07:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرچشمه

اعزام مبلغ دینی به خوابگاه‌های دانشجویی
پایگاه خبری راد: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعزام مبلغ به محیط‌های دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشجویی را از اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: هزار و ۸۰۰ مبلغ پرونده تبلیغی در این نهاد دارند.
هشدار "کلانتری" درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان محیط زیست گفت:مردم باید بدانند پیامد رفتارهایشان با محیط زیست چیست؟ برای مثال، مس سرچشمه سالهاست که ترکیبات سولفوری تولید می‌کند و تا کیلومترها دورتر، دام‌ها جنین مرده به دنیا می‌آورند.
سیلاب در گزنک/ تداوم سیلاب تا هفته آینده
پایگاه خبری راد: بخشدار لاریجان آمل از وقوع سیلاب در گزنک خبر داد و گفت: این سیلاب تا هفته آینده تداوم خواهد داشت.
از یزد می‌روند یا می‌مانند؟
پایگاه خبری راد: فلات مرکزی ایران به طور عام و استان کویری یزد به صورت خاص برای بقا و ادامه حیات و حفظ سرمایه‏‌های خود نیاز ضروری به انتقال آب آن هم از نوع پایدار دارد و یزدی‌ها در همین راستا با تاسیس یک شرکت تعاونی سعی دارند با جلب اعتماد مردم، آب را از دریای عمان به مرکز ایران انتقال دهند.
تنبیه پرمصرف‌ها با ابزار قیمت برق
پایگاه خبری راد: چندی پیش موضوع افزایش تعرفه برق از سوی وزارت نیرو به مجلس پیشنهاد شد و در حال حاضر نیز این مساله در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال نقد و بررسی است تا بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، پرمصرف‌ها از ترس میزان جریمه مجبور به اعمال مدیریت مصرف برق شوند.
آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب
‌پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه جیرفت از کاهش شدید دبی رودخانه‌ها و گاهی خشک‌شدن آن‌ها، نابودی حیات تالاب‌ها، به خطر افتادن محیط‌زیست و تنوع زیستی جانوری و گیاهی، بروز نارضایتی‌های اجتماعی، افت سطح آب سفره‌های آب زیرزمینی، ناپایداری سرزمین خصوصاً در حوضه‌های مبدأ، رشد سریع و نامتوازن جمعیت در حوضه‌های مقصد، صرف هزینه‌های زیاد، جابه‌جایی ساکنین آبگیرها و مسیرهای انتقال، کاهش کیفیت آب شرب شهرهای پایین‌دست و افول صنعت گردشگری و توریسم به عنوان پیامدهای ناگوار طرح های انتقال آب یاد کرد.
مهاجرت به کلان شهرها و رابطه آن با ازدواج سفید
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به آمار بالای طلاق، تنها ماندن افراد مطلقه و هجوم افراد جویای کار در کلان شهرها گفت: این موارد شرایط را برای هم خانه شدن و هم باشی زیاد کرده و یکی از علل گسترش این پدیده بویژه در کلان شهرها وجود این سه عامل است.
اجرای طرح غدیر سه سال از برنامه عقب است/ سد دز، منبع آب فاز سوم
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: فاز سوم طرح آبرسانی غدیر به طول 400 کیلومتر از سد دز است که کارهای آن انجام و تامین اعتبار شده و در دستور کار دولت قرار دارد.
رییس‌جمهور باید وضعیت اقتصادی را برای مردم تبیین کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شرایط امروز ضرورت دارد تا رییس‌جمهور به اتفاق وزیر اقتصاد در یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط اقتصادی کشور را برای مردم تبیین کند.
رفع مشکل قطعی آب انتقالی به یزد تا ساعتی دیگر
پایگاه خبری راد: به دنبال تعرض مجدد برخی افزاد به خط انتقال آب یزد و قطع آب شرب یزدی‌ها در شب گذشته، بنا به اظهارات مسئولان آبفای یزد، این مشکل امروز برطرف و تا ساعاتی دیگر آب انتقالی در شبکه جریان خواهد یافت.
آب، ابزار چانه‌زنی سیاسی و کالای تجاری برای ترکیه شده است
پایگاه خبری راد: یک پژوهشگر ارشد پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه با تاکید بر اینکه ترکیه از آب هم به عنوان ابزار چانه‌زنی سیاسی و هم به عنوان یک کالای تجاری استفاده می‌کند، گفت : ترک‌ها در رابطه با سوریه و عراق از آب به عنوان ابزار سیاسی و هژمونیک بهره می‌برند.
فعال شدن کارگاههای صنعتی با ساخت قطعات برای مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: بومی سازی ساخت قطعات در رفسنجان علاوه بر فعال شدن کارگاههای صنعتی به تولید کسب و کار منجر می شود که امیدواریم بتوانیم در پی ریزی این کار موفق شویم. قابل ذکر است که هر چه با دقت بیشتر، لحاظ تجربیات، جلوگیری از تک روی و بدور از سودجویی پیش برویم به هدف خود یعنی منافع و متحول کردن چهره صنعتی شهرستان خواهیم رسید.
روس‌ها به معادن ایران می‌آیند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور و مذاکره شرکت‌های روسی با ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی خبر داد.
ردپای دولت احمدی‌نژاد در هپکو
پایگاه خبری راد: هپکو، این غول صنعت ماشین‌سازی صنعتی خاورمیانه، حالا افتاده بر خاک اراک، نفس‌های آخرش را می‌کشد. یکی از کارگران می‌گوید: «سالن غذاخوری اینجا برای غذادادن به هشت‌ هزار کارگر ساخته شده اما امروز تعطیل شده چون شرکت ۷۰۰ کارگر دارد که کاری برای انجام‌دادنن ندارند».
سرمایه‌های سرگردان چرا به صنعت نمی‌روند؟
پایگاه خبری راد: کاهش نرخ سود بانکی در سال گذشته علاوه‌بر التهاباتی که در بازار ارز و طلا به وجود آورد، یک خلأ مهم در اقتصاد کشور را هم هشدار داد و آن عدم وجود زیرساخت‌های صنعتی موثر برای جذب سرمایه‌های خارج شده از بانک‌ها بود؛ صنعتی که می‌تواند محقق‌کننده کلیدواژه‌های "تولید"، "ارزش افزوده" و "اشتغال مولد" باشد.