13:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بومی

برخورداری ۱۹ هزار شعبه بانکی از تجهیزات و پشتیبانی الکترونیکی داخلی
نماد برتر- گروهی از محققان علاوه بر ساخت و راه‌اندازی سامانه ارزیابی هوشمند روسازی جاده‌ای و تجهیز و پشتیبانی تخصصی از بیش از ۱۹ هزار شعبه بانکی، موفق به ارائه راهکارهای نوین برای کنترل تردد جاده‌ای شدند.
کشورهای دیگر چگونه بحران اقتصادی خود را کنترل کردند؟
نماد برتر- محققان کشور در ارتباط با معضلات اقتصادی و برای کمتر شدن بار این مشکلات و مقاوم‌تر کردن اقتصاد نسبت به آفت‌های مختلف، تجربیات کشورهای گوناگون را بررسی و ارائه کرده‌اند.
در قانون‌گذاری حوزه فضای مجازی با خلأ مواجهیم
نماد برتر- کارشناسان فناوری اطلاعات با اشاره به خلأهای قانونی و تنظیم‌گری در حوزه سایبری، عنوان کردند با وجود بروز تحولات فضای مجازی در سال‌های گذشته، قوانین سایبری در ایران به‌روز نشده و جرائمی که در نظر گرفته‌شده، متناسب با جرائم همان سال‌ها است.
۸۴ درصد خرید فولاد مبارکه در نیمه نخست سال از داخل تامین شده است
نماد برتر- معاون خرید فولاد مبارکه گفت: میزان مبلغ خرید در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۲۷.۳ هزار میلیارد تومان بوده که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و ۸۴ درصد مبلغ خرید از داخل انجام شده است.
افزایش ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از اکتشاف یک ذخیره بسیار بزرگ معدنی خبر داد و گفت: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره مس افتتاح می شود که با بهره برداری ۴۰۰ هزار تن کنسانتره به مجموع تولید داخل اضافه می شود.
بورس ایران در دو هفته نیمه تعطیل ، فعال است/جزییاتی مهم از محدودیت های شدید
نماد برتر- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام جزییاتی مهم از محدودیت های شدید دو هفته ایی از عدم تعطیلی بانک ها خبر داد که به معنای ادامه فعالیت بورس ایران است.
جزئیاتی از محدودیت‌‌های شنبه به بعد با ۱۰۰ شهر نیمه تعطیل
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزئیاتی از محدودیت‌‌های جدید را که از شنبه اعمال می شود را تشریح کرد و از وضعیت هشدار ۱۰۰ شهر از جمله تهران خبر داد .
ایران در رتبه هفتم تامین و احداث پروژه های صنعت نفت
نماد برتر- در بین ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، یک شرکت ایرانی در جایگاه هفتم قرار گرفت.
۸۱ پروژه مشترک داخلی سازی قطعات سایپا با صرفه‌جویی ۹۴ میلیون یورویی
نماد برتر- معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک سایپا گفت: ۸۱ پروژه بومی سازی قطعات خودرو با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در دست اجرا است .
آموزش اقتصاد به کودکان با بسته‎‌های محققان کشور
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های خلاق بسته‌های آموزشی استانداردسازی برای درک بهتر مفاهیم کلیدی اقتصادی به کودکان را عرضه کرده اند.
افزایش عملکرد صیفی جات با فرمولاسیون‌های مبتنی بر باکتریایی محرک رشد اختصاصی
نماد برتر- محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع آوری و بررسی صدها جدایه باکتری بومی از گلخانه‌های تجاری کشور موفق به تولید محصولات فرموله شده بر پایه باکتری‌های القا کننده رشد گیاهی شدند که ضمن افزایش کمی و کیفی محصول خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و نیترات باقی مانده در این صیفی جات می شود.
محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۰۵ شهر و شهرستان ایران و از اول آذر
نماد برتر- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزییاتی از محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۰۵ شهر و شهرستان ایران را اعلام کرد که از اول آذر اجرا می شود.
«صنایع دفاعی» از جمله مصادیق اقتصاد دانش بنیان است
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه صنایع دفاعی از جمله مصادیق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان است، گفت: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان تولید دانش نیست بلکه تولید اقتصاد دانش‌بنیان است بنابراین سنجش ما در پارک‌ها و مراکز رشد باید از تعداد محصول فناورانه به ریال و دلار تغییر کند.
اجرای دو پروژه برای کاهش آلایندگی خودروها از سوی معاونت علمی
نماد برتر- از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دو طرح در راستای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیط اجرایی می‌شود.
وضعیت نامناسب استان مرکزی در شاخص نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده
نماد برتر- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: وضعیت استان در نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده مناسب نیست و باید این عقب ماندگی در قالب یک برنامه ریزی عملیاتی جبران شود.