01:58 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش امنیت

فایرفاکس هم به جنگ ارزهای دیجیتالی می‌رود
پایگاه خبری راد: مرورگر اینترنتی فایرفاکس بدافزارهای استخراج ارزهای مجازی را به‌صورت کاملا خودکار مسدود کرده و مانع فعالیت آن‌ها می‌شود.
دستیار صوتی گوگل امنیت منزل شما را بالا می‌برد
پایگاه خبری راد: دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌تازگی به قابلیتی مجهز شده است که می‌تواند ورود افراد غریبه و باز بودن درب خانه را به کاربرانش هشدار دهد.
چند راهکار برای کنترل فعالیت کودکان در اینترنت
پایگاه خبری راد: بسیاری از والدین این روزها از دسترسی آزادانه و بدون مرز کودکان و فرزندانشان به اینترنت و فضای مجازی و همچنین اعتیاد به تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده و به دنبال راهکاری برای افزایش آسودگی خاطرشان هستند.
اطلاعات ۲ میلیون نفر از مشترکان تی‌موبایل هک شد
پایگاه خبری راد: برآورد می‌شود اطلاعات شخصی بیش از ۲ میلیون نفر از مشترکان اپراتور تی‌موبایل در ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر یک حمله سایبری به سرورهای این شرکت مخابراتی افشا شده باشد.
استرالیا شرکت های چینی را برای توسعه اینترنت ۵G پس زد
پایگاه خبری راد: استرالیا دو شرکت چینی هواوی و زد تی ای را از تامین تجهیزات و برقراری زیرساخت های لازم برای توسعه فناوری اینترنت ۵G در این کشور منع کرد.
باتری‌های جدید دیگر منفجر نمی‌شوند!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران به‌تازگی باتری های لیتیوم – یونی جدیدی را طراحی کرده و تولید کرده‌اند که به گفته آنان، موجب آتش‌سوزی و انفجار نمی‌شود.
بهره‌گیری از امواج وای‌فای برای تشخیص بمب و اسلحه
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران، امواج وای فای قادر خواهد بود اشیای خطرناک نظیر بمب‌های قابل انفجار موجود در کیف و چمدان را تشخیص دهد.
حملات فیشینگی در کمین کاربران آفیس ۳۶۵
پایگاه خبری راد: محققان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران نرم‌افزار مایکروسافت آفیس ۳۶۵ هشدار داده‌اند که در معرض حملات فیشینگی قرار خواهند گرفت.
جی‌میل اطلاعات محرمانه شما را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: گوگل با انتشار پیامی در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که قابلیت جدیدی را تحت عنوان «حالت سری و محرمانه» در به‌روزرسانی جدید پست الکترونیکی افزوده است.
تهدیدها و راه‌های امن کردن بانکداری الکترونیکی
پایگاه خبری راد: بانکداری الکترونیکی استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه و مخابرات جهت انتقال پول در سیستم بانکداری است که تهدیدهایی از جمله فیشینگ، استفاده از ویروس‌ها و تروجان‌ها برای نصب برنامه‌های جاسوسی، استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت‌های بانکی هم دارد و برای ایمن کردن این شیوه از بانکداری راه‌هایی پیشنهاد شده است.
کارهایی که از دردسرهای سایبری شما می‌کاهد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کاربران از به مخاطره افتادن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود همواره هراس دارند؛ بنابراین همواره در تلاشند تا بتوانند با رعایت برخی نکات امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت خود را بالا برده و در دام دردسرهای اینترنتی نیفتند.
برنامه‌هایی که اطلاعات شما را در دسترس هکرها قرار می‌دهد
پایگاه خبری راد: بسیاری از محققان امنیتی اعلام کرده‌اند آن دسته از برنامه‌های اندرویدی که اطلاعات مربوطه خود را در حافظه جانبی SD card گوشی‌های هوشمند ذخیره می‌کنند، آسیب‌پذیری بالایی در برابر نفوذ هکرها دارند.
دستگاه‌های قدیمی فکس در معرض تهدید
پایگاه خبری راد: به تازگی برخی از محققان اعلام کرده‌اند که هکرها قادر خواهند بود به اطلاعات موجود در دستگاه‌های قدیمی فکس دسترسی پیدا کنند.
بدافزارها به کدام موبایل‌ها بیشتر حمله می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: محققان امنیت سایبری به‌تازگی دریافته‌اند که برخی از گوشی‌های هوشمند با برندهای مختلف بیشتر مورد هجوم حملات بدافزاری قرار گرفته‌اند و اطلاعات کاربرانشان را به مخاطره انداخته‌اند.
هوش مصنوعی برگزاری بازی‌های المپیک را امن‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۲۰ میلادی که در توکیو، پایتخت ژاپن ، برگزار می‌شود، به فناوری NEC برای تشخیص چهره و احراز هویت تماشاگران مجهز خواهد شد.