00:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هکرها

هکرها در کمین حمله به سرورهای مایکروسافت
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که سرورهای SharePoint مایکروسافت در معرض خطر حمله سایبری و هجوم هکرها خواهند بود.
مخفیانه در گوگل‌مپ جستجو کنید
پایگاه خبری راد: گوگل به کاربران اعلام کرده است که به منظور ارتقای حریم خصوصی کاربران قابلیت حالت ناشناس یا Incognito Mode را به اپلیکیشن نقشه گوگل مپ نیز اضافه کند.
سایت "معلم یابی" هک شد
پایگاه خبری راد: یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های آنلاین برای ارتباط دانش‌آموزان و والدین آنها با معلمان خصوصی خود مورد حمله سایبری و هجوم هکرها قرار گرفت.
اگر اینستاگرام‌ هک شد چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: احتمالاً شما هم جزو میلیون‌ها کاربر اینستاگرام هستید؛ یک شبکه اجتماعی، عکس و ویدئومحور که روزانه کاربران عکس، ویدئو و استوری‌های بسیاری را در آن آپلود می‌کنند. اگرچه گفته می‌شود که اینستاگرام جزو شبکه‌های اجتماعی امن است اما امنیت هیچ وقت مطلق نیست و همیشه ممکن است در معرض هک شدن باشید. اما اگر هک شدید چه کار باید بکنید و در این شرایط چطور می‌شود اینستاگرام را مطلع کنید؟
وقتی پرداخت باج‌ هم دیجیتال می‌شود!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که مجرمان سایبری نیز به سمت و سوی باج‌گیری از سوی ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و برای احیای فایل‌های کدگذاری شده رایانه کاربران، تقاضای بیت‌کوین می‌کنند.
کشف یک حفره امنیتی جدید در لپ‌تاپ‌های Dell
پایگاه خبری راد: اخبار منتشر شده حاکی از آن است که آسیب پذیری و حفره امنیتی جدیدی که در لپ تاپ‌های برند Dell یافت شده ، به هکرها امکان کنترل از راه دور سیستم کاربران را می‌دهد.
کشف یک حفره امنیتی جدید در لپ‌تاپ‌های Dell
پایگاه خبری راد: اخبار منتشر شده حاکی از آن است که آسیب پذیری و حفره امنیتی جدیدی که در لپ تاپ‌های برند Dell یافت شده ، به هکرها امکان کنترل از راه دور سیستم کاربران را می‌دهد.
ماجرای حذف اپلیکیشن‌های اپل چیست؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپل باری دیگر برخی از اپلیکیشن‌هایی را که برای کنترل و نظارت والدین بر محتوای مجازی بکار گرفته می‌شده است، از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده است.
ضعف گجت‌های هوشمند در برابر آسیب‌های امنیتی
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر دو میلیون گجت هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا تحت تاثیر پروتکل و درگاه ناامن P2P در معرض آسیب پذیری و نفوذ هکرها قرار دارند.
سامسونگ هم به عرضه ارز دیجیتال اختصاصی روی آورد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد پس از عرضه کیف پول مجازی در جدیدترین گوشی پرچمدار خود، اقدام به توسعه شبکه بلاک‌چین و ارزرمز اختصاصی برای خود کند.
حقایقی جالب از اقتصاد کره شمالی
پایگاه خبری راد: کره شمالی کشوری مرموز با ۲۵ میلیون نفر جمعیت است که یکی از بسته‌ترین نظام‌های اقتصادی جهان را دارد.
حمله هکرهای روسی به سفارت‌خانه برخی کشورها
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری روسی به سفارت خانه‌های برخی از کشورهای اروپایی بسیاری در سراسر جهان حمله کرده‌اند.
کاربران واتس‌اپ مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان اعلام کرده‌اند کاربران واتس‌اپ باید مراقب دریافت پیام‌هایی که در آنها لینک‌های آلوده وجود دارد، باشند.
چه رمز عبوری بگذاریم که هک نشویم؟!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انتشار گزارشی جدید ابراز کرده‌اند که برخلاف هشدارهای امنیتی هنوز خیل عظیمی از کاربران برای حساب‌های کاربری خود رمز عبورهای ساده و قابل حدسی همچون ۱۲۳۴ را انتخاب می‌کنند.
درگاه پرداخت آنلاین هک شد
پایگاه خبری راد: سیستم پرداخت آنلاین PayPal به تازگی قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود افزوده تا بتواند به صورت کاملاً خودکار، بدافزارهای احتمالی در این سیستم را شناسایی کند.