07:41 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طوفان

انصراف آمریکا از فروش ذخایر نفت استراتژیک
نماد برتر- وزارت انرژی آمریکا به دلیل افت شدید قیمت‌ها، طرح فروش ۱۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک دولت را متوقف کرد.
تقویت دلار در بازارهای جهانی
پایگاه خبری راد: شاخص دلار در بازارهای جهانی ۰.۱۲ درصد افزایش یافت.
ریزش سنگین بورس‌های جهانی
پایگاه خبری راد: کاهش امیدواری‌ها به حل و فصل مناقشات تجاری بین آمریکا و چین باعث ریزش سنگین شاخص‌های بورسی جهان به ویژه در اروپا شد.
قیمت نفت برنت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت آمریکا پس از سقوط در روز گذشته که تحت تاثیر آمار رشد ذخایر فرآورده‌های نفتی آمریکا روی داد، در معاملات روز پنج شنبه ثابت بود در حالی که نفت برنت افزایش داشت.
غول‌های اوپک ارزان‌تر حساب می‌کنند
پایگاه خبری راد: اعضای اوپک در آخرین نشست خود با هدف تقویت قیمت‌ها، توافق کاهش تولید نفت را به مدت ۹ ماه دیگر تمدید کردند و اکنون شرکت‌های نفتی دولتی آن‌ها با هدف کسب سهم بیش‌تر از بازار، قیمت‌های فروش رسمی خود را پایین آورده‌اند.
ناگفته‌های مدیریت بحران سیل در شبکه گاز؛ انتقال 2 میلیارد مترمکعب آب با لوله‌های گاز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تشریح ابعاد مدیریت بحران سیل در شبکه انتقال گاز ایران از انتقال بیش از دو میلیارد مترمکعب آب توسط لوله گاز در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.
آیا ترامپ هم به ذخایر نفتی آمریکا متوسل می شود؟
پایگاه خبری راد: سال گذشته پیش از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال استفاده آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود برای تعدیل تأثیر تحریم‌ها روی بازارهای بین‌المللی و مهم‌تر از همه قیمت‌های بنزین وجود داشت.
واکنش مثبت بورس‌های آسیایی به انتخابات اروپا
پایگاه خبری راد: در روزی که بورس‌های آمریکا و اروپا تعطیل بودند، بورس‌های آسیایی مسیر صعودی را از سر گرفتند.
 وام‌ها ربوی شده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نشاط عامل رشد و نیاز بشری است بیان کرد: ‌مدرسه باید شاد باشد و برخورد سلبی و عزل مدیر راه حل موضوع نخواهد بود.
تشریح دلایل افزایش قیمت کنجاله سویا در بازار
پایگاه خبری راد: این روزها قیمت کنجاله سویا که مصرف بالایی در مرغداری‌ها دارد، به بیش از 4500 تومان در هر کیلوگرم رسیده و تا چندی پیش از مرز 5500 تومان در هر کیلوگرم نیز گذشته بود، این در حالی است که متولی تأمین و توزیع کنجاله سویا نهادهایی همچون وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل پشتیبانی دام در استان مازندران هستند.
برداشت این روزهای مرغوبترین خوشمزه های کویر
پایگاه خبری راد: هرچند امسال باغات میوه ابرکوه از خسارت سرمازدگی مصون ماندند ولی به گفته متولیان این بخش، در برخی مناطق این شهرستان طوفان به باغ‌های گوجه‌سبز بعضاً تا ۷۰ درصد و به باغات زردآلو ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرده است.
پرداخت خسارت خودروهای سیل‌زده به شرط داشتن بیمه بدنه
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به آسیب دیدن خودروهای سیل‌زده که پوشش تکمیلی بلایای طبیعی را نداشته‌اند، گفت: این خودروها اگر در سیلاب اخیر دچار حادثه شده باشند به شرطی که بیمه‌نامه بدنه داشته باشند، خساراتشان پرداخت می‌شود.
سن بلوغ یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است
پایگاه خبری راد: یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات، سن بلوغ حدود یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز بلوغ زودرس پیدا نشده، اما به نظر می‌رسد نوعی تغییر همگانی در روند رشد نسل بشر در حال وقوع است.
امکانات فضایی در خدمت مدیریت سیل و خشکسالی ایران
پایگاه خبری راد: درحالی که از تصاویر ماهواره‌ای مناطق سیل‌زده برای مدیریت بحران استفاده شده بود، وزیر ارتباطات به تازگی از تصمیم برای استفاده از این امکانات فضایی برای مشکلاتی مانند مدیریت سیلاب‌ها و خشکسالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها خبر داده است.
امروز سامانه بارشی تقویت می‌شود/ اعلام استان‌های پربارش
پایگاه خبری راد: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور خبر داد و استان‌های پر بارش امروز و فردا را اعلام کرد.