20:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

غیر اوپک

نفت به مرز ۸۰ دلار صعود کرد
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک، افزایش پیش‌بینی شده در میزان عرضه و اختلالات غیرمنتظره در صادرات برخی کشورها، رشد هفتگی، ماهانه، سه‌ ماهه و نیم سالانه قابل توجهی را به ثبت رساند.
نفت در مسیر کاهش قیمت افتاد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت آمریکا به دنبال تولید بالای روسیه، آمریکا و عربستان سعودی از بالاترین رکورد خود در سه سال و نیم گذشته فاصله گرفت، اما اختلالات عرضه و تقاضای بالا مانع ریزش سنگین قیمت‌ها شد.
 قیمت نفت کاهش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت آمریکا به دنبال تولید بالای روسیه، آمریکا و عربستان سعودی از بالاترین رکورد خود در سه سال و نیم گذشته فاصله گرفت، اما اختلالات عرضه و تقاضای بالا مانع ریزش سنگین قیمت‌ها شد.
تلاش روسیه برای افزایش تولید نفت
پایگاه خبری راد: روسیه در نظر دارد تا میزان تولید نفت خود را با توجه به افزایش ظرفیت یک میلیون بشکه ای اوپک، ارتقا دهد.
دستاورد اجلاس ۱۷۴ وزیران اوپک
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی از چند ماه پیش بحث لزوم افزایش تولید روزانه اوپک در بازار نفت خام را به راه انداخته بود و متحدین آن هم در بین اعضای اوپک با این کشور همنوا بودند.
عربستان به هدف خود رسید؟
پایگاه خبری راد: نشست 174 اوپک با همه حواشی و گمانه زنی هایی که پیرامون آن وجود داشت به پایان رسید و قرار شد برای آنکه پایبندی اعضا به تعهد کاهش تولید که دهم آذرماه 1395 پایه گذاری شد از 150 درصد به صد در صد برسد، میزان عرضه یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.
موافقت اعضا با افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید
پایگاه خبری راد: نشست ١٧٤اوپک که ساعاتی پیش با حضور سران هیئت‌های کشورهای عضو و دبیرکل اوپک آغاز شده بود با تمدید تعهد کاهش تولید و افزایش یک میلیون بشکه‌ای عرضه به بازار با هدف پایبندی صد درصد اعضا به تعهد، به جای پایبندی ١٥٠درصدی به پایان رسید.
افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت برای اعضا
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کمیته‌ نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که متشکل از شش کشور است، افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را توصیه خواهد کرد.
اوپک به ساز آمریکا می‌رقصد؟
پایگاه خبری راد: کاسه‌های داغ‌تر از آش اوپک که در ظاهر سنگ تعادل این سازمان را به سینه می‌زنند به بهانه کمبود عرضه نفت و افزایش تقاضا در بازار جهانی نفت ساز افزایش تولید را کوک کرده‌اند؛ به طوریکه بدون مشورت با بنیان گذاران اوپک و با وجود مخالفت تعدادی از بنیان گذاران و حتی بدون اینکه منتظر جلسه آتی اوپک که قرار است روز جمعه برگزار شود باشند تولید خود را افزایش داده اند.
رشد ملایم قیمت نفت در پی دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه به همراه سایر بازارهای جهانی با خوش‌بینی محتاطانه نسبت به نتیجه دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، افزایش یافت.
اوپک درباره قیمت‌ها بحث نمی‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت کویت اعلام کرد اوپک در دیدار بعدی خود در ژوئن به ثبات بازار و کنترل اشباع عرضه و نه قیمت‌ها متمرکز خواهد شد.
چه سرنوشتی انتظار نفت را می‌کشد؟
پایگاه خبری راد: سرنوشت جهانی طلای سیاه در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ماه ۱۳۹۵) بعد از چند سال تغییر و آغاز به حرکت در مسیری جدید و چارچوبی مشخص کرد. قیمت نفت در سال‌های اخیر بعد از صعود باور نکردنی و پرواز در محدوده بالای ۱۰۰ دلار با سقوطی ناگهانی مواجه شد و تا سطح ۳۰ دلار پایین آمد. نوسان قیمتی که همراه با مازاد عرضه نسبت به تقاضا در بازارهای جهانی، اقتصاد اکثر کشورهای تولیدکننده نفت را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد این کشورها به این نتیجه برسند که اگر راهکاری اتخاذ نکنند، روزگارشان مانند نفت، سیاه خواهد شد.
سناریوی جدید اوپک برای کنترل بازار چیست؟
پایگاه خبری راد: پس از گذشت حدود دو سال از توافق کاهش تولید نفت بین اعضای اوپک و غیراوپک با هدف متعادل کردن بازار، به نظر می رسد این متحدان نفتی درحال تدوین سناریوی جدیدی برای در دست گرفتن و کنترل بازار هستند تا با واهمه افزایش مجدد میزان تولید و برهم خوردن عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت ها مقابله کنند.
مهر اطمینان بر تمدید تعهد کاهش تولید نفت زده شد
پایگاه خبری راد: ابراز حمایت از تمدید ۹ ماهه توافق کاهش میزان تولید نفت از سوی اوپکی ها و غیراوپکی ها که از سوی عربستان و روسیه صورت گرفته، مهر اطمینانی بر تمدید این توافق زده است. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از تمدید توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ حمایت کرده و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز در چهارم اکتبر اظهار کرد که توافق می‌تواند تا پایان سال میلادی آینده تمدید شود.
افزایش سرمایه گذاری خارجی در صنعت‌نفت روسیه باوجود تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه از رشد سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت این کشور خبر داد.