00:49 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید ملی

"حذف صفر از پول ملی" تاثیری بر ساختار اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق ایران ابراز عقیده کرد: حذف صفر از پول ملی ایران ارزش پول کشور را فقط به شکل اسمی و ظاهری تقویت می‌کند و تاثیری بر ساختار اقتصادی نخواهد داشت.
سهم بهره‌وری در اقتصاد ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به عدم بهره‌وری به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد که سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور از انباشت سرمابه و اشتغال کمتر است.
شاعری: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار برنج موفق عمل نکرد
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به واردات برنج تا یک سال آینده نداریم،گفت: بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج در واقع ضد تولید داخلی و ضد اقتصاد مقاومتی بود.
صنعت در اولویت پرداخت ارز است
پایگاه خبری راد: دولت تلاش می‌کند مسائل ارزی واحدهای صنعتی را حل کند لذا این بخش در اولویت پرداخت ارز است و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی نیز در اولویت قرار دارد.
حمایت از قطعه‌سازان صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ثبت سفارش‌ها از این به بعد در خود استان‌ها انجام می‌شود که امیدواریم این کار زمینه تقویت تولید بومی و استانی را فراهم کند.
 خروج کالا از گمرک تا پایان سال آسان تر می شود!
پایگاه خبری راد: مدیرکل مرکز واردات گمرک ضمن تاکید بر اینکه ۹۵ درصد کالاهایی که اظهار می‌شوند در کمتر از سه روز از گمرک ترخیص می‌شوند، وعده داد که تا پایان سال و سال آینده روال خروج کالا از گمرک تسهیل می‌شود و با کاهش نرخ دلار نیز مشکلات تخصیص ارز در حال برطرف شدن است.
 ارائه۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌بازار
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم از عرضه ۳۱۹۹ فناوری در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور خبر داد و گفت: در بخش تقاضای این نمایشگاه نیز ۶۰ دستگاه با ۵۰۰ نیاز فناوری حاضر خواهند شد.
در حوزه فرهنگ و هنر تفاهم ۲۰۰۰ میلیارد تومانی انجام شد
پایگاه خبری راد: طی تفاهمی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حدود ۲۰ هزار شغل در حوزه فرهنگی و هنری ایجاد خواهد شد.
 اولویت های وزارت صنعت،معدن و تجارت کدامند؟
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اولویت‌های این وزارتخانه را حفظ وضع موجود در بخش تولید و اشتغال و همچنین تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم عنوان کرد و از تعریف ۱۰ پروژه ویژه در وزارت صمت که دو پروژه آن معدنی است، خبر داد.
کاهش نرخ ارز سناریو مقابله با تحریم‌ها بود
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، آن را نتیجه سناریو دولت برای مقابله با تحریم‌ها ارزیابی کرد و گفت: ثبات نرخ ارز برای برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی مساله‌ای ضروری است.
 ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت تصویب شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ بودجه در اختیار داریم و این منابع در سال ۱۳۹۸ هم با موافقت رییس‌جمهوری عینا آمده است.
فعالیت  بیش از 50 درصد تعاونی ها در بخش تولید
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با بیان این که ۵۲ درصد تعاونی‌های کشور در بخش تولید مشغول فعالیت هستند،‌گفت: تعاونی‌های تولیدی نقش موثر و بسزایی در اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی دارند.
 افزایش صدور مجوزهای زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی استان تهران
پایگاه خبری راد: در شرایطی که کشور تحریم است تولید ملی و ایجاد اشتغال وظیفه ملی است و هنگامی‌که مقررات و ضوابط این حق را به تولیدکننده و واحدهای تولیدی می‌دهند، به عنوان نماینده محیط زیست نمی‌توانیم مخالفت کنیم.
 ایران‌خودرو و سایپا طی شش ماه ضرر ۵۰۰۰میلیارد تومانی کردند
پایگاه خبری راد: تعلل‌ها و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه برای واقعی‌سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
دژپسند جلوی فرار مالیاتی ۴۰ درصدی را بگیرد
پایگاه خبری راد: تاکید مکرر وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت مالیات‌ها در اقتصاد باعث شده دوباره مسائل مربوط به فرارهای مالیاتی مورد توجه قرار گیرد که در این باره یک اقتصاددان معتقد است هرچه تکیه دولت بر درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد اقتصاد هم کمتر دستخوش تلاطمات مختلف می‌شود؛ در این میان باید جلوی فرارهای مالیاتی که حدود ۴۰ درصد است گرفته شود.