11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

روسیه: قیمت نفت سال آینده ۵۰ تا ۵۵ دلار خواهد بود
نماد برتر- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه پیش بینی می کند با اخبار مربوط به تولید واکسن کووید ۱۹ که باعث احیای اقتصادی می شود، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ تا ۵۵ دلار خواهد رسید.
نفت بدون توافق اوپک پلاس به ۱۰ دلار سقوط می‌کرد
نماد برتر- وزیر انرژی روسیه با اشاره به نقش موثر اوپک پلاس در تثبیت بازار نفت، اعلام کرد کشورش به این گروه پیشنهاد خواهد کرد به احیای تقاضای جهانی برای نفت که اکنون به سطح ۹۰ درصد پیش از بحران کووید ۱۹ رسیده است، واکنش نشان دهد.
قیمت نفت صعودی شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تدابیر محرک مالی جهانی بالا رفت و نفت برنت در آستانه ثبت پنجمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفت.
کشف دو میدان جدید نفت و گاز در عربستان
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد شرکت دولتی آرامکوی سعودی دو میدان جدید نفت و گاز در مناطق شمالی کشف کرده است.
سه عاملی که مانع اوج گیری قیمت نفت خواهند شد
نماد برتر- این حقیقت که قیمتهای نفت طی چند هفته گذشته با وجود اخبار مثبت از جمله کاهش ذخایر نفت و گزارشهای پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نتوانسته اند به محدوده بالاتری صعود کنند، برای خریداران مایوس کننده بوده است.
رونمایی ۸ میلیارد دلار قراردادهای انرژی آمریکا با عراق
نماد برتر- توافقها و قراردادهای شرکتهای آمریکایی با عراق در آستانه نخستین سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رونمایی شدند.
نفت از صعود بازماند
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت اما عمده رشدی که شب گذشته تحت تاثیر پایبندی بالای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید داشت را حفظ کرد.
نفت از تب و تاب افزایش قیمت افتاد
نمای برتر- بهای معاملات نفت روز جمعه با ادامه افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان و تشدید نگرانی‌های بازار نسبت به دورنمای تقاضا، کاهش یافت و نسبت به قیمت نهایی جمعه پیش اختلاف چندانی نداشت.
قیمت نفت نزولی ماند
نماد برتر- قیمت نفت پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا که تردیدها نسبت به احیای تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان را برانگیخت، در معاملات روز جمعه بازار آسیا نتوانست رشد چندانی پیدا کند.
افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش از ماه آینده
نماد برتر- یک مقام آگاه در اوپک اعلام کرد این گروه و متحدانش با توجه به بهبود سطح تقاضا که به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و قرنطینه آسیب دیده بود، از ماه میلادی آینده تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.
قیمت نفت عربستان برای سومین ماه گرانتر شد
نماد برتر- عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ماه اوت به مقصد آسیا، آمریکا و شمال اروپا را در پی نشانه‌های تداوم بهبود تقاضا برای انرژی، افزایش داد.
واکنش مصرف‌کنندگان به شوک نفتی عربستان
نماد برتر-تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت صادرات نفت خود در ژوییه ممکن است باعث شود آسیا درهای خود را به روی تولیدکنندگان نفت آمریکایی بگشاید و فروش آنها به بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان را تقویت کند.
کمبود عرضه نفت در ماه‌های آینده
نماد برتر- تحلیلگران شرکت ریستاد انرژی انتظار دارند بازار نفت از ماه اوت به بعد حتی با وجود تسهیل محدودیت عرضه توسط اوپک پلاس، دچار محدودیت عرضه شود.
توافق نفتی جدید اوپک پلاس امروز نهایی می‌شود
نماد برتر- اوپک و متحدانش شامل روسیه با حل شدن بن بست بر سر بدعهدی عراق در عمل به تعهداتش، روز شنبه ششم ژوئن به منظور نهایی کردن تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز از طریق وبینار دیدار می کنند.
مذاکرات نفتی در خیابان بن بست!
نماد برتر- تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس ممکن است تا پایان هفته جاری کنفرانس ویدیویی وزیران را برگزار کنند. البته اگر عراق و کشورهای دیگری که به توافق پایبند نبوده اند موافقت کنند پایبندی خود را تقویت کنند.