22:09 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

معدن سرزنده و رو به جلو
پایگاه خبری راد: رئیس خانه معدن: به طور کلی بخش معدن طی این سال‌ها حرکت رو به جلو داشته و از بخش‌های موفق اقتصاد بوده است.
بخشش دیرکرد بدهی بدهکاران معدنی
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معدنکاران بدهکار به این صندوق که بدهی خود را هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند، بابت دیرکرد بدهی تنها سود یک سال را پرداخت خواهند کرد.
چرا صادرات سنگ آهن کاهش یافت؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: عمده‌ترین مشکل در حوزه صادرات سنگ‌آهن در بحث مبادلات مالی و موظف کردن صادرکنندگان به برگرداندن ارزهای حاصل از صادرات به نرخ نیمایی است. این موضوع رغبت صادرات را کاهش می‌دهد.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال بخش صنعت
پایگاه خبری راد: تا پایان آبان ماه امسال میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و همچنین صدور پروانه و جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است که در میان این موارد بیشترین افزایش صدور مجوز و گواهی به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دارد.
اصل تقدم منابع بر مصارف در نظام بودجه‌ریزی رعایت نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رییس اتاق ایران معتقد است آنچه که در نظام بودجه‌ریزی دنیا مطرح بوده و ما از آن به دوریم، این است که ما تقدم منابع بر مصارف را در ایران رعایت نمی‌کنیم.
معادن کوچک؛ چالشی که صرفه اقتصادی را کمرنگ می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کوچک مقیاس‌ بودن معادن استان زنجان یکی از چالش‌های این بخش است که موجب شده فعالیت در این حوزه صرفه اقتصادی لازم را نداشته باشد.
خام فروشی معادن در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بسیاری از محصولات معدنی استان بصورت خام فروشی عرضه می شود.
 خودروی برقی تنها در ۱۷ دقیقه شارژ می شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت سازمان نظام مهندسی معدن کشور هوشمندسازی بخش معدن است.
مسئول فنی‌ که نمی‌داند معدن کجاست چه فایده‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اولویت سازمان نظام مهندسی معدن کشور هوشمندسازی بخش معدن است.
تحولی بزرگ در راه صنعت معدن
پایگاه خبری راد: گردهمایی روسای سازمان‌های نظام مهندسی معدن استان‌های کشور با محوریت بررسی مسائل مرتبط با مسئولین فنی، اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی معدن، بازنگری قوانین داخلی، اشتغال اعضای سازمان، بازسازی معادن و ارائه گزارش کار از سوی ریاست این سازمان در مشهد مقدس برگزار شد.
بودجه بخش معدن چقدر است؟
پایگاه خبری راد: با توجه به این که بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۸، رقمی حدود ۲۲ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، بودجه بخش معدن، رقمی حدود ۵۹۷۶ میلیارد ریال که معادل ۵۹ میلیارد ۷۶۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.
 اولویت های وزارت صنعت،معدن و تجارت کدامند؟
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) اولویت‌های این وزارتخانه را حفظ وضع موجود در بخش تولید و اشتغال و همچنین تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم عنوان کرد و از تعریف ۱۰ پروژه ویژه در وزارت صمت که دو پروژه آن معدنی است، خبر داد.
سکاندار جدید ایمیدرو را بیشتر بشناسید
پایگاه خبری راد: در حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر خداداد غریب پور به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) منصوب شد.
احیای ۱۳۷۰ واحد صنعتی در سال جاری
پایگاه خبری راد: از ابتدای سال تا به امروز هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی تعطیل کشور با ۱۸ هزار و ۹۲۷ نفر اشتغال دوباره فعال شدند، طبق شناسایی ها و هدفگذاری های انجام شده باید تا پایان سال این آمار به یک هزار و ۶۹۳ بنگاه برسد.