15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مولکول

تولید نوعی رزین کروماتوگرافی برای خالص‌سازی پروتئین‌های دارویی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه تهران با همکاری محققانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از نانوزئولیت موفق به ساخت رزین‌هایی شده‌اند که در فرایندهای کروماتوگرافی کاربرد دارد و بازده آن در خالص‌سازی نوعی آنتی‌بادی، از مخلوط پروتئینی استخراج شده از باکتری، مورد بررسی قرار گرفته است.
سازگاری بالای میوه‌های ریز در چالش‌ تغییر اقلیم
پایگاه خبری راد: معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت:با توجه به وجود چالشهای جهانی همانند تغییر اقلیم، استفاده از میوه های ریز می‌تواند به سازگاری با این شرایط کمک کند.
زهرهای کشنده، برگ برنده پیشرفت‌های پزشکی
پایگاه خبری راد: با وجود انجام مطالعات و تحقیقات متعدد همچنان بسیاری از بیماری‌ها هستند که درمانی برای آن‌ها وجود ندارد.
عرضه لباس‌های کار ضد آب و لک با نانو نقره
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره علاوه بر تولید لباس‌های کار ضد لک و آب، لباس‌های ضد ویروس و باکتری ویژه بیمارستان را عرضه کرده‌اند.
تولید نانوپودرهای استخوانی با قابلیت کاربرد در ارتوپدی و دندانپزشکی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نانو پودرهای استخوانی تولید کردند که با قیمت‌ کمتر نسبت به نمونه مشابه خارجی، دارای کاربردهای گسترده در حوزه ارتوپدی و دندانپزشکی است.
ثبت اولین "رقص کروموزوم" در تاریخ علم
پایگاه خبری راد: دانشمندان دانشگاه تگزاس برای اولین بار با استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی رایانه‌ای، نقشه جنبش کروموزوم را ثبت کردند که احتمالا می‌تواند اطلاعات مربوط به نقش حرکت‌های کروموزومی در عوامل ژنتیکی مرتبط با بیماری‌ها را کشف کند.
زادروز کاشف "قانون آووگادرو"
پایگاه خبری راد: 242 سال پیش "آمدئو آووگادرو"(Amedeo Avogadro)، دانشمند ایتالیایی دیده به جهان گشود.
معرفی مشتقات جدید داروی درمان دیابت از سوی محققان دانشگاه آزاد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح تحقیقاتی که با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران اجرایی شد، به مشتقات جدیدی از داروهای درمان دیابت دست‌یافتند که اثربخشی بالایی در درمان این بیماری دارد.
داروهای متوقف‌ کننده رشد سلول‌های سرطانی
پایگاه خبری راد: محققان علوم پزشکی در دانشگاه ملبورن استرالیا به همراه کارشناسان مشهور بیماری‌های سرطانی و دانشمندان علم ژنتیک، نوع جدیدی از داروها را مورد آزمایش قرار دادند که رشد سلول‌های سرطانی را در بدن انسان متوقف کرده و آنها را بطور کامل خاموش از کار می‌اندازند.
ربات داروساز ساخته شد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه "گلاسکو" یک ربات داروساز ابداع کرده‌اند که می‌تواند از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق واکنش‌های ترکیبات شیمیایی استفاده کند و داروها و فرمول‌های انقلابی را پیش‌بینی کند.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.
تعیین سن مقتول با خون کشف‌شده در صحنه جرم
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه "آلبانی" در حال توسعه آزمایش خون جدیدی هستند که سن مقتول را در عرض یک ساعت تعیین می‌کند.
شناسایی ١٢ هزار مبتلا به سرطان طی 5 سال با تکنولوژی" pet-ct"
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به راه‌اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص مولکولی و آناتومی سرطان بواسطه رادیوداروی بومی گالیوم در این مرکز، از شناسایی 12 هزار مبتلا به سرطان پروستات ظرف 5 سال اخیر خبر داد.
تولید نانو پودرهای استخوانی با کاربرد در دندانپزشکی و ارتوپدی
پایگاه خبری راد: محققان مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به تولید و تجاری‌سازی نانو پودرهای استخوانی با کاربرد در حوزه‌های ارتوپدی و دندانپزشکی شدند.
ساخت کاتالیست‌های تزریقی لجن‌های نفتی در پالایشگاه کرمانشاه برای اولین بار
پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه از ساخت انواع کاتالیست‌های تزریقی لجن‌های نفتی در پالایشگاه کرمانشاه برای اولین بار در جهان خبر داد.