02:55 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورنا

توسعه اکوسیستم نوآوری در گرو ایجاد زیرساخت‌های نوآوری در سراسر کشور است
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان، پول در اولویت پنجم و ششم قرار دارد، در این باره گفت: ایجاد زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری از مهم‌ترین اولویت‌های این حوزه است که فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری در این زمینه در جایگاه بالایی قرار دارد.
اپلیکیشن‌های اندرویدی جاسوسی فیس بوک را می‌کردند؟
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیس بوک ارسال کرده و تحویل آن می‌دادند.
فعالیت ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: هم‌اینک در کشور بیش از چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت است که معاونت از این شرکت‌ها به طور جدی حمایت می‌کند و تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته است.
 خام‌فروشی نابودی زیرساخت‌ها را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان این که فرهنگ خام‌فروشی، نابودی نیروی انسانی را به دنبال دارد و به سهم خود زیرساخت‌های فرهنگی را از بین می‌برد، گفت: کسی که به مفت‌خوری عادت کند، دیگر دنبال کار نمی‌رود؛ چرا که این طبیعت تمام اقتصادهای بادآورده است.
برای حل مشکلات شرکت‌ها و استارتاپ‌ها تا هموار شدن راه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم
پایگاه خبری راد: شتاب‌دهنده تخصصی پرسیس‌ژن شیراز با حمایت بخش خصوصی و با هدف تولید و توسعه داروهای بیوتک در زمینی به مساحت 10 هکتار با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد.
حرکت استارتاپ‌های آب و انرژی شتاب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، «آبان» شتابدهنده‌ای با هدف حمایت از تجاری‌سازی استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی در شهرک صنعتی قدس افتتاح شد.
کاهش درآمد خانوارهای آمریکایی
پایگاه خبری راد: متوسط درآمد خانوارهای آمریکایی در نحستین ماه سال جدید میلادی درصد کاهش یافت.
با فواید جویدن ناخن آشنا شوید!
پایگاه خبری راد: کودکان اغلب به علت های متفاوتی اقدام به جویدن ناخن های دست خود می کنند که از جمله معمول ترین آنها می توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. این در حالی است که بعضی از آنها هیچ دلیل مشخصی برای کار خود ندارند! از طرفی عادت جویدن ناخن ها معمولا در سنین پایین تر بیشتر دیده می شود که نگرانی های زیادی را برای والدین ایجاد می کند.
خوراک دام و طیور به اندازه کافی موجود است
پایگاه خبری راد: وضعیت واردات و تأمین نهاده‌های تولید به گونه‌ای است که کشتی‌های بسیاری در صف انتظار برای تخلیه خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی (ره) قرار دارند. به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر کشور از این بابت مطلوب بوده و مشکلی برای تأمین این دسته از کالاهای اساسی تا ماه‌های آینده وجود ندارد.
زیمباوه پول ملی جدیدی را به جای دلار معرفی کرد
پایگاه خبری راد: پس از کمبود دلار که منجر به بحران ارزی بی‌سابقه‌ای در زیمباوه شد، این کشور دلار را کنار گذاشت.
افزایش ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو با ایده‌ای فناورانه
پایگاه خبری راد: گروهی از جوانان صاحب اندیشه در قالب استارتاپی در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف محصولی را تولید کرده‌اند که داخل خودرو قرار می‌گیرد و با اتصال به اینترنت اطلاعات خودرو را به سرور منتقل می‌کند؛ این ایده ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شرکت‌های بیمه سرمایه بیشتری را جذب کنند.
صعود نفت مهارنشدنی ماند
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر صعود بازارهای سهام آمریکا و سایر داراییها به دلیل خوش بینی به مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن، در بالاترین حد سه ماه اخیر بسته شدند.
واردات گوشت رانتی نیست
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی یک کارآفرین در برنامه زنده تلویزیونی هیچ رانت و انحصاری در واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد، چراکه بیش از ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت دارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. اما اگر سوء استفاده و سودجویی در این راستا صورت بگیرد قطعاً دستگاه‌های متولی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.
سیستم انتخاباتی‌ سوئیس هکرها را به مبارزه طلبید
پایگاه خبری راد: سوئیس برای تست امنیت سیستم جدید رأی‌گیری الکترونیکی خود، انتخاباتی صوری را به عنوان یک چالش برای هکرها به راه انداخته تا بتواند این سیستم را امتحان کند.
تأکید ستاری بر تسریع روند احداث برج فناوری پارک هرمزگان
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از روند احداث برج فناوری پارک علم و فناوری هرمزگان بازدید و بر تسریع روند احداث آن تاکید کرد.