07:23 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مسکن

دو اقدام فوری برای ساماندهی بازار مسکن
پایگاه خبری راد: قیمت‌گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌آلود قرار داده که سیاست‌گذار با ساماندهی سایت‌های فروش ملک در فضای مجازی و اتخاذ مدل‌های تأمین مالی برای بخش عرضه و تقاضا درصدد غلبه بر شرایط فعلی است.
بسته رونق مسکن آماده رونمایی است
پایگاه خبری راد: همزمان با برنامه دولت برای عرضه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده، بسته‌ی رونقِ بخش مسکن در حال تهیه است و طبق وعده، هفته آینده رونمایی خواهد شد.
آخرین نرخ خرید وام مسکن
پایگاه خبری راد: قمیت اوراق تسهیلات مسکن در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته چندان فرقی نکرده است؛ به طوری که هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن حدود ۵۰ هزار تومان معامله شد.
دچار کمبود مصالح ساختمانی نخواهیم شد
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ظرفیت ها برای ساخت و ساز وسیع است، تاکید کرد دچار کمبود مصالح نخواهیم شد.
مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها تمدید شد
پایگاه خبری راد: مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها برای آن دسته از مالکان خودرویی که از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته اقدام به پرداخت عوارض خود نکرده‌اند تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ تمدید شد.
هزینه وام مسکن ۱۲ میلیون شد
پایگاه خبری راد: قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن حدود ۵۰ هزار تومان است؛ به طوری که هزینه وام مسکن به علاوه هزینه وام جعاله برای زوج های تهرانی ۱۲ میلیون تومان می‌شود.
معاون جدید امور اقتصادی وزارت اقتصاد منصوب شد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی محمدعلی دهقان دهنوی را به عنوان معاون جدید امور اقتصادی این وزارتخانه به جای حسین میرشجاعیان منصوب کرد.
برآورد پرداخت خسارت ۱۵ میلیارد تومانی به سیل‌زدگان گنبد کاووس
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بیمه آرمان با بیان اینکه این شرکت بابت زلزله کرمانشاه ۳۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، میزان پرداخت خسارت احتمالی این شرکت در قبال آسیب‌های سیلاب اخیر به شهر گنبد را حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی کرد.
جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها
پایگاه خبری راد: با توجه به الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۷، در صورتی که مالکان خودروهای عبوری از این مناطق، تا ۲۴ فروردین‌ماه عوارض خود را پرداخت نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. پس از ۲۴ فروردین نیز تنها مهلت ۴۸ ساعته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نظر گرفته شده است.
تکلیف قانونی برای مسکن بازنشسته‌ها/ شرایط پرداخت ۴۰ هزار فقره وام
پایگاه خبری راد: طبق شرایط تعیین شده در بودجه ۱۳۹۸، بانک مسکن مکلف شده تا در سال جاری ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشسته‌ها پرداخت کند.
هزینه وام مسکن روی خط ثابت
پایگاه خبری راد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته اخیر نوسان چندانی نداشته و این اوراق به‌طور متوسط ۵۴ هزار تومان معامله می‌شود. زوج ها با توجه به این‌که در کدام شهر یا روستا ساکن هستند و باید برای گرفتن وام مسکن از طریق اوراق تسه بانک مسکن، ۶.۵ تا ۸.۵ میلیون تومان صرف خرید اوراق کنند که هزینه وام جعاله نیز می‌تواند به این مبلغ اضافه شود.
افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن
پایگاه خبری راد: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانک‌های تجاری و بانک مسکن توسط شورای پول و اعتبار تصویب شد.
خانه گران نمی‌شود/ اجرای زنجیره تأمین مالی مسکن از تابستان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک مسکن ضمن تاکید بر اینکه سال آینده مسکن گران نمی‌شود، اعلام کرد: زنجیره تأمین مالی مسکن تابستان آینده نهایی و اجرا می‌شود که بر اساس آن هزینه‌های ساخت و ساز تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.
هزینه وام مسکن از ۹ تا ۱۳ میلیون
پایگاه خبری راد: قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در این روزها حدود ۵۴ هزار تومان است که با این حساب، هزینه وام مسکن همراه با جعاله برای زوج‌ها با توجه به اینکه در کجای ایران ساکن هستند از ۹ تا ۱۳ میلیون تومان متغیر می‌شود.
۱۰ درصد درآمد تراکنش‌های الکترونیک بانک مسکن به خزانه واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند بانک مسکن ۱۰ درصد درآمد تراکنش‌ها درنظام بانکداری الکترونیک را به حساب خزانه واریز کند.