03:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مگان

آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران
نماد برتر- یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص‌ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می‌رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.
آمار ۲۸ میلیونی تلفن ثابت تا پایان تیرماه
نماد برتر- به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تا پایان تیر ماه سال جاری ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۳ تلفن ثابت مشغول به کار بودند که این آمار، ضریب نفوذ تلفن ثابت را به ۳۴.۵۲ درصد می‌رساند.
تحلیلی خواندنی از شاخص بورس و اثرات قیمتی در دوران ۴ رییس جمهور
نماد برتر- دو تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اثر سه عامل بر بورس طی ۲۸ سال گذشته و برآورد میزان اثرات قیمتی در دوران ریاست ۴ رییس جمهور، تحلیلی خواندنی از شاخص در میان و بلندمدت ارائه کردند.
چرا کارت سوخت موتورسیکلت برای خودرو صادر می شود؟
نماد برتر- روی برخی از کارت های سوخت خودروهای صادر شده از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی عبارت کارت هوشمند سوخت موتور سیکلت ویا کامیون درج شده که طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی این مساله مشکلی را برای مالکان خودرو ایجاد نمی کند.
مخالفت شورای شهر با تغییر کاربری فضای سبز پارک کلاله اراک به مسکونی
نماد برتر- سخنگوی شورای شهر اراک گفت: شورا با تغییر کاربری بخشی از فضای سبز پارک کلاله به مسکونی مخالف است.
جزییات طرح عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالا گفت: یکی از فواید عرضه خودرو در بورس کالا، کشف قیمت مبتنی بر نظام عرضه و تقاضا در یک بستر شفاف است، در شرایطی که امروز مکانیزم کشف قیمت خودرو شفاف نیست.
پیشنهاد یارانه ۶ هزار میلیارد تومانی برای تأمین کودهای کشاورزی
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که برای تأمین کودهای کشاورزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر بگیرد تا هم کود فسفاته و هم پتاسه با شرایط سال گذشته توزیع شود.
بازارهای آسیایی در مدار مثبت/واکسن همگانی،بازار استرالیا را سبزپوش کرد
نماد برتر- بازارهای آسیایی در معاملات امروز با افزایش قیمت سهام برخی از صنایع همراه شدند در حالی که شاخص های آتی نیز در مدار مثبت حرکت کردند.
آخرین وضعیت صدور کارت سوخت
نماد برتر- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: درخواستهای خردادماه برای کارت سوخت در حال تولید و ارسال است و حداکثر تا هفته آینده درخواستهای تیرماه نیز تولید و صادر خواهد شد.
دریافت صورتحساب تلفن ثابت با شماره‌گیری #۲۰۲۰*
نماد برتر- مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: همه مشترکین تلفن همراه می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۲۰۲۰* و ثبت شماره تلفن همراه خود، نسبت به دریافت صورت‌حساب تلفن ثابت اقدام و آن را پرداخت کنند.
شرط های اقتصاددانان برای نجات ورشکسته های کرونازده اردبیل
نماد برتر- ماندگاری بیش از شش ماهه کرونا در استان اردبیل، صاحبان بسیاری از کسب و کارها همچون صاحبان مجتمع های گردشگری آب گرم، تالارهای پذیرایی و مغازه های خرده فروش را عاصی کرده و آنها را در آستانه ورشکستگی و رکود عمیق قرار داده است.
سازمان جهانی بهداشت امیدی به توزیع واکسن کرونا تا قبل از اواسط ۲۰۲۱ ندارد
نماد برتر- سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که به رغم انتظارات ایالات متحده برای پخش واکسن کرونا طی چند هفته آینده، انتظار انجام واکسیناسیون گسترده در برابر کووید-۱۹ را دست‌کم تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی ندارد.
سهام چگونه همه بازارها را قبضه کرد
نماد برتر- ریشه افت و خیز بازار سهام در این روزها را باید در چه عاملی کندوکاو کرد. به راستی رشد بورس چه تاثیراتی را بر سر بازارها در ایران به دنبال داشت.
لزوم رعایت پروتکل‌های امنیتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانش‌آموزان
نماد برتر- به گفته مدیر پروژه هوشمندسازی مدارس سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به حضور بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در طرح هوشمندسازی مدارس، ‌ پروتکل امنیتی باید به‌گونه‌ای رعایت شود که شاهد نفوذ و یا نشت اطلاعات دانش‌آموزان یا مدارس نباشیم.
طرحی دیگر شبیه طرح توزیع عادلانه با "قرعه‌کشی" تدوین می‌شود؛ اما ناکام!
نماد برتر- در پی اعلام تدوین طرحی برای خودرودارکردن خانوارهای نیازمند توسط مجلس شورای اسلامی، یک کارشناس صنعت خودرو کشور، معتقد است که این طرح نیز از همان طرح‌هایی همچون توزیع عادلانه خودرو به مشتریان با روش قرعه‌کشی است که به نقطه مطلوب نمی‌رسد؛ ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که زیان انباشته خودروسازان ناشی از همین فروش‌های خودرو با قیمت‌های یارانه‌ای درب کارخانه و ایجاد فاصله با بازار آزاد است.