11:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استعلام

کاهش زمان صدور کدهای سبدگردانی/سامانه جدید صدور کدهای PRX راه اندازی شد
نماد برتر-مشاور فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از راه اندازی سامانه جدید صدور کدهای PRX خبر داد که فعالیت سبدگردانی در بازار سرمایه را توسعه می دهد.
طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.
شرایط دریافت کارت بازرگانی جدید چیست؟
نماد برتر- با اجرای سیاست جدید دولت از ابتدای مرداد، متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، باید اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، سامانه‌ای که مشکلات موجود در آن انتقادات گسترده بخش خصوصی را در پی داشته است.
پتروشیمی اصفهان اثر تسویه بدهی ارزی را اعلام کرد و برای دو روز از تابلو رفت
نماد برتر- پتروشیمی اصفهان در خصوص آثار مالی ناشی از تسویه بدهی ارزی بانک تجارت توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
یک ممنوعیت برای ترخیص موتورسیکلت‌ های وارداتی
نماد برتر- بعد از آنکه برخی مراجع قضایی در مواردی نسبت به صدور مجوز برای ترخیص موتورسیکلت های وارداتی بدون طی فرایند قانونی اقدام کردند، گمرک ایران طی مکاتبه ای به دادستانی کل کشور، خواستار توجه برخی مراجع قضایی نسبت به تشریفات و فرایند قانونی از ثبت سفارش تا ترخیص شد که دادستانی نیز پس از ان اعلام کرد که هر گونه ترخیص خارج از مسیر قانونی حتی با رای مراجع قضایی ممنوع است.
۱۰ پیشنهاد گمرک ایران به ترکیه برای توسعه تجارت 2 کشور
نماد برتر- رییس کل گمرک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای افزایش تبادلات تجاری، اجرای آزمایشی تبادل اطلاعات گمرکی به صورت الکترونیکی و بر خط، پیگیری امکان استعلام الکترونیکی گواهی مبدأ از مراجع ذیربط در ترکیه و اجرای پروژه مشترک فعالان اقتصادی مجاز و افزایش تردد کامیون های دوکشور و انجام اقدامات لازم برای سرعت بخشی به تجارت را در دستورکارقراردهد.
دریافت صورتحساب تلفن ثابت با شماره‌گیری #۲۰۲۰*
نماد برتر- مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: همه مشترکین تلفن همراه می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۲۰۲۰* و ثبت شماره تلفن همراه خود، نسبت به دریافت صورت‌حساب تلفن ثابت اقدام و آن را پرداخت کنند.
خریداران آذویکو تا پایان بهمن به خودرو می‌رسند
نماد برتر- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی شدن رای صادره برای شرکت آذویکو و تعیین جزئیات پرداخت خسارت و نرخ تورم مربوط به تاخیر در تحویل خودروها خبر داد.
با چه سیم‌کارت‌هایی می‌توان گوشی‌ مسافری رجیستر کرد؟
نماد برتر- رجیستری گوشی مسافری از این پس منوط به درج شماره سیم‌کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی اعم از صدور اولیه یا انتقال مالکیت آن گذشته باشد.
تعداد کدهای بورسی به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش یافت
نماد برتر- تعداد کدهای بورسی از ۹ میلیون و ۸۶ هزار مورد در پایان مردادماه سال گذشته با احتساب کدهای مربوط به سهام عدالت، به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کد در مردادماه سال جاری افزایش یافت.
اگر هنوز کارت سوخت نگرفته اید بخوانید
نماد برتر- صدور کارت سوخت در حالی که در سال ۱۳۹۸ از زمان درخواست بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان نیاز داشت، اما حالا ‌این زمان به دلیل شیوع کرونا و دورکاری برخی کارکنان امسال طولانی‌تر شده اما طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت حداکثر سه ماه است.
چطور می‌توان فروشگاه‌ اینترنتی معتبر را تشخیص داد؟
نماد برتر- مهم‌ترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی، داشتن نماد اعتماد الکترونیک است و البته خریداران نیز باید با جست‌وجو در فهرست وب‌سایت‌های مورد تایید، از صحت «نماد اعتماد الکترونیکی» به نمایش درآمده در وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
چرا کارت‌ بازرگانی جدید صادر نمی‌شود؟
نماد برتر- با گذشت بیش از یک ماه از ورود مستقیم وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به صدور کارت‌های بازرگانی جدید، اختلاف نظرها میان این دستگاه دولتی و اتاق بازرگانی تهران ایجاد شده است.
مقاومت دستگاه‌های دولتی در به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات
نماد برتر- به گفته معاون وزیر ارتباطات، اگرچه در طول دو سال با رشد ۲.۵ برابری در حوزه خدمات مرکز ملی تبادل اطلاعات مواجه شده‌ایم و در تیر ماه سال جاری تعداد ۱۲۰ میلیون مراجعه به نهادها کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم برخی دستگاه‌های دولتی، در به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در گذرگاه خدمات دولت همکاری نمی‌کنند.
تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کارها با درگاه ملی مجوزها
نماد برتر- درگاه ملی مجوزهای کشور در حالی آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان اخذ مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است که به گفته مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است.