08:00 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نائب رئیس

انتقاد اتحادیه اروپا از سیاستهای تجاری و اقتصادی آمریکا
پایگاه خبری راد: کمیسیون اتحادیه اروپا در گزارشی با بیان اینکه پیش بینی خود از رشد اقتصادی اعضای اتحادیه اروپا را کاهش می دهد، از دولت ترامپ به خاطر راه انداختن جنگ تجاری انتقاد کرد.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
ریزش ۵۰ هزار شغل در سه ماه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار شغل در کشور ریزش داشته است.
دست و پای تولیدکننده را از بندهای دیوان سالاری باز کنید
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش محدودیت‌های واردات در هیچ دوره‌ای در بلندمدت جواب نمی‌دهد و راه فساد و رانت را نیز هموار می‌کند لذا دولت باید به‌جای نقش‌آفرینی سلبی تمام عیار، دست و پای تولید داخل را از بند قیدهای دیوان سالاری ناکارآمد که با وضع مقررات بازدارنده راه رقابت را مسدود کرده‌اند، باز کند.
۴۵ روز برای یک میلیاردی‌ها
پایگاه خبری راد: با اعلام رسمی دولت برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف یک میلیارد تومان موسسات اعتباری غیرمجاز، زمان حدود ۴۵ روز برای پرداخت وجوه این گروه تعیین شد. اما تاکنون درباره اینکه برای تعیین وضعیت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان چقدر منابع لازم است و در ازای خط اعتباری که باید بانک مرکزی از این بابت پرداخت کند چه میزان دارایی‌ از موسسات شناسایی شده هیچ اعلامی وجود ندارد.
"آب" را فدای تجارت ترجیحی نکنیم
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: تجارت خارجی بدون لحاظ مولفه‌های مرتبط با مصرف آب، یک تلاش کور برای صرفه‌جویی ارزی است که در نهایت به خسران ملی منجر می‌شود.
میلیاردرها به پول می‌رسند
پایگاه خبری راد: بعد از مدت‌ها انتظار برای سپرده‌گذاران کلان موسسات اعتباری غیرمجاز ظاهرا قرار است به زودی برای این بخش از سپرده‌گذاران که در مجموع ارقام سنگینی را در موسسات سرمایه‌گذاری کرده بودند، تصمیم‌گیری شده و تعیین تکلیف شوند.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
افزایش تقاضای دلار ۴۲۰۰ تومانی/ مشکل در روند ثبت‌سفارش
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که در شرایط فعلی برای استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی میزان تقاضا برای ثبت سفارش به شدت بالا رفته است و روند صادرات و واردات را با مشکل روبرو کرده است.
سیاست دولت کنترل تقاضای ارز است
پایگاه خبری راد: نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کانون تصمیم‌های دولت در سیاست‌های ارزی این است که بتواند سمت تقاضا را کنترل کند.
رتبه شهرهای ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: شهر تهران به ‌تنهایی در طبقه کاملاً برخوردار از شاخص‌های رقابت‌پذیر اقتصادی است و شهرهای اهواز و اصفهان در رتبه دوم و سوم و در طبقه برخوردار قرار دارند.
راهکارهای اتاقی‌ها برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رؤسا و نائب رؤسای اتاق بازرگانی ایران و تهران در نشستی چگونگی افزایش سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر برای رونق اشتغال،‌ اقتصاد و تولید پس از زلزله اخیر را بررسی و راهکارهایی ارائه کردند.
پیش‌بینی افزایش در نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا
پایگاه خبری راد: یکی از سیاست‌گذاران ارشد بانک مرکزی آمریکا گفت با توجه به افزایش دستمزد و نرخ تورم، این بانک احتمالا بیش از ۳ یا ۴ مرتبه، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس صحت دارد؟
پایگاه خبری راد: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جعل کارت بازرگانی توسط یکی از اعضای اتاق بندرعباس در محافل استان دهان به دهان می شود این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از برخی از اعضای هیئت رئیسه این اتاق نشان می دهد این موضوع در دست بررسی است و به نوعی نه کسی آن را تأیید نه تکذیب می‌کند.
آخرین خبرها از اجلاس داووس
پایگاه خبری راد: رهبران سیاسی و اقتصادی برجسته جهان، در داووس سوئیس گرد هم آمده‌اند تا از جهانی سازی در برابر سیاست‌های حمایت‌گرایانه ترامپ دفاع کنند.