23:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

وبیناری برای تأمین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران در حوزه تحول دیجیتال
نماد برتر- مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد، وبینار نخستین رویداد از سلسله رویدادهای ۳S یا (Smart،Steel manufacturing ، Startup event) را ۲۳ مهر ماه امسال از ساعت ۹ الی ۱۳ برگزار می‌کند.
تصویب ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه ای تصویب شد.
ایجاد محدودیت‌ برای مشوق‌های صادراتی مواد خام تصویب شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صمت، با پیشنهاد این وزارتخانه و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، ایجاد محدودیت برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای تصویب شده و گامی در جهت تکمیل زنجیره ارزش و فاصله‌گیری از خام‌فروشی برداشته خواهد شد.
پیش نویس بسته سیاستی ارتقای صنعت خودرو آماده شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است
جهش حدود ۵ میلیون تنی تولید متانول با بهره برداری از۳ طرح پتروشیمی
نماد برتر- سه پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف پس از بهره برداری هرکدام سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول تولید خواهند کرد، از این رو بیشترین میزان تولید این محصول را در سال های آتی خواهیم داشت.
فاز نخست پتروشیمی بوشهر فردا افتتاح می‌شود
نماد برتر- واحدهای شیرین‌سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون تن فردا با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.
برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده معدن بور قره آغاج / بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در سال جهش تولید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد ؛ برنامه ریزی برای انتقال سهام این شرکت به بازار بالاتر و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصول معدن بورقره آغاج را از جمله اقدامات مهم شرکت در سالجاری عنوان کرد.
۱۵۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی جذب بازار می‌شوند
نماد برتر- مدیر اجرایی طرح ملی تکاپو می‌گوید با اجرای طرح تولید مبتنی بر قرارداد، بیش از ۱۰۰ هزار کشاورز تحت پوشش قرار گرفته و زمینه اشتغال به کار ۱۵۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی فراهم می‌شود.
صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه
پایگاه خبری راد: به گفته مسئولان، با بهره‌برداری از ۵۳ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش این محصولات به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید و هم‌اکنون ۵۶ مجتمع فعال در صنعت پتروشیمی فعال است که این تعداد با تحقق طرح‌های جهش دوم در پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۳ مجتمع و خوراک دریافتی به ۶۲ میلیون تن می‌رسد.
لبخند وزارت نفت به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: مدتی است که وزارت نفت رویکرد مثبت‌تری نسبت به بخش خصوصی پیدا کرده است؛ تا جایی‌که برنامه‌هایی را نیز برای پر رنگ‌تر شدن بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی تدوین کرده است.
ادعای دو برابر شدن سود سهام تاصیکو
پایگاه خبری راد: مدیر عامل هلدینگ صدر تامین با اعلام خبر عرضه دو شرکت صنایع سرام آرا و ذغال سنگ پرورده طبس در بازار سرمایه در سال جاری، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) درآمد هر سهم (EPS) را به بیش از دوبرابر افزایش خواهد داد.
آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک خبر داد.
طرح "اشتغال روستایی" چند نفر را سرکار گذاشت؟
پایگاه خبری راد: فردا ۲۴ مه و سوم خرداد روز جهانی «مهاجرت ماهیان» است. کارشناس آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت نگران‌کننده مسیرهای مهاجرت و مناطق تخم‌ریزی و تولید مثل ماهیان به‌ویژه در رودخانه‌های مناطق مختلف جهان از جمله ایران هشدار داد.
بخشی از کاغذ وارداتی در گمرک‌ها دپو شده است/واردکنندگان کوتاه‌بیا نیستند!
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز کاغذ و مواد اولیه تولید کاغذ باید در اولویت بانک مرکزی قرار گیرد، گفت: کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه‌ای که با نرخ ۴۲۰۰ تومانی تأمین ارز شده‌اند و در برخی از گمرکات موجودند باید با همان نرخ ارز ترخیص شوند.
وام اشتغال ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۲۳ هزار طرح اشتغال پرداخت شده و ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.