15:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار در بازار

نوسانات غیر منتظره بازار سهام و تبدیل صف‌های خرید به فروش
پایگاه خبری راد: قیمت ارز در بازارهای غیر رسمی و زمزمه‌های معامله ارز صادراتی در بورس سبب شده بازار سهام با نوساناتی غیر منتظره رو به رو شود؛ این نوسانات در هفته گذشته باعث شد معامله‌گران بورسی برای فروش سهام خود به صف شوند.
دلار بورسی چقدر قیمت می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: در حالی در هفته پیش رو بازار بورس میزبان بخشی از ارزهای صادراتی و آغاز معاملات آن است که تاکنون به طور رسمی هیچ گونه شفاف‌سازی در رابطه با نحوه معاملات و قیمت‌گذاری آن از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام نشده است، اما خبرها از این حکایت دارد که احتمالا نرخ پایه حدود ۶۵۰۰ تومان برای دلار تعیین و معاملات بورسی انجام خواهد شد.
سایه روشن اعتراض بازاریان
پایگاه خبری راد: تجمع بازاریان تهران در اعتراض به نابسامانی ارز که به رکود بازار منجر شده، اخبار اقتصادی امروز را تحت تاثیر قرار داد اما فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به این‌که حرکت امروز برنامه‌ریزی قبلی نداشت، در روزهای آینده با اقدامات اصلاحی فروکش می‌کند.
بورس تهران همگام با دیگر بازارها هیجان را تجربه می‌کند
پایگاه خبری راد: بورس تهران امروز با ادامه روند افزایشی قیمت سهم‌ها مواجه شد علاوه بر این در بسیاری از گروه‌ها نوسان‌گیران بازار سهام برای خرید به صف شده‌اند، اما خودرویی‌ها خلاف جهت بازار یکدست افت کردند.
 بازار ارز را آزاد کنید
پایگاه خبری راد: محمد مهدی بهکیش – اقتصاددان – معتقد است که در شرایط موجود ارزی باید بازار ارز آزاد اعلام شده تا بتواند با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت و تغییرات اوضاع شود.
سفته بازان و نوسان گیران برنده بازار سهام و سکه آتی
پایگاه خبری راد: در حالی قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی رو به افزایش است که قیمت سکه در بازار رسمیِ آتی در بورس کالا مرز سه میلیون تومان را رد کرد، اما در نهایت کسانی که در این بازار پیش بینی افزایش قیمت داشتند به صورت دستوری مجبور شدند سفارش فروش بگذارند و سود افزایش قیمت‌ها را به جیب عده ای خاص بریزند، در حال حاضر بازار سهام نیز شرایط مشابهی را تجربه می‌کند.
بورس هر روز یک قله تاریخی فتح می‌کند
پایگاه خبری راد: روز یکشنبه بورس تهران بار دیگر شاهد کانال‌شکنی‌های نماگر اصلی و صف خرید نوسان گیران بازار سهام بود، به طوری که فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی یک دست سبزپوش شدند کارشناسان دلیل عمده این رفتار بورس را رشد قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی عنوان می‌کنند.
از هیجان معاملات بورسی کاسته شد
پایگاه خبری راد: علیرغم کانال‌شکنی‌های نماگر اصلی بازار در هفته گذشته و صف‌های طولانی خرید، امروز شاخص کل حدود ۵۲۸ واحد رشد کرد و از صف‌های خرید آنچنانی خبری نبود، هرچند برخی از خودرویی‌ها از معدود سهم‌هایی بودند که تا پایان ساعت معاملات امروز هم صف خرید را تجربه کردند.
بورس هیجانی و صف های پایدار خرید
پایگاه خبری راد: بورس تهران در این هفته شاهد کانال‌شکنی‌های پی‌درپی بود، به طوریکه هیجان‌های موجود در بازار باعث صف های خرید پایدار در روزهای متوالی شد؛ این روند به نماگر اصلی بازار کمک کرد تا به قله تاریخی ۱۰۹ هزار واحدی نزدیک شود.
تشکیل صف‌های خرید در بورس تهران
پایگاه خبری راد: امروز بار دیگر بورس تهران شاهد رشد قیمت‌ها و صف پایدار خرید بود به طوری که قیمت ها در بسیاری از گروه‌ها از جمله نفت، استخراج کانه‌های فلزی و خودرو روند تا آستانه ۵ درصد افزایش یافتند.
حباب در معرکه ارزی
پایگاه خبری راد: همایش سیاست‌های ارزی و پولی به عنوان یکی از مهم‌ترین همایش‌های اقتصادی سال در حالی برگزار شد که کمتر اثری از مسوولان و مدیران اقتصادی و بانکی در آن بود. حتی معدود مدیران ارشدی که حضور داشتند در سخنانشان اثری از تحلیل و یا توضیح درباره شرایط فعلی اقتصاد و بازار ارز نبود.
علت رشد یک‌باره‌ی قیمت‌ها در بورس تهران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید، تصمیم دولت و بانک مرکزی مبنی‌بر انجام معاملات روی گواهی‌های ثبت سفارش برای معاملات ارزی و به‌وجود آمدن نرخ سوم ارز بعد از نرخ ارز نیما و نرخ ارز آزاد، به افزایش قیمت دلار دامن زده و این موضوع باعث رشد شاخص بازار سرمایه شده است.
دلیل رشد بازار سهام چیست؟
پایگاه خبری راد: در این روزها در حالی بورس تهران شاهد کانال شکنی‌های پی در پی است که بسیاری معتقدند نقدینگی جدیدی به بازار سهام تزریق نشده، بلکه افزایش قیمت دلار در بازار های غیر رسمی علت اصلی این روند صعودی است.
جزئیات تبدیل سکه‌های پیش فروش به اوراق
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت که فروش اوراق سکه در بازار بورس به طور حتم پایین تر از نرخ روز دربازار سکه است.
بورس تهران شاهد صف‌های میلیونی خرید
پایگاه خبری راد: در حال حاضر بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد بی‌سابقه نماگر اصلی بازار تا کانال ۱۰۲ هزار واحدی هستند به طوری که در بیشتر گروه‌ها صف‌های پایدار خرید به وجود آمده و قیمت سهم ها لحظه به لحظه در حال افزایش است.