم که آئین‌نامه جدید این مجلات هنوز ابلاغ نشده است.
خطر سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی یزد
پایگاه خبری راد: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد، با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری، گفت: خطرسرمازدگی برای محصولات کشاورزی وجود دارد.
تبعیض‌های درمانی میان دختران و پسران در آمریکا
پایگاه خبری راد: این باور عمومی که پسرها در ابراز درد جسمی خوددارتر بوده و دختران احساسات خود را بیشتر بیان می‌کنند، باعث شده آمریکایی‌ها در مقوله درمان دچار تبعیض جنسیتی شده و غالبا شدت درد فیزیکی را در دختران کمتر از پسران جدی می‌گیرند.
ارائه آخرین یافته‌های حوزه مهندسی مخابرات نوری بیسیم در یک رویداد بین‌المللی
پایگاه خبری راد: "دومین کنفرانس بین‌المللی مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا (OWC) "، هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.