10:44 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پتروشیمی

همگامی بازار سرمایه با رشد قیمت نفت
افزایش تقاضای جهانی برای نفت و مشتقات نفتی در پی بهبود کرونا و شروع فصل سرما، در سودآوری شرکت‌های پتروپالایشی اثرگذار است. بنابراین، با توجه به وزن بالای این صنعت در بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در ماه‌های انتهایی سال، از رشد نسبی برخوردار شود.
از پیش‌بینی پذیری اقتصادی تا رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری
پیش‌بینی پذیری اقتصاد، زنجیره به‌هم پیوسته‌ای از عوامل و مؤلفه‌های متعدد است که از طریق آن بازارها می‌توانند افزون بر رسیدن به ثبات بیشتر، توسعه یابند و بازیگران این بازارها نیز با داشتن چشم‌انداز روشن، با آسودگی وارد بازار شوند و به اهداف سرمایه‌گذاری خود برسند.
ترافیک پاییزی سیمانی‌ها در بورس کالا
تالار سیمان بورس کالای ایران روز شنبه ۱۵ آبان ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۹۹ تن سیمان از سوی ۶۳ شرکت سیمانی است.
عرضه انواع محصولات شیمیایی در رینگ بین‌الملل (دریایی)
امروز انواع محصولات شیمیایی در رینگ بین‌الملل (دریایی) بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.
فاصله زمانی ثبت سفارش تا تحویل کالا؛ دلیل اختلاف نرخ فروش اوره صادراتی
فاصله زمانی ثبت سفارش و صدور پیش فاکتور تا تاریخ تحویل کالا و همچنین تفاوت در نرخ اوره صادراتی شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز، به دلیل اختلاف در زمان ثبت سفارش و صدور پیش‌فاکتور تا زمان تحویل کالا به مشتریان بوده است.
«هیدروکربور» درآمدزاترین محصول "شاراک"
پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی اتیلن سنگین» با ۵،۳۳۰ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴,۷ میلیون تومان در اختیار داشته است.
سبزپوشی آیفکس در تعطیلات
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۱۰ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.
" وخارزم " توانست " شفن " را آزاد کند
شرکت سرمایه گذاری خوارزمی سهام شرکت پتروشیمی فن آوران را آزاد کرد.
صعدود شاخص بورس تهران تداوم یافت
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
تسریع در پرداخت سهم بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی
رییس جمهور دیشب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی این ستاد را درباره کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.
کدام محصولات امروز در بورس انرژی عرضه می‌شوند؟
امروز انواع فرآورده هیدروکربوری در بورس انرژی عرضه می‌شوند.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
سه شنبه فولادی بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه میزبان عرضه ۲۰۴ هزار و ۱۲۵ تن شمش بلوم، ۱۲۰ هزار تن تختال و ۱۹ هزار و ۵۵۰ تن ورق فولادی است.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
امروز انواع محصولات هیدروکربوری و پالایشی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه می شوند.