07:26 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تیرآهن

شمش، تماما تحویل می‌شود اما ...
نماد برتر- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اساس مشکلات عرضه فولاد در بورس کالا را از جانب آن‌هایی دانسته که شمش را از بورس کالا به صورت ۱۰۰ درصدی دریافت کرده اما نهایتا تنها ۳۵ درصد محصول نهایی همچون میلگرد را در بورس عرضه و الباقی را در بازار آزاد به‌فروش می‌رسانند و در حقیقت مصرف‌کننده نهایی رها شده است. اگر به دنبال کاهش قیمت هستیم، باید تمرکز را بر عرضه‌کننده محصول نهایی گذاشته و عرضه آن در بورس کالا بیشتر شود.
تمام محصولات فولادی بزودی در بورس کالا عرضه می شود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از تکمیل طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد طی دو هفته‌ آینده خبر داد و گفت: براساس این طرح تمامی محصولات فولادی باید در بورس عرضه شوند.
عرضه ۱۲۸ هزار تن میلگرد و تیرآهن در تالار نقره‌ای
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۷ آبان ماه میزبان عرضه ۱۲۸ هزار و ۷۶۶ تن سبد میلگرد و تیرآهن است.
عملکرد ۷ ماهه "ذوب" با رشد ۵۷ درصدی درآمدها همراه شد
نماد برتر- ذوب آهن در عملکرد ۷ ماه سال جاری بالغ بر ۹.۴ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد را تجربه کرده است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
ریزش شدید دلار قیمت تیرآهن و میلگرد را ارزان کرد / چند آمار از بورس کالا
نماد برتر- در پی ریزش شدید دلار ، قیمت میلگرد و تیرآهن هم در بورس کالا به دلیل عقب نشینی خریداران و افت تقاضا، ارزان و با آمارهای جالبی همراه شد .
آهن آلات صدرنشین افزایش قیمت در مرداد ماه
نماد برتر- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی که هر ماه وضعیت قیمت آن‌ها بررسی می‌شود، در مرداد ماه قیمت تیرآهن تقریبا سه برابر و میلگرد و ورق سیاه تقریبا ۲.۵ برابر شده که بیشترین افزایش قیمت را در بین کالاهای اساسی داشته است.
افزایش ۱۰ درصدی تولید شمش و ۸ درصدی محصولات فولادی
نماد برتر-میزان تولید شمش فولاد کشور در نیمه نخست سال ۹۹، از مرز ۱۴ میلیون تن فراتر رفت، این رقم ۱۰درصد بیش از عملکرد نیمه نخست سال قبل است.
ماهانه نیمی از محصولات ذوب آهن صادر می‌شود / اولویت اوایل سال آینده
نماد برتر- معاون شرکت ذوب آهن از صادرات ماهانه نیمی از محصولات خبر داد و گفت: تا اوایل سال آینده، اولویت شرکت تحویل سفارشات داخل است.
نیمی از محصولات ذوب آهن صادر می‌شود
نماد برتر- معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن گفت: با وجود شرایط تحریمی کشور، یکی از استدلال های ذوب آهن جهت رعایت استانداردهای ملی و جهانی این است که اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می شود.
میزبانی بورس کالا از عرضه ۷۸ هزار تن تیرآهن و میلگرد
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه میزبان عرضه ۷۸ هزار و ۱۲۲ تن تیرآهن و میلگرد است.
عرضه ۷۲ هزار تن فولاد در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه میزبان عرضه ۴۹ هزار و ۷۴۲ تن سبد میلگرد، ۱۳ هزار و ۸۱۶ تن سبد تیرآهن، یک هزار و ۵۶ تن میلگرد A۳ و ۲ هزار و ۲۰ تن تیرآهن ۱۴ و ۴ هزار و ۴۰۰ تن تیرآهن ۲۰ و یک هزار تن ریل آهن است.
کف عرضه شمش فولاد در بورس کالا رعایت نمی‌شود
نماد برتر- عرضه فولاد در بورس نیز از جمله موضوعاتی بوده که طی چند ماه اخیر توسط مسئولان وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار، شرکت‌ها و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر سر میزان عرضه، رعایت کف عرضه و قیمت آن صحبت‌های زیادی شده است که در همین زمینه معاون معدنی وزارت صمت و رییس انجمن نوردکاران فولادی درباره عرضه شمش فولاد در بورس و دلایل افزایش قیمت این محصول به ارائه توضیحاتی پرداختند.
"ذوب" در ۶ ماهه ۷.۵ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد
نماد برتر-ذوب آهن با انتشار گزارش عملکرد شهریور و نیمه نخست سال جاری، ۷.۵ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و نسبت به دوره مشابه گذشته با رشد ۴۶ درصدی همراه شد.
عرضه ۴۰ هزار تن فرآورده های نفتی و پتروشیمی در بورس‌کالا
نماد برتر- تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شنبه ۵ مهرماه میزبان عرضه ۴۰ هزار و ۸۲۹ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، روغن پایه، قیر، لوب کات، گوگرد و وکیوم باتوم است.