06:55 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هیبریدی

برپایی اولین پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی در بزرگترین نمایشگاه کشاورزی هند
پایگاه خبری راد: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان صادراتی ایران در بزرگترین نمایشگاه حوزه کشاورزی در کشور هند خبر داد.
مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت‌گذاری شفاف برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کرد.
سبحانی‌فر: طرح ساماندهی بازار خودرو در بلند مدت در مدیریت بازار موثر خواهد بود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طرح ساماندهی بازار خودرو نمی‌تواند در شرایط کنونی تاثیر بسزایی را در بازار خودرو ایفا کند، گفت‌: آن چه که امروز می‌تواند در مدیریت بازار خودرو موثر باشد، افزایش تولید و رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی است.
نکاتی درباره طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو برداشته شدن تعرفه خودروهای هیبریدی در شرایط حال حاضر غیرمنطقی و شماره‌گذاری‌ خودروها پس از تایید سازمان استاندارد تاکید بر امری از پیش مقرر شده است. همچنین بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری‌ خودرو تکرار یک اشتباه خواهد بود اما نظارت بر آن می‌تواند شفافیت بیشتری در کار خودروسازان ایجاد کند.
اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو از زبان ملکی
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون اجرا نشدن ماده یا موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان، گفت: قرار داشتن کشور در وضعیت جنگ اقتصادی شرایطی را به وجود آورده که خیلی نمی‌توان قوانین اقتصادی را که نوعا برای شرایط عادی نوشته شده یا نوشته می‌شود، مو به مو اجرا کرد. برای شرایط بحرانی قطعا باید تصمیمات متناسب اتخاذ شود.
آمادگی جهاد دانشگاهی برای طراحی خودروهای هیبریدی/ ارتقای بهره‌وری ذخایر ژنتیک بومی
پایگاه خبری راد: نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی- پژوهشی میان جهاد دانشگاهی و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (۳۰ اردیبهشت) در زمینه اجرای طرح‌های ملی و ارتقای امنیت غذایی برگزار شد.
واکنش یک کارشناس به طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است که طرح ساماندهی بازار خودرو که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با واقعیت‌ها و شرایط فعلی کشور منتاسب نیست.
دولت مجاز به وضع عوارض پلکانی برای خودروهای پرمصرف شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مجاز به وضع عوارض پلکانی بر دارندگان خودروهای پرمصرف کردند.
واردات خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که واردات خودروهای سواری تمام برقی و تمام هیبریدی تا زمان تولید آنها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف باشند.
مصرف سوخت در ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که طبق آمار، سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است اما شدت مصرف انرژی بالا تخمین زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تعداد خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه تعریف شده که این عدد برای آمریکا ۸۳۳، ژاپن ۵۹۱ و آلمان ۵۸۹ است و با این حال طبق اعلام، متوسط مصرف سوخت خودروهای تولیدی ایران در سال گذشته، حدود ۷.۷ لیتر در 100 کیلومتر بوده که بالا بودن مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهد.
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی‌خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی‌کند.
بزرگراهی که خودروها را شارژ می‌کند
پایگاه خبری راد: آلمان به تازگی از راه اندازی یک بزرگراه جدید در این کشور خبر داده که قادر است کامیون‌های برقی را در حین حرکت شارژ کند.
خودروهای برقی فقط در کشورهای ثروتمند طرفدار دارد!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی خودرو بر این باورند که خودروهای برقی و الکتریکی تنها در کشورهای ثروتمند از استقبال خوبی برخوردار خواهند شد.
وارد شدن سامانه تصفیه "آب‌های خاکستری" محققان کشور به فهرست "بها"
پایگاه خبری راد: سامانه تصفیه آب خاکستری که با استفاده از غشاهای سرامیکی نانوساختار از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده و قادر است ۷۰ درصد آب خاکستری را طبق استانداردهای جهانی تصفیه کند، اخیرا وارد فهرست بها شده است.
ثبت بین‌المللی اختراع محقق دانشگاهی در حوزه صنعت خودروسازی
پایگاه خبری راد: اختراع پروفسور نیما امجدی، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان موفق به ثبت در اداره‌ ثبت اختراعات آمریکا شد.