23:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرما

"اتکام" گزارش افزایش سرمایه را به حسابرس داد
نماد برتر- شرکت بیمه اتکایی امین از پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه خبر داد.
فرصت افزایش سرمایه "ولیز" به مدت ۳۰ روز تمدید شد
نماد برتر- شرکت لیزینگ ایران از تمدید مجوز افزایش سرمایه خبر داد.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
قیمت طلا با کاهش، به ۱۹۱۹ دلار رسید
نماد برتر- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۹۱۹ دلار و ۷۳ سنت رسید.
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.
هیات مدیره جدید "تاپیکو" تعیین شد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
افزایش سرمایه "وآرین" به ثبت رسید
نماد برتر- شرکت توسعه اقتصادی آرین از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
"تماوند" اوراق اجاره "غدیر ۰۵"را متعهد می‌شود
نماد برتر- شرکت تامین سرمایه دماوند از پذیرش تعهدات جدید خبر داد.
سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
چشم انداز قیمت طلای جهانی در بهار
نماد برتر- نگرانی‌های رکودی سرمایه‌گذاران را برای کاهش ریسک به بازار دارایی های امن، نظیر طلا، سوق می دهد. از طرف دیگر ادامه رشد تورم می تواند به افزایش قیمت این فلز گرانبها دامن بزند. در این میان اما نقش بانک های مرکزی برای تعدیل احساسات بازار بسیار حیاتی است و آینده قیمت طلا به این فاکتور بستگی دارد.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
صندوق "تثبیت" و "توسعه" و مفقودی به نام "نقدینگی"
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: بنا بر دلایل واهی که ممکن است آمریکا و طرف غربی اعمال کند، تحریم‌ها مجددا روی کار می‌آید.
نگاهی به چرخه تجاری بازار کامودیتی‌ها در سال جدید
نماد برتر- سال مالی جدید برای بسیاری از شرکت‌های بازار سهام در حالی شروع شده است که بازارهای جهانی در آخرین هفته سه ماهه اول سال هستند و پیش‌بینی‌های جهانی پس از گذشت قریب به سه ماه از تحولات کم سابقه، کم کم سمت‌وسوی خود را پیدا می کنند.
تغییر پارامترهای بازارگردانی «ثبات»
نماد برتر- مطابق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پارامترهای بازارگردانی در نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی تراز ویستا تغییر نمود.
گواهی صرفه‌جویی انرژی، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نخستین اقدامی که می‌توان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد، موضوع مربوط به گواهی صرفه جویی انرژی است که به عنوان ابزاری جدید با همکاری سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده و در بورس انرژی ایران عملیاتی می‌ شود.