17:44 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه فناوری

مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.
"وسپهر" اقدام به خرید ۵۰ و ۱۳.۶ درصد سهام دو شرکت بورسی و فرابورسی کرد
نماد برتر- سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات و آماده سفارش گیری ۲۰ درصدی سهام برای فردا از خرید نقدی ۵۰ و ۱۳.۶ درصد سهام دو شرکت بورسی و فرابورسی جمعاً به مبلغ ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.
سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو به دلیل کرونا لغو شد
نماد برتر- بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری نانو هرچند برنامه‌ریزی‌های زیادی برای برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو انجام شده بود، اما با توجه به شیوع کرونا در کشور و به منظور اطمینان از سلامت کامل مخاطبان، نمایشگاه سال جاری لغو شود.
توسعه فناوری ساخت چسب دندانی در داخل کشور
نماد برتر- محققان یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری پلیمر با توسعه فناوری ساخت چسب دندان، امکان تولید این محصول را در داخل کشور فراهم کردند؛ این چسب حاوی نانوذراتی بوده که موجب استحکام چسب و بهبود عملکرد آن در دندانپزشکی می‌شود.
انتشار جدیدترین محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری نانو با انتشار آخرین ویرایش کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران جدیدترین دستاوردهای صنعتی در حوزه تجهیزات مرتبط با فناوری نانو را منتشر کرده است.
تولید صنعتی افزودنی چسب آکواریوم در کشور
نماد برتر- مدیرعامل یکی از شرکت‎های فناور از از نصب و راه‌اندازی خط تولید فیوم سیلیکا به عنوان ماده افزودنی چسب آکواریم خبر داد.
تمدید دو چالش فناوری و نوآوری در حوزه تایر
نماد برتر- مهلت ثبت‌نام در دو چالش‌ نوآوری در حوزه تایر خودروها تا ۱۲مهرماه تمدید شد.
توسعه نفوذ فناوری در حوزه معدن/مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته ایجاد می‌شود
نماد برتر- یک تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف توسعه نفوذ فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی و حمایت مشترک از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه به امضای طرفین رسید.
از تولید دستکش نانویی تا کاهش اسپاسم با هسته خرما
نماد برتر- با برگزاری ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، ۴ استارتاپ آخرین ایده‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.
برگزاری ایده‌بازار تجهیزات پزشکی در دانشگاه امیرکبیر
نماد برتر- نخستین رویداد ملی ایده‌بازار تجهیزات پزشکی آذرماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
منطقه ویژه معدنی راه اندازی می‌شود
نماد برتر- با هدف ایجاد منطقه ویژه فناوری‌های معدنی در منطقه ویژه ربع رشیدی تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیر عامل این منطقه ویژه منعقد شد.
پیش نویس بسته سیاستی ارتقای صنعت خودرو آماده شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است
توسعه تکنولوژی‌هایی برای توانبخشی از راه دور در روزهای شیوع کرونا/مشکلات صادرات محصول
نماد برتر- مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این که شیوع کرونا باعث ایجاد رکود و ضرر برای شرکت‌های دانش‌بنیان فناور شد از روی آوردن این شرکت‌ها به توسعه تکنولوژی‌های روز برای توانبخشی از راه دور خبر داد.
شرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر حمایت می‌شوند/آخرین مهلت ثبت نام
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای پتانسیل بالقوه یا بالفعل برای تولید «ماده پلیمری مشابه ۵۵۲۶ Hytrel » فراخوانی منتشر کرد.
پیشگام شدن بانک‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت/۱۱۰ شرکت حوزه سلامت در مرز صادرات محصولات
نماد برتر- مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت که به مرحله صادرات رسیده‌اند، خبر داد و گفت: از همان ابتدای شروع این پاندمی دانشجویان و اعضای هیات علمی در راستای پیشگیری، درمان و حتی تولید واکسن ورود پیدا کردند و این هدفی بود که ما سالیان سال به دنبال آن بودیم.