17:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناو

افزایش تعامل برای ورود سرمایه‌های جدید به بورس
صدور و ابطال آنلاین صندوق‌های سرمایه گذاری علاوه بر افزایش تجربه سرمایه‌گذاران، منجر به تغییر دید سهامداران برای ورود سرمایه هایشان به بورس و افزایش تمایل آنها برای سرمایه گذاری و معاملات در این بازار از طریق صندوق‌ها می شود.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
فولاد مبارکه نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه ISO ۴۵۰۰۵
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهینامه ISO۴۵۰۰۵ را دریافت کند.
یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
دادوستد بیش از ۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی دیروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران ۱۵۷ هزار و ۱۰۰ قرارداد معادل ۸۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال معامله شد.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج (Verge)
ارز دیجیتال ورج (Verge) یکی از رمزارز‌های دارای حریم خصوصی بالا است. همین ویژگی این ارز دیجیتال را بسیار محبوب کرده است.
جهش صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی
میزان صادرات شمش، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در کشور طی ۴ ماهه نخست امسال به ترتیب ۵۲، ۱۰۴ و ۵۶۹ درصد افزایش یافت.
معامله بیش از ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا، شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) و شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی نیروگاه شازند از عمده عرضه‌کنندگان برق در بورس انرژی طی روز گذشته بودند.
رشد پرقدرت شاخص بورس
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه نوزدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۲۱ واحد افزایش، رقم ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد را به ثبت رساند.
مجوز ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و دارایی‌های نامشهود اخذ شد
معاون خدمات مالی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک از دریافت مجوز ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت هم‌اکنون یکی از ۸ شرکت دارای مجوز ارزشگذاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری است.
تقاضای فوری سهامداران "وسدید" از رئیس قوه قضائیه برای پایان مالکیت۳۳درصدی
جمعی از سهامداران حقیقی خواهان رسیدگی فوری رئیس قوه قضائیه به پرندوه دعوای طولانی و ۷ باره گروه ‌صنعتی‌سدید و فرآب درباره مالکیت ۳۳ درصدی سهام شدند.
یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال ۹۸ قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم.
ثبات بازار سرمایه در گروی آسیب شناسی و شناخت صحیح بورس
زمانی که طرح یا لایحه ای درباره بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید تمام نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین مورد نظر به تصویب برسانند یا از تصویب آن خودداری کنند.