01:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصصی

معاملات کپی و معاملات تقلیدی؛ روش برای توسعه بازار سرمایه
معاملات کپی و معاملات تقلیدی، این اجازه را به سهامداران می دهد که از طریق یک پلتفرم از روی دست یک فرد خبره خرید و فروش کنند و معاملات مشابهی داشته باشند.
اصلاح اقتصاد برق، راه‌حل برون‌رفت از مشکلات این صنعت
راه حل برون رفت صنعت برق از مشکلات حاضر در گروی، اصلاح قیمت برق و استفاده از سازوکارهای شفاف بازار سرمایه برای کشف قیمت واقعی برق جهت ارائه سیگنال های قیمتی مناسب به سرمایه گذاران است.
وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق
وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق، فرصتها و تهدیدها، یکشنبه ۱۰ امرداد ماه برگزار می‌شود. در این نشست تجدید ساختار صنعت برق در ایران و روند شکل‌گیری بازار برق تشریح و نحوه عملکرد بازار عمده فروشی برق در بورس انرژی ایران بررسی می‌شود.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.
یکپارچه‌­سازی و نظارت بر اطلاعات سرمایه‌­گذارانِ بازار سرمایه
اطلاعات مربوط به مشتریان و سرمایه­ گذاران در بخش­ ها و بازارهای مختلف (اوراق بهادار، کالا و صندوق­ ها) با هدف جلوگیری از بروز مشکلات و چالش های نهاد ناظر متمرکز و یکپارچه می شود.
روند معاملات سال ٩٩ فراموش شود
روند فعلی بازار طبیعی است و سهامداران نباید معاملات سال گذشته را ملاک تصمیم گیری خود برای سرمایه گذاری در این بازار قرار دهند. بازار سرمایه همیشه نیاز به اصلاح و استراحت دارد.
دستورالعمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه تصویب شد
سازمان بورس و اوراق بهادار، دستور العمل تشکیل شرکت سهامی عام پروژه را با هدف تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه های دارای توجیه اقتصادی تصویب کرد.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
جهش‌های بزرگ اقتصادی با تکیه‌ بر نوآوری‌ها
به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ویژگی‌هایی دارد که تأمین مالی را تسهیل می‌کند و می‌تواند منابع کوچک مردمی را ‏جمع‌آوری و به سمت این بخش هدایت کند.‏ آنچه در صندوق نوآوری و شکوفایی رخ‌داده، بذری برای ‏ایجاد جهش‌های بزرگ اقتصادی است.‏
گزارش های سه ماهه فراتر از انتظار فعالان بازار بود
بررسی گزارش های سه ماهه صنایع، گویای چرایی روند خوب بازار است. به عنوان مثال صنایع خودرویی، بانکی و پتروشیمی ها گزارش های خوبی ارائه دادند و از سود و فروش مطلوبی برخوردار بودند.
«شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس» به "هابِ بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازیِ بازار سرمایه تبدیل می‌شود
ارتقای سیستم های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت ها به صورت منطقی و معقول از اصلی ترین اولویت‌های شرکت در افق کوتاه مدت به شمار می رود. هدف گذاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تبدیل شدن به "هاب بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ سازی است.
ابلاغیه در خصوص تجمیع سهمیه خرید محصولات پتروشیمی
مدیریت عملیات بازار بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای میزان سهمیه خرید از سامانه بهین یاب محصولات پتروشیمی را ابلاغ کرد.
مهلت پرداخت سود مجامع باید در قانون تجارت اصلاح شود
مهلت 8 ماهه ای که در قانون تجارت برای پرداخت سود سهامداران بعد از برگزاری مجامع وجود دارد قطعاً به ضرر سهامداران است، به همین دلیل باید به طور حتم این قانون اصلاح و تغییراتی در قانون پرداخت سود سهامداران اعمال شود.
بورس کالا مرجع قیمت گذاری منطقه ای و بین المللی می شود
اعمال تخفیف‌های قابل توجه در قیمت‌های صادراتی محصولات عرضه شده در بورس کالا، گزینه‌های صادراتی را افزایش داده و با ایجاد رقابت، سبب افزایش درآمد ارزی شرکت‌ها و حذف دلالان صادراتی می شود.
«میدکو» به باشگاه 20 هزارتایی‌ها می‌رسد
نماد برتر - نگاه و تمرکز اصلی «میدکو» بر شرکت‌های غیربورسی فعال در صنعت سودساز فولاد است که اغلب خود بر آنها مالکیت دارد و تکمیل این طرح‌ها با توجه به قیمت‌های کنونی محصولات فولادی و بازار مستعد آن؛ سود سنگینی را به همراه خواهد داشت.