08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وکار

رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
عبور ارزش صندوق ها از مرز 3 هزار میلیاردی
نماد برتر - با ادامه روندی که بازارسرمایه طی هفته گذشته طی کرد، در هفته های آینده ارزش صندوق‌ها بتواند از مرز ۳ هزار میلیارد تومانی نیز عبور کند.
مجوز استخراج بیت‌کوین برای «وتوکا»!
نماد برتر - بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش «پذیرفته‌شده در بورس» به «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با ۱.۷۲۴ میلیارد ریال تعلق داشته است.
عضو شورای عالی بورس: خروج 150 هزار میلیارد تومان دروغ است!
نماد برتر - عضو شورای عالی بورس گفت: صندوق‌هایی که در بورس فعال هستند همه مجوز از سازمان بورس دارند و امکان سرمایه گذاری خارج از بورس را ندارند البته بعید می‌دانم ۱۵۰ هزار میلیاردتومان اعلام شده درست باشد.
راهکارهای ارائه‌شده برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اثرگذار نیست
نماد برتر - تمام این اتفاقات با خو‌ش‌بینی به احیای برجام و لغو تحریم‌ها رخ داده و چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد و وضعیتی ایجاد شود که توافق احتمالی زیر سوال برود، قاعده بازی در بازار سرمایه و سایر بازار‌های مالی هم تغییر خواهد کرد.
«البرز» خود را بیمه کرد
نماد برتر - سایه "سهم دولت" بر سهم بیمه البرز مهم‌ترین ریسکی بود که همواره بالای سر سهامداران وجود داشت که با واگذاری سهم‌ها به بانک‌ها، ریسک معاملاتی سهامداران را تهدید نخواهد کرد.
«شتوکا» رشد 66 درصدی سود را تجربه کرد
نماد برتر - سود خالص شرکت که معادل ۳۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده، نسبت به سال ۹۸ افزایش ۶۶‌درصدی را نشان می‌دهد.
رشد نامحسوس درآمدها در «آپ»
نماد برتر -کاهش چشمگیر درآمد‌های حاصل از پشتیبانی دستگاه‌های پوز بانکی و البته سایر درآمد‌های عملیاتی از مهمترین نکات قابل تامل‌برانگیز گزارش‌های عملکرد منتشر شده این شرکت است.
آمادگی صندوق نوآوری برای پشتیبانی از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از تولید و پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، خبر داد.
پیشنهادات توییتری نمایندگان برای تحقق شعار سال
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به ارائه پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات ایشان پرداختند.
تولید، شاه کلید حل مشکلات امروز اقتصاد کشور است
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تولید را شاه کلید حل مشکلات امروز اقتصاد کشور دانست و گفت که برای پشتیبانی قانونی از تولید با نظارت قوی تر و انجام برخی اصلاحات مورد نیاز، ظرفیت کامل قوانینی مثل بهبود مستمر فضای کسب وکار و رفع موانع تولید رقابت پذیر را به میدان می آوریم.
فرافکنی نکنید!
نماد برتر - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از گرانی‌های شب عید، این ادعا که گرانی‌های به دلیل مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی بوده را فرافکنی دانست و آن را رد کرد.
نوزادان 1400 سهام هدیه می گیرند!
نماد برتر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص سهام یک میلیون تومانی برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.