20:12 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ترک

تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها کوتاه می‌شود
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار از کوتاه شدن فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها خبر داد.
اوره ایران از یونان تا آمریکای لاتین
ظرفیت تولید اوره ایران بیش از ۵.۶ میلیون تن در سال است که در شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه، خراسان، لردگان و شرکت پتروشیمی رازی واقع شده‌اند.
سهولت و امنیت در خرید سیمان با احراز هویت
بورس کالا می‌تواند از اطلاعات اشخاصی که ثبت‌نام آنها در سامانه سجام تکمیل شده و کد معاملاتی دریافت کرده‌اند، استفاده کند. این اقدام که احتمالاً در آینده نزدیک اجرایی می‌شود، گام ارزشمندی در تسهیل و ارتقای امنیت خرید سیمان به‌شمار می‌رود.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
نگاه امیدوارانه صنایع بورسی به پیمان شانگهای
گام‌های سیاسی همسو با منافع اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت شرکت‌ها و کسب و کارها، از جمله شرکت‌های بورسی منجر شود؛ فرهنگ حسینی، عضویت در پیمان شانگهای را اقدامی همسو با توسعه صنایع بورسی می‌داند و می‌گوید: «هرگونه تسهیل دولت‌های حاضر در پیمان شانگهای در واردات محصولات می‌تواند گام موثری در بهبود صادرات و کسب درآمدهای ارزی به خصوص برای شرکت‌های فعالان در بورس تهران و فرابورس ایران باشد.»
ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
ابزار تشویقی سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
سازمان بورس تلاش دارد تا مشوقی را برای ترویج سرمایه گذاری غیرمستقیم در نظر بگیرد که در این راستا تصمیم به اجرایی کردن عرضه اولیه به روش ترکیبی گرفته است.
یک عرضه اولیه در فرابورس به شیوه ترکیبی
عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ در فرابورس ایران انجام می‌شود.
«اکسترکت» پر فروش‌ترین محصول"شنفت" در مردادماه
بیشترین میزان درآمدی که در مردادماه از "شنفت" به ثبت رسیده در بخش «بازار داخلی» با ۲ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال بود.
4 امتیاز مهم عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
نکته اساسی و مهم در به کار گرفتن عرضه اولیه به "روش ترکیبی" تشویق مردم به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
افزایش سرمایه از آورده نقدی "حگهر" ثبت شد
شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان افزایش سرمایه را ثبت کرد.
کسب بازدهی معقول از بورس در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری
بازار سرمایه می تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها تا پایان سال داشته باشد و به شرط مداخله نکردن دولت، نبود قیمت گذاری دستوری و احترام گذاشتن به مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا شاهد روندی معقول در معاملات بازار خواهیم بود.
"قاسم" ترکیب هیات مدیره را تغییر داد
شرکت قاسم ایران از تغییر هیات مدیره شرکت خبر داد.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.