03:46 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

واکنش ۷ رسانه بین المللی و مقامات ایالتی آمریکا به ادعای پیروزی ترامپ
نماد برتر- سی ان ان، رویترز، بی بی سی و الجزیره و سه مقام ایالتی آمریکا در واکنش به ادعای پیروزی ترامپ در انتخابات اعلام کردند: وی بدون در اختیار داشتن مدرکی، مدعی پیروزی و توقف شمارش آرا شده است.
افشای آسیب‌پذیری روز صفر ویندوز
نماد برتر- محققان امنیتی گوگل، یک ‫آسیب‌پذیری را در سیستم‌عامل ویندوز افشاء کرده‌اند که با آسیب‌پذیری روز صفر گوگل کروم شروع می‌شود و به هکرها اجازه اجرای کد داخل کروم را می‌دهد.
انتخابات آمریکا تاثیری بر بازار مسکن ایران ندارد
نماد برتر- یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه آمریکا از جنبه های اقتصادی و سیاسی ضعیف شده و مساله تحریم دیگر موضوعیت خود را از دست داده است گفت: انتخاب بایدن یا ترامپ تفاوتی برای اقتصاد ایران و بازار مسکن ندارد.
بهبود پایبندی عراق به توافق نفتی با توقف صادرات کردستان
نماد برتر-کردستان عراق اعلام کرد حمله به یک خط لوله نفت باعث توقف صادرات این منطقه نیمه خودمختار شده است.
آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری ایمنی در کشور هستند؟
نماد برتر- یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بر اساس مقاله‌ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۲ تا امروز یعنی حدود ۱۱۰ماه گذشته، ارز بیت‌کوین تنها ۶ یا ۷ ماه در ضرر و بقیه ماه‌ها سودآور بوده که این موضوع در مقایسه با بازار کنونی بورس ایران که سه ماه متمادی ریزشی بوده، بسیار قابل تامل است.
شناسایی بات‌نتی که به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند
نماد برتر- بات‌نت KashmirBlack شناسایی شده که به‌طور گسترده پلتفرم‌های مدیریت محتوای پرکاربرد را آلوده می‌کند و با استفاده از سرویس‌های ابری، به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند.
حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا
نماد برتر- رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف ۲۰ روز دارد.
چگونگی حمله باج‌افزاری به یکی از زیرساخت‌های کشور
نماد برتر- بررسی‌های اولیه در آزمایشگاه مرکز مدیریت راهبردی افتا نشان می‌دهد که مبدا اصلی حمله اخیر باج‌افزاری، اجرای یک کد پاورشل از روی یکی از سرورهای DC سازمان بوده است.
دولت آمریکا از گوگل شکایت کرد
نماد برتر- وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه شرکت گوگل تنظیم و این شرکت را به سوءاستفاده از قدرت انحصاری خود در بخش جست و جوی اینترنت متهم کرد.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
تایید حمله سایبری به دو سازمان دولتی
نماد برتر- مرکز ماهر اعلام کرد رخداد حمله مهم سایبری، مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند.
 اطلاعات کاربران سامانه سجام به سرقت نرفته است
نماد برتر- مدیر امنیت اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در پی شناسایی و دستگیری اشخاصی که از طریق راه اندازی سایت های جعلی مشابه سجام اقدام به کلاهبرداری مالی می کردند، تاکید کرد: اطلاعات کاربران سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سرقت نرفته است.
تدابیر امنیتی شرکت BP در آذربایجان افزایش یافت
نماد برتر- با تشدید منازعه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گزارشهایی از حملات در نزدیکی یک خط لوله مهم، شرکت BP تدابیر امنیتی در داراییهای نفت و گاز خود در جمهوری آذربایجان را تقویت کرد.
شناسایی بدافزاری که پس از حدف هم سیستم را آلوده می‌کند
نماد برتر- بدافزاری شناسایی شده که می‌تواند به مادربرد متصل ‌شود و تمام اجزای سخت‌افزاری کامپیوتر را کنترل ‌کند و حتی پس از حذف و نصب مجدد سیستم‌عامل، سیستم همچنان آلوده خواهد بود.
شناسایی هکرهای مزدور در خاورمیانه
نماد برتر- نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلماتهای سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده اند.