09:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنبه

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته اول مهر
پایگاه خبری راد: احتیاط در چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه‌ها به دلیل امکان وقوع سیلاب در استان‌های شمالی، انجام آبیاری حداقلی و خودداری از زیاده‌روی در آبیاری و ایجاد ماندآبی در پای درختان که موجب تنش آبی و خسارت به محصولات می‌شود از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای هفته اول مهرماه ارایه شده است.
کشاورزان گلستانی هیچ نگرانی از بابت تأمین بذر کلزا نداشته باشند
پایگاه خبری راد: رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به استقبال بسیار خوب کشاورزان استان برای کشت کلزا، گفت: بیش از 500 تن انواع بذر تدارک دیده شده و کشاورزان از بابت تأمین بذر هیچ نگرانی نداشته باشند.
 حاشیه‌ساز شدن ممنوعیت صادرات
پایگاه خبری راد: در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای صادرات انواع شیرخشک و کره را در بسته‌بندی‌های بیش از ۵۰۰ گرم از ابتدای شهریورماه ممنوع اعلام کرد، دامداران معتقدند که این اقدام دور زدن قانون بوده و اعلام ممنوعیت یا عدم ممنوعیت برای صادرات محصولات کشاورزی براساس قانون وظیفه جهاد کشاورزی است.
پیش‌بینی تولید حداکثر 22 هزار تن پنبه در گلستان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی جاری، در مزارع استان 11 هزار هکتار پنبه کشت شده است که تاکنون 110 تن پنبه از سطح مزارع برداشت و به کارخانجات پنبه پاک‌کنی تحویل داده شد.
آغاز برداشت پنبه و آفتابگردان در گلستان
پایگاه خبری راد: رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت پنبه و آفتابگردان در استان خبر داد و گفت: با توجه به بالاتر بودن قیمت بازار این دو محصول نسبت به خرید تضمینی، اغلب این محصولات به صورت توافقی به فروش می‌رسند.
تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا گاری اسبی
پایگاه خبری راد: رییس اتاق ایران گفت: صرف نظر از امکانات حمل و نقل ریلی، سرعت آن در مقایسه با حمل ونقل دریایی بسیار کمتر است، بنابراین تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا با گاری اسبی.
انتقاد انجمن تالاسمی از افزایش هزینه خرید تجهیزات مصرفی+ پاسخ مسئولان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با ابراز نگرانی از آنچه که "خروج تجهیزات مصرفی بیماران تالاسمی از پوشش بیمه" خواند، گفت: به همین دلیل بیماران باید ماهانه حدود ۴۵ هزار تومان بیشتر بابت این تجهیزات بپردازند.
حرکت واحدهای تولیدی به سوی ورشکستگی
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از برخی تصمیمات غیر کارشناسانه در حوزه اقتصاد، گفت: به زودی سونامی ورشکستگی واحدهای تولیدی و بیکاری را مشاهده خواهیم کرد.
کام محتکران تلخ شد
پایگاه خبری راد: آخرین هفته از پنجمین ماه سال برای محتکران در تهران، هفته تلخی بود و هرچه برای کسب درآمدهای بادآورده رشته کرده بودند، پنبه شد، چرا که از آغاز تا پایان این هفته شمار زیادی از انبارها و اقلام دپو شده آنان از سوی پلیس شناسایی و پلمب شد و احتمالا ادامه این روند گریبان بسیاری دیگر از آنان را نیز خواهد گرفت.
کاهش تولید ۱۶ کالای منتخب صنعتی و معدنی/ کمباین، ‌کولر آبی و چینی‌ بهداشتی در صدر
پایگاه خبری راد: در بهار سال جاری، تولید کمباین، کولر آبی و ماشین لباسشویی به ترتیب با کاهش ۷۷، ۴۷.۷ و ۳۸.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شدند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و تاکید بر مصرف صحیح آب
پایگاه خبری راد: استفاده از الگوی صحیح مصرف، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور در شرایط اقلیمی سال جاری، استفاده از کودهای پتاسه در باغات با توجه به شرایط خشکسالی و خودداری از از هر گونه شعله‌افکنی در واحدهای دامی با توجه به وزش باد در نیمه دوم این هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا جمعه (۲۹ مردادماه تا ۲ شهریور) صادر شده است.
3 محصول جایگزین برنج در گلستان معرفی شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان سه محصول پنبه بهاره، کنجد و چغندر قند پاییزه را به عنوان محصولات جایگزین کشت برنج در استان معرفی کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته آخر مرداد
پایگاه خبری راد: رنگ زدن کندوها با رنگ پلاستیک سفید جهت جذب تابش کمتر نور، رعایت حریم سیلابی بستر رودخانه به دلیل امکان وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی، استفاده از الگوی صحیح مصرف آب و کشت کینوا جایگزین کشت برنج و دیگر محصولات پرمصرف آبی با توجه به کمبود منابع آب از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی مردادماه صادر شده است.
جدیدترین استفتاء از دفتر رهبری پیرامون نمازخواندن در هواپیما
پایگاه خبری راد: دراستفتایی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب مطرح شد: اگر مسافران در هواپیما نتوانند قبله را مشخص کنند، به هر سمتی که گمان دارند قبله است، نماز بخوانند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به تداوم گرما
پایگاه خبری راد: کاهش دور آبیاری به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از گرما، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شوربا توجه به شرایط اقلیمی کشور و خودداری از روشن کردن آتش در اطراف مزارع و مراتع با توجه به گرم بودن هوا و خشک شدن علف‌های هرز و وزش باد برخی توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا پایان هفته جاری صادر شده است.