13:54 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خزانه

دفاع از قالیباف اصل و درخواست مخالفت وزیر اقتصاد با استعفا + حضور در هیات دولت
نماد برتر- انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای ضمن دفاع از عملکرد قالیباف اصل ، خواهان مخالفت وزیر اقتصاد با استعفا و حضور رئیس سازمان بورس در جلسات هیات دولت شد .
ترامپ و 9 مقام ارشد آمریکایی در فهرست تحریم ایران قرار گرفتند
نماد برتر- وزارت خارجه ایران، دونالد ترامپ، وزیر خارجه آمریکا و 8 مقام ارشد دیگر این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دو عامل موثر بر افزایش فشار فروش + پیش بینی روند معاملات در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دو عامل موثر بر افزایش فشار فروش و پیش بینی روند معاملات در هفته جاری گفت: یکی از نشانه‌های بازگشت بازار به مدار صعود و فرصت خرید، ثبات قیمتی است.
آمریکا پنج فرد حقیقی از سه کشور را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد
نماد برتر- آمریکا در فاصله 8 روز تا خروج ترامپ از کاخ سفید ، 5 فرد حقیفی از سه کشور را به اتهام ارتباط با ایران در فهرست تروریست های خاص قرار داد و تحریم کرد .
کتاب «اوراق بهادار با درآمد ثابت در بازارسرمایه ایران» به کتابخانه سازمان بورس رفت
نماد برتر- در این کتاب به معرفی انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت در بازارسرمایه ایران شامل اوراق قرضه، اوراق صکوک اجاره، اوراق صکوک مرابحه، صکوک استصناع، صکوک مشارکت و اوراق منفعت پرداخته شده است.
نرخ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ از عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده و تعرفه واگذاری ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی خودروها خبر داد.
صعود بورسها در جهان
نماد برتر- بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.
 قیمت طلا سقوط کرد
نماد برتر - در حالی که در روزهای گذشته قیمت جهانی دلار افزایش چشمگیری پیدا کرد، قیمت جهانی طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
واکنش هلدینگ فرابورسی "میدکو" به اعمال تحریم های آمریکا
نماد برتر- میدکو در واکنش به اعمال تحریم های آمریکا علیه این هلدینگ فرابورسی و شرکت های تحت پوشش اعلام کرد: وضعیت جدید از قبل هم محتمل به نظر می‌رسید و تمهیدات لازم پیش‌بینی شده بود.
توضیح "وبملت" درباره آثار مالی واگذاری سهام ۷ شرکت
نماد برتر- بانک ملت آثار مالی مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر واگذاری سهام چهار پالایشگاه بورسی و سه شرکت دیگر به سه بانک را منوط به ابلاغ دستورالعمل اجرایی اعلام کرد .
آثار مالی مصوبه جدید دولت بر "وبصادر" به زمان ابلاغ دستورالعمل موکول شد
نماد برتر- بانک صادرات از اعلام آثار مالی مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام در چهار پالایشگاه بورسی، سرمایه گذاری ملی، هپکو و ایران ترانسفو به سه بانک پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی خبر داد.
پربازده ترین و منفی ترین دارایی های سال ۲۰۲۰ معرفی شدند
نماد برتر- طی سال گذشته میلادی نفت و نقره با رشد منفی ۲۱.۵ و مثبت ۴۷.۴ درصد، کمترین و بیشترین بازدهی را در بین دارایی های مختلف داشته اند.
نقره پربازده ترین دارایی سال ۲۰۲۰
نماد برتر- نفت کمترین و نقره بیشترین بازده را در بین دارایی های مختلف داشته اند.
شرط بازگشت سه بانک ملت ، تجارت و صادرات به تابلو معاملات
نماد برتر- مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به علت توقف ۱۰ روزه نماد بانک های ملت ، تجارت و صادرات، شرط بازگشت به تابلو این سه بانک را اعلام کرد.
واگذاری سهام دولت در برخی شرکت‌های بورسی به ۳ بانک
نماد برتر- هیات دولت با واگذاری باقیمانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت موافقت کرد.