15:42 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فرش

دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟
نماد برتر- بازار موبایل این روزها بار دیگر به دنبال افزایش نرخ ارز، ملتهب شده و قیمت گوشی‌ها در مقایسه با یک ماه پیش هم افزایش یافته است و البته انجمن واردکنندگان موبایل، افزایش قیمت چیپ‌ست و اختلال در تخصیص ارز را هم از دلایل نوسان در بازار می‌داند.
ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است
نماد برتر- رییس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور ادامه داد: لازمه حضور شرکت‌ها در بورس شفاف بودن فعالیت‌های آنهاست و از این طریق می‌توانند بخشی از نقدینگی موردنیاز خود را تأمین کنند. ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است زیرا شرکت‌ها نقدینگی خود را به‌عنوان حساب‌جاری وارد بانک‌ها می‌کنند.
به جای نفت چه کالاهایی را صادر کنیم؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه باید از نسخه اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی را تکیه بر سرمایه های انسانی و نیروهای تحصیلکرده داخلی دانست و بر فعال شدن بیشتر بخش کشاورزی و تسهیل صادرات محصولات ارزآور در شرایط موجود تاکید کرد.
دستور به افزایش سرمایه "خمهر" از تجدید ارزیابی دارایی ها در دو ماه
نماد برتر- مدیرعامل ایران‌‌خودرو از مدیران شرکت بورسی مهرکام پارس خواست طی دو ماه آینده زمینه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها را با هدف خروج از زیان انباشته اقدام کنند.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
بهره برداری از ۲ واحد صنعتی در فارس توسط رئیس جمهور
نماد برتر- بهره‌ برداری از دو واحد تولیدی صنعتی "آرای سان رونیکا" و " بهسازان توسعه آرمان" طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، توسط رئیس جمهوری آغاز شد.
انهدام باند فروش یوروی جعلی در تهران
نماد برتر- ماموران پلیس یک باند فروش ارز جعلی را منهدم کردند.
سهم دو هزار نفری استان مرکزی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
نماد برتر- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی دو هزار نفر می توانند با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
افسار قیمت خودرو در دست کیست؟
نماد برتر- افزایش قابل توجه قیمت خودروها موضوعی است که حرف و حدیثهای زیادی را به دنبال داشته است. در همین رابطه رییس شورای رقابت به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در بخش قیمت‌گذاری کارخانه‌ای محصولات خودروسازان و معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تنی چند از فعالان این عرصه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
نخستین دناپلاس‌های توربواتوماتیک به مشتریان تحویل شد
نماد برتر- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم تحویل نخستین سری محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک، با تاکید براینکه بهبودهای ۲۰گانه در دناپلاس توربواتوماتیک صورت گرفته است، از این محصول به عنوان دستاورد و گام بزرگ رو به جلو در صنعت خودروسازی کشور یاد کرد.
فعالان بازار سرمایه درباره حمایت دستوری حقوقی‌ها از بازار چه نظری دارند
نماد برتر- جلسه مدیران بورسی با فعالان حقوقی در حالی همچنان ادامه دارد که برخی از تداوم حمایت حقوقی‌ها خبر میدهند. در این میان اما فعالان بازار سرمایه نظرات متفاوتی در این باره دارند.
منتظر اعلام نظر سازمان برنامه در مورد منابع طرح تامین کالاهای اساسی هستیم
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون منتظر دریافت نظرات سازمان برنامه و بودجه برای پیش بینی منابع مالی طرح تضمین کالاهای اساسی است.
اتمام بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان همدان تا پایان بهار ۱۴۰۰
نماد برتر- معاون رئیس جمهور گفت: دو بیمارستان اکباتان و مرکز جامع سرطان همدان که از سوی خانواده فرشچیان در دست احداث است نیز تا پایان بهار 1400 به پایان خواهند رسید.
تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت
نماد برتر- رییس مرکز ملی فرش ایران از ظرفیت اشتغال زایی دو میلیون نفری قالیبافی در کشور خبر داد و گفت: براساس پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.