17:43 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه معدن

هزینه تولید عناصر استراتژیک در کشور بیش از دنیاست
عضو هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر این‌که 70 درصد از 8 هزار میلیارد دلار گردش مالی اقتصاد منابع طبیعی مربوط به 7 عنصر می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد هزینه تولید عناصر استراتژیک در کشور بیش از دنیا است که برای ارتقای جایگاه صنعت معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر هستیم.
تمرکز پردیس گرمسار دانشگاه امیرکبیر در حوزه آب‌های زیر زمینی و معدن
پایگاه خبری راد: رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه برای ایجاد دانشگاه نسل سوم، گفت:‌ به منظور ماموریت‌گرا کردن دانشکده‌ها و پردیس‌های این دانشگاه، پیشنهاد شد پردیس گرمسار با توجه به قرار گرفتن در منطقه کویری، در حوزه معدن فعال شود.
گزارشی از دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه پهپاد کشور گفت: ۳۵ تیم توانمند از برخی استان های کشور در دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم شرکت کردند.
فعالیت شرکت زنجیره فولاد در کردستان آغاز خواهد شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث تکمیل زنجیره فولاد با همکاری بخش خصوصی، پروژه آغاز شده و کارهای مقدماتی خوبی در فولاد کردستان لحاظ شده است.
وعده وزیر صنعت برای رونق اکتشافات در خراسان رضوی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال، سال رونق اکتشاف در خراسان رضوی خواهد بود که می‌تواند اشتغال فوق‌العاده‌ای ایجاد کند. اکنون در حال ایجاد ضوابطی هستیم که خواب پروانه‌ها و نداشتن پیشرفت در آن‌ها موجب پس گرفتن پروانه خواهد شد.
احتمال تعطیلی نیمی از معادن کوچک
پایگاه خبری راد: معاون خانه معدن ایران با بیان این‌که عوامل مختلفی از سیاست‌های صادرات و واردات گرفته تا مشکلات مدیریتی به خصوص در راس سیاست‌گذاری حوزه معدن چشم‌انداز خوشایندی را برای این بخش در آینده پیش‌روی ما نمی‌گذارد، معتقد است که این احتمال وجود دارد در صورت وضع موجود تا ۵۰ درصد معادن کوچک تعطیل شوند.
پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تولید/باز بودن پرونده هپکو تا حل موضوع
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور به پرونده شرکت هپکو اشاره کرد و گفت: در بحث شرکت هپکو و خصوصی‌سازی شرایط مالکیت محرز نبوده و باید شرایط واگذاری به درستی انجام گیرد، با دولتی شدن مجدد صنایع واگذار شده کاملا مخالف هستم و باید تدابیری برای واگذاری درست انجام گیرد.
هشت ماه از دستور فوری وزیر گذشت اما...
پایگاه خبری راد: بیش از ۲۴۰ روز از حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان‌یورت آزادشهر گلستان و کشته شدن ۴۴ نفر از معدن‌کاران می گذرد اما هنوز از انتشار گزارش حقیقت‌یاب و اجرای دستور فوری وزرای فعلی و سابق صنعت، معدن و تجارت خبری نیست.
جذب تنها 3میلیارد دلار سرمایه در بخش معدن
پایگاه خبری راد: در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۲.۷ میلیارد دلار پروانه جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن طی دولت دوازدهم خبر می‌دهد که به گفته مدیرعامل ایمیدرو،‌ کل سرمایه جذب شده در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش معدن سه میلیارد دلار بوده است.
واردات فرش و صنایع دستی ترمز برید
پایگاه خبری راد: در شرایطی که تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان فرش به‌طور دائم گلایه‌هایی از وضعیت بازار فرش مطرح می‌کنند، آمارهای رسمی گویای این است که در شش ماه اول امسال فقط حجم واردات در بخش فرش و صنایع دستی رشد ۴۵۰ درصدی داشته است.
فیروزه ایران حریف افغانستان هم نشد!
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه یکی از تمرکزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه معدن ایران با ذخایری غنی است، یکی از سنتی‌ترین و معروف‌ترین محصولات معدنی یعنی سنگ‌های قیمتی، بازارشان را در خارج و حتی داخل از دست داده‌اند و فیروزه‌ ایرانی به نام افغانستان و اسپانیا به دیگر کشورها صادر می‌شود.
کارنامه 100 روزه صنعتی، معدنی و تجاری دولت دوازدهم
پایگاه خبری راد: پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز فعالیت‌های خود طی مدت مذکور را تشریح کرد.
ایران با ۱۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه معدنی چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: با توجه به برآوردهایی که از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صورت گرفته است، پیش بینی می‌شود سرمایه‌های معدنی ایران بتواند تا ۱۴۰۰ میلیارد دلار ارتقاء پیدا کند، اما ابهام جدی این است که چگونه قرار است این سرمایه بزرگ ملی استفاده شود.
صنایع فلزی، متهم ردیف اول آلاینده‌های معدنی
پایگاه خبری راد: صنایع معدنی فلزی مانند سیمان متهم ردیف اول آلودگی هوا در حوزه معدن هستند و به گفته کارشناسان، عمده این صنعت سازگار با محیط زیست نیست و صنایع باید برای رسیدن به استانداردها به تکنولوژی روز مجهز شوند.
خیز فولاد برای صادرات ۸ میلیون تنی در سال جاری
پایگاه خبری راد: رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اهمیت صادرات در حوزه معدن و صنایع معدنی از خیز هشت میلیون تنی صادرات فولاد تا آخر امسال خبر داد.