15:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

افزایش ورود توریست‌های سلامت به ایران
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن گردشگری سلامت با بیان اینکه میزان ورودی توریست برای دریافت خدمات سلامت، افزایش یافته است، الزامات استفاده بیشتر از این فرصت را تشریح کرد.
تحریم‌های آمریکا باج‌گیری است/با اتحاد دوره سختی‌ها کوتاه می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران زورگویی و باج‌گیری از ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت با اطمینان اعلام می‌کند که واردات کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم در حال انجام و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل اقدامات بشردوستانه ایالات متحده آمریکا، بلکه به دلیل راهکارهایی است که خود برای مواجهه با این شرایط اتخاذ کرده است.
فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است
پایگاه خبری راد: به مناسبت روز ملی صادرات رئیس کنفدراسیون صادرات امروز در محل اتاق بازرگانی ایران به تشریح آمارهای تجارت خارجی، مهمترین مسائل پیش روی صادرات غیرنفتی و راهکارهای افزایش صادرات به عنوان مهمترین عامل ارزآوری به کشور در شرایط اقتصادی حال حاضر پرداخت.
آمادگی تجار ایران و عراق برای معامله با ریال و دینار
پایگاه خبری راد: به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق پیشنهاد بخش خصوصی فعال در این بخش انجام مبادلات تجاری به صورت دینار و ریال است ضمن اینکه لزوم بازگشت ارز صادرات به کشور ضروری است.
تحریم‌های ایران می‌تواند نظام مالی جهان را مختل کند
پایگاه خبری راد: نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سیاست خارجی "اول آمریکا"ی دونالد ترامپ می‌تواند مانعی بر سر فعالیت قلب تپنده نظام مالی جهانی باشد.
بستن حساب‌های ایرانی از سوی بانک‌های فرانسه موضوع تازه‌ای نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه گفت: حداقل دو سال است که بانک‌های فرانسوی حساب‌های متعلق به ایرانی‌ها را شناسایی و آن را می‌بستند، بنابراین این موضوع تازه‌ای نیست که بزرگ‌نمایی شده است.
 دولت تحرک خود را در اداره کشور بالا ببرد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: دولت باید برای مدیریت شرایط اقتصادی کشور تحرک خود را در اداره کشور افزایش دهد.
مذاکره صنعتی ایران با آلمان و اتریش
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با متولیان صنایع کوچک و متوسط کره‌ جنوبی و ژاپن، از مذاکره با آلمان و اتریش در این بخش خبر داد.
ایران از انتقال پول خود در آلمان صرف‌نظر کرد
پایگاه خبری راد: مطبوعات آلمانی اعلام کردند ایران از تصمیم خود برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو از وجوه نزد بانک مشترک ایران و اروپا در آلمان صرف نظر کرده است.
راه دور زدن تحریم‌های آمریکا از چین می‌گذرد
پایگاه خبری راد: روزنامه هندو نوشت تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران می‌تواند بر استفاده از دلار در سراسر جهان اثر بگذارد.
تهدیدها و راه‌های امن کردن بانکداری الکترونیکی
پایگاه خبری راد: بانکداری الکترونیکی استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه و مخابرات جهت انتقال پول در سیستم بانکداری است که تهدیدهایی از جمله فیشینگ، استفاده از ویروس‌ها و تروجان‌ها برای نصب برنامه‌های جاسوسی، استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت‌های بانکی هم دارد و برای ایمن کردن این شیوه از بانکداری راه‌هایی پیشنهاد شده است.
پیش‌بینی جلال‌پور از بازار ارز در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: رییس سابق اتاق بازرگانی ایران ضمن کارآمد عنوان کردن بسته جدید ارزی، گفت:‌ اگر روال عادی و طبیعی در کشور وجود داشته باشد، در روزهای آینده افزایش عرضه و کاهش تقاضای ارز را خواهیم داشت و باید منتظر ادامه سیر نزولی قیمت‌ها باشیم.
بانک مرکزی آلمان، انتقال پول به ایران را ممنوع کرد
پایگاه خبری راد: یک روزنامه آلمانی گزارش داد که درپی تحریم‌های آمریکا، بانک مرکزی این کشور قانونی تصویب کرد تا مانع انتقال پول‌های ایران از طریق بانک ایران-اروپا شود.
ارز حاصل از صادرات ۴۶۰ کالا به سامانه نیما می‌رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که برای جلوگیری از احتکار مواد اولیه، مقرر شد ارز حاصل از ۴۶۰ قلم کالای صادراتی بدون توجه به شخص یا نهاد صادرکننده، به سامانه نیما تحویل داده شود.
توسعه ارز دیجیتال در دستور کار معاونت علمی ریاست‌جمهوری
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تا 5 سال آینده 50 درصد معاملات دنیا با ارز دیجیتال انجام می‌شود،‌ گفت: ارز دیجیتال بستری برای انتقال وجه به شمار می‌رود، از این رو این زمینه در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است.