08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مردان

زیان ۲۵ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا در سال گذشته
نماد برتر- صبح امروز (دوشنبه) نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با مدیرانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در ابتدای این نشست به بررسی مسائل روز صنعت قطعه‌سازی توسط اعضای هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازی در پنج محور مواد اولیه، قیمت‌گذاری، قرارداد و صادرات، ساخت داخل، نقدینگی، بازار لوازم یدکی و قاچاق و تامین ارز و چالش واردات پرداخته شد.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
کدام اخبار روانی بازار را تحت تاثیر قرار میدهند
نماد برتر- معاملات امروز متاثر از برخی اخبار روانی موجود در بازار و البته مولفه‌های دیگر حاضر در بازار ممکن است امروز سمت عرضه را با تقویت بیشتری به دنبال داشته باشد.
بازار مسیر خود را پیدا می کند
نماد برتر- بازار سرمایه طی ۴ ماه نخست سال به واسطه ورود منابع نقدی افرادی که تا به حال بورس را تجربه نکرده بودند شاهد رشد فزاینده بود. این حجم جریان نقدی ورودی که به طور میانگین در ماه های تیر و مرداد به روزی هزار میلیارد تومان رسید، باعث شد طرف تقاضا نسبت به طرف عرضه در بازار سرمایه متورم شود. بنابراین رشدی که در ماه های گذشته تجربه شد، آفت بازار سرمایه محسوب می شود و اتفاقا شرایط بازار در حال حاضر غیرمنطقی و نگران کننده نیست.
آماری جالب از پارک سرمایه ها در ۴ بازار / افزایش سهم بورس و کاهش سپرده بانکی
نماد برتر- طبق نظرسنجی جدید و طی خرداد سال گذشته تا ماه گذشته ، ۱۷ درصد سرمایه های مردم در زمین و مسکن، ۹.۲ درصد در بورس ، ۸.۱ درصد در بانک و ۵.۸ درصد در طلا و سکه پارک شده است.
برای یک اشتباه یک دلیل بیاوریم، می شود ۱۰۰۱ اشتباه
نماد برتر- سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارآمد، خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و چه ما که بله قربان گو بودیم و معترض نشدیم.
رضایت از راه اندازی ریل ملی ذوب‌آهن اصفهان و درخواست افزایش تولید
نماد برتر- وزیر راه بهره برداری از ریل ملی کارخانه ذوب آهن اصفهان را افتخاری برای صنعت ایران دانست و با تاکید بر ضرورت بکارگیری فناوری‌های جدید، خواهان افزایش تولید این محصول شد.
اوجگیری نرخ بیکاری در ترکیه
نماد برتر- نرخ بیکاری ترکیه از ۱۳ درصد هم عبور کرد.
الاکلنگ بورس و بازارهای موازی
نماد برتر- یک کارشناس مسائل بورسی با بیان اینکه خروج نقدینگی از بازار سرمایه و شیفت آن به سمت بازارهای موازی، علت نوسانات در این بازارهاست که در حال حاضر از جمله این بازارها بازار مسکن و در درجه نخست بازار دلار است، گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر به سبب ترس ایجاد شده در بازار سرمایه، شیفت به سمت بازار دلار اتفاق افتاده و نوساناتی در قیمت دلار ایجاد شده است.
چرا حمایت دولت ها از بازار سهام را نباید به فال نیک گرفت؟
نماد برتر- پیامدهای برداشت از صندوق توسعه ملی برای تزریق به بازار سرمایه با مقوله شاخص‌سازی با پول تورمی بررسی شد.
تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۳۳۰ مورد گذشت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از رشد ۱۰۰درصدی تعداد روستاهای گازدار نسبت به سال ۱۳۹۲ گزارشی ارائه داد و اظهار کرد: تا پایان هفته دولت امسال تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ های گازدار شده به بیش از یک هزار و ۳۳۰روستا ارتقاء یافته است.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
حضور ۲۵ کشور در دوازدهمین نشست بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار دوازدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را در ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه جاری (۱۴ و ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار می کند. این دوره برای اولین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین خواهد بود.
۵۲ درصد مدارس کشور سند ندارند
نماد برتر- معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بااشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک آموزش و پرورش، ۵۲ هزار و ۹۰۶ مورد فاقد سند است گفت: ۵۲.۶ درصد مدارس ما سند ندارند .
پیوند اقتصاد کشور به تحولات خارجی خطای راهبردی است
نماد برتر-حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته‌ی دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت دوازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره‌ی مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی، تأکید کردند: باید با جدیت کامل، موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات، همت بیشتر گماشت.