09:51 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

تشدید بحران گازی مدیترانه با تلاش فرانسه برای تحریم ترکیه
نماد برتر- تلاشهای فرانسه برای به تصویب رساندن تحریمهای اروپایی علیه ترکیه که با حمایت کشورهای یونان و قبرس همراه است، قوت گرفته و انتظار می رود پاریس ماه آینده اقدام تنبیهی را پیشنهاد کند.
بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت
نماد برتر- شاخص کل بورس هم امروز هم روندی صعودی داشت؛ به طوری که بعد از مدت‌ها دوباره به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت.
هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال ۹۲ افزایش ۸۰ درصدی دارد، گفت: ارزش تولید محصولات نهایی این طرح‌ها در مجموع به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
 افزایش قیمت مرغ و گوشت فاقد هر هرگونه مبنا است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گرانی های اخیر اقلام ضروری تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند افزایش قیمت بسیاری از مایحتاج مردم نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز فاقد هرگونه مبناست.
آماده سازی دومین شکایت ایالت‌های آمریکا علیه گوگل
نماد برتر- شماری از ایالتهای آمریکا قصد دارند تا دسامبر شکایت ضدانحصارطلبی علیه گوگل تنظیم کنند.
تصویب کلیات لغو تحریم‌ها و الزام دولت در غنی سازی ۲۰ درصدی + متن مصوبه
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و الزام دولت برای غنی سازی ۲۰ درصدی خبر داد.
کاهش زمان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ۳۰ روز
نماد برتر- دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام این که با راه اندازی سامانه سرمایه‌گذاری خارجی زمان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ۳۰ روز کاهش یافته است، وضعیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد و ویژه را اعلام کرد.
آمادگی چادرملو در شناسایی ذخایر سنگ‌آهن با حفاری تا عمق ۱۰۰۰ متری
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو ضمن توضیح درباره اکتشاف تفصیلی آنومالی D۱۹ گفت: ذخایر قابل‌توجهی از سنگ‌آهن در عمق بیش از ۱۰۰۰ متری شناسایی‌ شده که مصمم به تهیه فناوری حفاری عمیق هستیم.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
شیرین سازی آب دریا برای جنوبی ها
نماد برتر- شیرین سازی آب دریا طی سال های اخیر یکی از موضوعات اصلی مسوولان آبی بوده تا شاید با رفع شوری دریا کام مردمان استان های کم آب، شیرین و مرهمی بر زخم کهنه دشت‌های بحرانی و بحران کم آبی کشور گذاشته شود.
بورس سبزپوش شد
نماد برتر- شاخص کل بورس برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و بیش از ۹۰۰۰ واحد افزایش یافت.
بورس منفی ماند/ فرابورس مثبت شد
نماد برتر- در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس باز هم روند نزولی داشت، اما شاخص کل فرابورس امروز صعودی شد.
تاریک و روشن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی
نماد برتر- در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران را یادگاری برای نسل آینده می داند، یک پژوهشگر و مشاور اقتصادی و صنعتی معتقد است علاوه بر اینکه این طرح با هزینه بالا و آسیب به محیط زیست همراه است، صرف اجرای طرح هایی می شود که نه تنها شتغالزا نیستند، بلکه سرمایه بر، وابسته به مواد خام و مواد اولیه هستند.
مسیر پروازی قشم به افغانستان و ترکیه در مسیر اجرا
نماد برتر- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: به منظور توسعه پروازهای بین المللی از این جزیره و در راستای اهداف این سازمان، راه اندازی سه پرواز رفت و برگشت به مقصدهای کابل، هرات و استانبول در دستور کار قرار گرفت.
کاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس
نماد برتر-چراغ قرمز بازار سرمایه امروز هم روشن بود و شاخص کل این بازار بیش از ۲۵ هزار واحد کاهش یافت.