20:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باکتری

 آیا استاندارد ذرت‌های وارداتی چالش برانگیز است؟!
پایگاه خبری راد: تعیین حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی و تاثیر آن بر سلامت دام، انسان و شیرهای تولیدی، موضوعی است که درباره آن بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی اختلاف نظر وجود دارد.
خاک مازندران جوان‌مرگ شده
پایگاه خبری راد: مدیر گروه خاکشناسی دانشگاه علوم کشاورزی ساری تاکید کرد: شخم در جهت شیب در اراضی شیب دار، وجود دام بیش از ظرفیت مرتع، تبدیل مراتع به زمین‌های کشاورزی و همچنین قطع درختان و بدون پوشش گذاشتن مزارع و اراضی مصداق‌هایی است که باعث شده فرسایش خاک به ویژه در مازندران تشدید شود.
تولید نیمه‌صنعتی مکمل غذایی طیور با گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به تولید نیمه صنعتی مکمل غذایی طیور با استفاده از سویه‌های پروبیوتیکی و گیاهان دارویی شدند.
 روغن‌های گیاهی نسبت به انتی بیوتیک‌ها برتری دارند
پایگاه خبری راد: روغن‌های گیاهی به طور عمده با "عطردرمانی" (aromatherapy) و سایر داروهای جایگزین مرتبط هستند، اخیرا نیز پژوهشگران درحال بررسی هستند تا دریابند آیا روغن‌ها واقعا فواید پزشکی دارند یا خیر.
تلفن‌ همراه از صندلی توالت فرنگی ۷ برابر آلوده‌تر است
پایگاه خبری راد: مطالعات جدید نشان می‌دهد که یک گوشی تلفن همراه به طور میانگین حدود هفت برابر آلوده‌تر از صندلی توالت فرنگی است.
اعطای جایزه فناوری ۲۰۱۸ به یکی از شرکت‌های برج فناوری دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر به دلیل ارائه راهکارهای پزشکی نوین موفق به دریافت جایزه فناوری ۲۰۱۸ شد.
پروبیوتیک‌ها تاثیری بر درمان آنفلوآنزای معده ندارند
پایگاه خبری راد: گروهی از پزشکان در آمریکا تاکید کردند که مصرف پروبیوتیک‌ها علائم "گاستروانتریت ویروسی" یا همان آنفلوآنزای معده را تسکین نمی‌دهد.
ایران، جوراب های نانویی خود را به کشورهای همسایه صادر کرد
پایگاه خبری راد: شرکت تولیدکننده جوراب‌های نانویی آنتی‌باکتریال موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای پاکستان و آذربایجان شد.
روشی به منظور تشخیص باکتری غذا ابداع کردند!
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران آلمانی، روشی که به تشخیص باکتری‌های غذا با نگاه کردن به بسته بندی آن کمک می‌کند،ابداع کردند.
جان پرندگان هلندی با اجرای اینترنت پرسرعت گرفته شد!
پایگاه خبری راد: اجرای مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G در هلند، جان خیل عظیمی از پرندگان را گرفت.
تولید بسته‌بندی نانوکامپوزیتی با قابلیت افزایش ماندگاری مواد غذایی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تبریز نانوکامپوزیت‌ زیست تخریب‌پذیر برای بسته‌بندی مواد غذایی تولید کردند که به دلیل داشتن خاصیت ضدمیکروبی و نفوذ ناپذیری در برابر بخار آب، موجب افزایش ایمنی و ماندگاری مواد غذایی می‌شود.
با «عصاره بنه» به جنگ آکنه بروید
پایگاه خبری راد: جوش صورت یا آکنه، یک بیماری پوستی است که افراد زیادی را در سرتاسر جهان آزار می‌دهد. پژوهشگران ایرانی برای رفع این مشکل پوستی، طی یک فعالیت پژوهشی، عصاره گیاه دارویی "بنه" را مورد آزمایش و تأیید قرار داده‌اند.
رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب
پایگاه خبری راد: متخصصان تغذیه و سلامت برای داشتن قلبی سالم مصرف برخی از انواع سبزیجات را توصیه می‌کنند.
چند نکته درباره سرطان معده
پایگاه خبری راد: یک متخصص اپیدمیولوژی، سرطان معده را سومین علت مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در جهان خواند و درباره این بیماری توضیح داد.
باکتری‌های مقاوم به دارو عامل مرگ میلیون‌ها نفر تا ۲۰۵۰
پایگاه خبری راد: کارشناسان علوم پزشکی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی میلیون‌ها انسان در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا بر اثر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو جان خود را از دست می‌دهند.