14:55 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه مس

وزیر راه: به دنبال پایدار کردن تولید مسکن هستم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحولات مسکن رابطه معناداری با تحولات نرخ ارز دارد، گفت که وزارت راه تلاش دارد با پایدار کردن تولید مسکن از این مرحله عبور کند.
آخرین اخبار از طرح فروش فوری اعتباری سایپا
پایگاه خبری راد: معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: طرح فروش فوری اعتباری محصولات سایپا که با هدف عرضه مستقیم خودرو به مصرف‌کنندگان و مشتریان واقعی در راستای تنظیم بازار از روز ۷ خردادماه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.
دلایل کاهش قیمت جهانی مس
پایگاه خبری راد: قیمت مس به دلیل تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین که به وخامت دورنمای بنیادین اشاره دارد، کاهش یافته اما مشکلات بخش عرضه که احتمالاً به کمبود منجر می‌شود پنهان مانده است.
شش عامل جهش قیمت مسکن در اردیبهشت
پایگاه خبری راد: در شرایطی که تورم ماهیانه مسکن در کل کشور به ۰.۶ درصد کاهش یافته بود، قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه رشد ۱۲.۵ درصد را تجربه کرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد شش عامل در هجوم تقاضا به سمت این بازار مؤثر بوده است. یک کارشناس اقتصاد مسکن نیز می‌گوید که تغییرات قیمت در اردیبهشت نمی‌تواند ملاک ارزیابی باشد و در ماه‌های آینده بازار مسکن به آرامش می‌رسد.
وعده‌های وزیر نفت محقق می‌شود؟
پایگاه خبری راد: براساس گفته های وزیر نفت، سال جاری می‌تواند شروع یک تحول عظیم در صنعت پتروشیمی باشد؛ تا جایی که پیش‌بینی شده بیش از نیاز ایران خوراک تولید شود.
هر ۱ نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با جمعیت کم اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه دارند به‌گونه‌ای که هر یک نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند که این نکته مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت این موضوع در میان عشایر است.
افزایش وام مسکن، ضروری شده است
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: با توجه به جهش بیش از ۱۰۰ درصد قیمت‌ها در بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات متناسب با توان بازپرداخت متقاضیان، ضروری به نظر می‌رسد و از سوی دیگر سیاست‌های تولید خانه‌های کوچک متراژ باید در دستور کار قرار گیرد.
رشد بی‌سروصدای اجاره خانه در تهران
پایگاه خبری راد: واسطه‌های ملکی از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ‌های پیشنهادی اجاره در اردیبهشت ماه خبر می‌دهند؛ گزارش‌های میدانی هم گویای آن است که عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستاجرها، این اقشار را اجبارا به اولویت‌های بعدی سوق داده است.
قیمت واقعی مسکن کاهش یافته است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسکن با بیان این‌که همواره درصد رشد قیمت مسکن پایین‌تر از بازارهای ارز و طلا می‌ماند گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، قیمت واقعی خانه نسبت به یک سال قبل نه تنها بالا نرفته بلکه کاهش یافته است.
عرضه خرما با قیمت ۱۵ درصد کمتر از نرخ میادین
پایگاه خبری راد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان‌ها، خرمای مورد نیاز بازار برای ماه مبارک رمضان را تأمین کند.
سقوط قدرت وام مسکن
پایگاه خبری راد: قدرت خرید وام اوراق مسکن به سطح سال ۹۲ سقوط کرد. این تسهیلات در تهران با «قیمت میانگین» کفاف ۵ مترمربع را می‌دهد.
دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی
پایگاه خبری راد: "عرضه شرکت‌های خودروساز به بازار در هیچ شرایطی نباید متوقف شود. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود."
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
کلید «رونق تولید» در دست کیست؟
پایگاه خبری راد: بخش ساختمان به عنوان حوزه‌ای که ۳۳ درصد از حجم اقتصاد را در بر می‌گیرد و با ۱۳۴ بخش رابطه پیشین و پسین دارد بنا به اذعان کارشناسان، از ظرفیت بالایی برای تحقق شعار سال ۱۳۹۸ برخوردار است.