06:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرامیک

استفاده از نور خورشید برای تولید بخار فوق داغ
پایگاه خبری راد: پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به ابداع یک سیستم شده‌اند که قادر است تنها با نور خورشید، آب را به بخار با دمای ۱۴۶ درجه سانتی‌گراد برساند تا برای مصارف مختلفی از جمله استریل کردن تجهیزات پزشکی در مناطق دورافتاده و تولید آب آشامیدنی استفاده شود.
صادرات ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری چدن، آهن و فولاد
پایگاه خبری راد: صادرات چدن، آهن و فولاد با رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال گذشته به دو میلیارد و ۸۶ میلیون دلار رسید.
ممنوعیت صادرات ۴ کالا به افغانستان برداشته شد
پایگاه خبری راد: با اعلام رئیس گمرکات افغانستان، ممنوعیت صادرات چهار قلم کالای ایرانی به افغانستان برداشته شد.
افزایش کارایی قطعات مهندسی با فناوری نانو
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی شیراز با اعمال همزمان مس و نانوذرات اکسیدی درون پوشش نیکل، راهکاری را برای افزایش مقاومت به خوردگی و سایش پوشش ارائه دادند.
اعطای 3 استاندارد ایزو به "نانوکامپوزیتهای پرکننده دندان" محققان کشور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به تولید نوعی نانو کامپوزیت پر کننده دندان با قابلیت دوام سایشی بالا و عدم سمیت برای بدن دست یافتند و به گفته این محققان این محصول دارای 3 استاندارد ایزو و گواهی‌نامه نانومقیاس است.
کالا ایرانی اما برندش چینی است!
پایگاه خبری راد: جنگ امروز جهان جنگ اقتصادی است و پیروزی در آن مستلزم داشتن سرباز و لشکری است که به برند ایرانی اسلامی و بومی مسلح باشد.
نماهای غیر یزدی خراب می‌شوند!
پایگاه خبری راد: شهرداری یزد در چند روز اخیر با اطلاع‌رسانی گسترده، ضرورت استفاده نکردن از نماهای ممنوعه ساختمانی که منجر به صدور رأی تخریب در کمیسیون ماده 100 می‌شوند را به شهروندان متذکر شده است.
تولید پوشش‌های خود ترمیم‌شونده برای خودروها
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به انجام پروژه‌ای مبنی بر طراحی پوشش‌های خودترمیم شونده حاوی میکروکپسول شدند که می‌تواند در پوشش‌های سطوح فلزی از جمله خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
جزئیات محدودیت‌های صادراتی ایران به افغانستان
پایگاه خبری راد: در حالی که گفته می‌شد صادرات کالا به افغانستان متوقف شده، گمرک ایران اعلام کرد که صادرات کالا به این کشور ادامه دارد و محدودیت‌های صادراتی به افغانستان تنها در مرز ماهیرود است.
تولید نانوسیلیکای مورد نیاز صنایع دارویی و غذایی از ضایعات کشاورزی
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کرج به روش جدید صنعتی برای تولید نانوسیلیکا دست یافتند.
تولید نانو نخ‌های با قابلیت نشر پرتو فروسرخ برای بهبود سوخت‌وساز بدن
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی با استفاده از نانوذرات، نخ‌هایی با قابلیت نشر پرتو فروسرخ عرضه کردند که به گفته آنها این نخ‌ها قادر به بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود.
هست و نیستش را آجر می‌کند اما سود بی سود!
پایگاه خبری راد: کاربرد لعاب از دیرباز در تاریخ کهن ایران ثبت شده و ایرانیان از چند صد قرن پیش ظروف خود را با لعاب‏‏‌های سرامیکی پوشش می‌دادند تا ضمن استحکام بخشیدن به آنها، به ظروف سفالین خود زیبایی بیشتری بدهند ولی با این وجود صنعت تولید لعاب کاشی و سرامیک عمر طولانی‌ای در کشور ندارد.
برگزاری جشنواره‌ای برای تعامل ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران حوزه کامپوزیت
پایگاه خبری راد: دومین جشنواره کسب‌وکار کامپوزیت ایران (ISC97) با هدف فراهم کردن زمینه تعامل بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.
رشد شاخص قیمت نهاده‌های ساختمانی در سال ۹۶
پایگاه خبری راد: درصد تغییرات میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به فصل بهار سال ١٣٩٧ نسبت به میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به بهار سال ١٣٩٦ معادل ١٧,٤ درصد بوده كه نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٣درصد) با افزایش روبه‌رو بوده است.
میزان محبوبیت کالاهای ایرانی در دنیا+ نمودار
پایگاه خبری راد: میزان محبوبیت کالاهای "ساخت ایران" طی سال گذشته در کشور پاکستان با ۴۱ درصد، بیشترین و در کشور فرانسه با ۳ درصد، کمترین بوده است.